کد: 139711033427410667

مقایسه پسته ایران و آمریکا

کد: 139711033427410667

https://goo.gl/ny5cUy

، رفسنجان , (اخبار رسمی): تنها پسته ایران است که از نظر شکل، رنگ، هیبت ظاهری، اندازه، ابعاد و همچنین مشخصات مغز آن، ارقام بسیار متنوعی دارد.

مقایسه پسته ایران و آمریکا
مقایسه پسته ایران و آمریکا

در واقع پسته کالیفرنیا به ظاهر مطلوب است اما در نهاد باطن قابلیت‌های لازم پسته مرغوب را تحت آن شرایط کسب نکرده است

محصول پسته سایر کشورها عموماً یکنواخت است و تنوع چندانی ندارد. اغلب این کشورها یک رقم پسته بیش‌تر ندارند، حتی ارقام پسته محصول برخی کشورهای مشابه است و از نظر مشخصات تفاوت چندانی ندارد.

در ایالات متحده آمریکا به جز رقم کرمان ۳ تا ۴ رقم بر اثر پیوند به دست آمده است. اما این ارقام نه تنها امتیاز برجسته‌ای بر رقم کرمان ندارند، بلکه در مقایسه با آن اختلافات منفی غیر قابل اغماضی نیز دارند، به همین دلیل توسعه‌ای نداشته و رقم کرمان بر سایر ارقام غالب است.

رقم کرمان محصول کالیفرنیا صرف نظر از تفاوتی که در ماهیت با رقم مشابه آن در شهر کرمان دارد، مغز آن نیز از نظر ظاهری با ارقام پسته ایران تفاوت‌هایی دارد. اگر مغز پسته رقم کرمان محصول کالیفرنیا با چاقوی تیزی از کمر به دو نیم با دو لپه مغز از یکدیگر جدا شوند، در مقطع مغز حفره‌ای به چشم می‌خورد. این نوع حفره در داخل مغز پسته محصول کالیفرنیا تقریباً بدون استثنا وجود دارد و تنها کوچکی و بزرگی آن تفاوت می‌کند.

بدون تردید شرایط اقلیمی پسته خیز کالیفرنیا موجب ایجاد این پدیده (حفره هوای درون مغز) می‌شود. چون کالیفرنیا شرایط اقلیمی نواحی پسته خیز ایران (کرانه بیابان‌های کویری) را ندارد تا بتواند مغز پسته را به مرحله کمال (رسیدن کامل میوه) برساند.

در واقع پسته کالیفرنیا به ظاهر مطلوب است اما در نهاد باطن قابلیت‌های لازم پسته مرغوب را تحت آن شرایط کسب نکرده است. یکی از نکات جالب در رنگ آمیزی طبیعی ارقام پسته ایران دایره قرمز رنگ روی پوسته نازک مغز آن است. این دایره از تداخل چند رنگ به وجود آمده است. جای این دایره بر روی پوسته نازک مغز در تمامی ارقام پسته ایران ثابت و یکنواخت و در قسمت زیرین مغز که برجسته‌تر است قرار دارد.

در حالی که این دوایر بر روی مغز پسته کالیفرنیا این زیبایی را ندارد و نیز جای آن‌ها روی مغزهای مختلف عموماً یکسان و یکنواخت نیست. 

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت پسته دات کام مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

پسته دات کام

به یاری خداوند و با هدف رساندن بهترین پسته دنیا،پسته رفسنجان بدون واسطه و با نیت (آنچه بر خود میپسندی،بر دیگران نیز بپسند) مجموعه *ایران پسته * فعالیت خود را آغاز کرد. تا طعم پسته ای را که ما در رفسنجان تجربه میکنیم را با شما شریک شده و پسته را در سبد غذایی شما قرار دهیم.

منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی