کد: 139711233471010667

کاهش وزن با مصرف پسته در رژیم

پسته بخورید لاغر شوید

کد: 139711233471010667

https://goo.gl/aMdz3b

، رفسنجان , (اخبار رسمی): مصرف مغزها (آجیل) به علت محتوای کالری و چربی بالای آن‌ها منجر به افزایش وزن و چاقی می‌شود. این در حالی است که شواهد علمی دال بر آن است که مصرف متعادل و کنترل شده مغزها مفید بوده و می‌تواند در جهت کاهش وزن و بهبود پروفایل چربی خون تأثیر خوب داشته باشد.

پسته بخورید لاغر شوید
کاهش وزن با مصرف پسته

پسته در مقایسه با منابع کربوهیدرات تصفیه شده، اثرات مفیدی بر سطوح تری‌گلیسیرید خون دارد

در همین راستا مطالعه‌ای در ژورنال American College of Nutrition به چاپ رسیده است که این مطالعه به بررسی اثرات مصرف میان وعده پسته بر روی وزن و سطوح چربی شرکت‌کنندگان چاق (در شرایط محیط زندگی واقعی آن‌ها) پرداخت.

شرکت کنندگان به طور تصادفی برای مدت ۱۲ هفته به یکی از دو رژیم کاهش وزن ایزوکالریک (با کالری یکسان) تخصیص یافتند.

میزان کالری این رژیم‌ها ۵۰۰ کیلو کالری در روز کمتر از میزان متابولیسم استراحت بود هر کدام از این رژیم‌ها شامل یکی از عصرانه‌های، حاوی ۵۳ گرم پسته (۲۴۰ کیلو کالری ـ ۳۱ نفر) یا حاوی ۵۶ گرم بیسکویت نمکی (۲۲۰ کیلو کالری ـ ۲۸ نفر) بودند.

هر دو گروه در طی ۱۲ هفته کاهش وزن یافتند ولی تفاوت های آشکاری در تغییرات نمایه توده بدنی گروه‌های مصرف کننده پسته و بیسکویت نمکی وجود داشتند (نمایه توده بدنی در گروه مصرف کننده پسته از میانگین ۱/۳۰ به ۸/۲۸ رسید و نمایه توده بدنی گروه مصرف کننده بیسکویت نمکی از میانگین ۹/۳۰ به ۳/۳۰ رسید).

در هفته های ۶ و ۱۲ مطالعه، سطوح تری گلیسرید در افراد مصرف کننده پسته در مقایسه با گروه مصرف کننده بیسکویت نمکی به صورت واضح کمتر بود.

تفاوت‌های آشکاری در کلسترول لیپو پروتئین با چگالی بالا (HDL) کلسترول لیپو پروتئین با چگالی پایین (LDL)، انسولین یا گلوکز بین دو گروه وجود نداشت. افرادی که کالری دریافتی آنها را به منظور کاهش وزن، کاهش داده‌اند، می‌توانند پسته را به میزان کنترل شده و متعادل به عنوان یک میان وعده غذایی استفاده کرده و نگرانی از بابت افزایش وزن نداشته باشند.

پسته در مقایسه با منابع کربوهیدرات تصفیه شده، اثرات مفیدی بر سطوح تری گلیسیرید خون دارد.

شواهد علمی حاکی از آنند که مصرف پسته به میزان کنترل شده و متعادل در رژیم لاغری بلامانع است و می‌تواند مزایایی را در جهت کاهش وزن و کاهش تری گلیسرید خون به همراه داشته باشد البته به شرط آنکه افراط نشود؛ مصرف روزانه حدود ۵۰ گرم پسته کفایت می‌کند،

و مصرف پسته خام نیز سالم‌تر از پسته شور است.

علاقه‌مندان برای خرید پسته می‌توانند به فروشگاه پسته دات کام مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

پسته دات کام

به یاری خداوند و با هدف رساندن بهترین پسته دنیا،پسته رفسنجان بدون واسطه و با نیت (آنچه بر خود میپسندی،بر دیگران نیز بپسند) مجموعه *ایران پسته * فعالیت خود را آغاز کرد. تا طعم پسته ای را که ما در رفسنجان تجربه میکنیم را با شما شریک شده و پسته را در سبد غذایی شما قرار دهیم.

منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی