کد: 139711103441810667

ملکه سبا عاشق پسته خوردن بوده

ارزش بالای پسته در میان ایرانیان

کد: 139711103441810667

https://goo.gl/m5cuKX

، رفسنجان , (اخبار رسمی): پسته از زمان‌های قدیم در میان ایرانیان از ارزش و اهمیت والایی برخوردار بوده است، به گونه‌ای که در افسانه‌های تاریخی در مورد باغ معلق بابل که حدود ۷۰۰ سال قبل از میلاد مسیح باز می‌گردد، به کاشت درخت پسته اشاره شده است.

ارزش بالای پسته در میان ایرانیان
ارزش بالای پسته در میان ایرانیان

همچنین بر طبق افسانه دیگری در مورد ملکه سبا آمده است که او عاشق خوردن پسته بوده و همواره طالب این بوده است که صاحب کل پسته برداشت شده در منطقه برای خودش باشد

محصول پسته به لحاظ اهمیتی که اندام‌های مختلف گونه‌های متعدد درختان پسته از نظر خوراکی و صنعتی دارد همواره حائز اهمیت فراوانی بوده و انسان از میوه، پوست، هسته، برگ، ساقه و حتی صمغ آن نیز استفاده می‌برده است.

این محصول از زمان‌های قدیم در میان ایرانیان از ارزش و اهمیت والایی برخوردار بوده است، به گونه‌ای که در افسانه‌های تاریخی در مورد باغ معلق بابل که حدود ۷۰۰ سال قبل از میلاد مسیح باز می‌گردد، به کاشت درخت پسته اشاره شده است.

همچنین بر طبق افسانه دیگری در مورد ملکه سبا آمده است که او عاشق خوردن پسته بوده و همواره طالب این بوده است که صاحب کل پسته برداشت شده در منطقه برای خودش باشد.

با توجه به مستندات تاریخی مبداء درختان پسته محدوده‌ای در قلمرو ایران بوده است. قدیمی‌ترین اثری که از پسته در جهان به دست آمده، قطعه چوب نیم سوخته‌ای است مربوط به عصر حجر که در حدود ۱۰۰۰ سال پیش در اطراف شهرستان فسا (استان فارس) پیدا شده و هم اکنون در موزه پارس نگهداری می‌شود.

کشور ایران در طول سال‌های گذشته با توجه به تجزیه بخش‌های وسیع و پهناوری از مناطق پسته خیز باز عمده‌ترین تولیدکننده پسته جهان است و بدون هیچ تردیدی می‌توان گفت هیچ یک از ملل جهان سابقه و تجارت ایرانیان را در باب امور زراعت و تجارت پسته ندارند.

اولین ارقام پسته در ایران حاصل پرورش و اهلی کردن درختان پسته وحشی بوده است که تعداد ارقام بسیار محدود و شکل ظاهری آن با محصول پسته خودرو شباهت داشته است.

کم کم بر اثر پیوند و جابجایی این ارقام و توجه باغداران از نظر درشتی دانه‌های پسته تا حدودی تحول ایجاد شده و ارقام جدیدی به وجود آمده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

پسته دات کام

به یاری خداوند و با هدف رساندن بهترین پسته دنیا،پسته رفسنجان بدون واسطه و با نیت (آنچه بر خود میپسندی،بر دیگران نیز بپسند) مجموعه *ایران پسته * فعالیت خود را آغاز کرد. تا طعم پسته ای را که ما در رفسنجان تجربه میکنیم را با شما شریک شده و پسته را در سبد غذایی شما قرار دهیم.

منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی