اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13971109344018679

مراحل ثبت برند در ثبت آی تی

کد: 13971109344018679

https://goo.gl/W4t7wn

، (اخبار رسمی): علامت تجاری نشانی است که قادر است کالاهای تولیدی یا خدمات ارائه شده توسط یک شخص، بنگاه را از کالاها یا خدمات سایر بنگاه‌ها با اشخاص متمایز کند.

مراحل ثبت برند در ثبت آی تی
مراحل ثبت برند در ثبت آی تی

مراحل ثبت برند

۱- اولین گام از مراحل ثبت برند انتخاب یک واژه مناسب، شکل و تصویر زیبا و یا ترکیبی از هر دو است و باید این موارد را به گونه‌ای انتخاب کرد که برند به راحتی در اذهان مخاطب ماندگار شود و معرف کالا یا خدمتی باشد که ارائه می‌کند.

۲- مرحله بعدی آن است که ابتدا استعلام کند عین یا شبیه برندی که قصد ثبت آن را دارند قبلا در همان طبقه ثبت شده است یا خیر، چرا که در صورت وجود کوچکترین مشابهتی بین برند مورد نظر و برندی که قبلا در همان طبقه ثبت شده است، اظهارنامه علامت تجاری رد خواهد شد.

۳- سومین مرحله از مراحل ثبت برند فراهم کردن مدارک مورد نیاز آن است.

- در مرحله بعدی باید با ورود به سایت مرکز مالکیت معنوی به آدرس iripo.ssaa.ir وارد قسمت ثبت اظهارنامه علامت تجاری شده و اقدام به تکمیل اظهارنامه ثبت علامت تجاری کرده و مدارکی همچون کپی شناسنامه و کارت ملی متقاضی یا متقاضیان، مجوز فعالیت، کارت بازرگانی (اگر قصد ثبت برند لاتین را دارید) و همچنین نمونه برند خود با اندازه ۶ × ۶ سانتی‌متر را در سامانه فوق بارگذاری کرده و پس از طی کرده و تکمیل مراحل مورد نیاز برای ثبت اظهارنامه علامت تجاری و پرداخت هزینه مربوطه، در سامانه، برگه‌ای نمایش داده می‌شود که باید آن را پرینت کرده و با مراجعه به یکی از دفاتر اسناد رسمی اقدام به تایید اطلاعات وارد شده در سامانه کرده و از دفترخانه مذکور گواهی امضاء و فرم تایید اطلاعات کاربری دریافت شود و با وارد کردن اطلاعات این فرم در سامانه، نام کاربری و رمز عبور دریافت کرد که جهت پیگیری‌های بعدی و اطلاع از نوبت در صف هر کدام از کارشناسان و اقدامات بعدی باید از طریق همین نام کاربری و رمز عبور اقدام شود.

۵- پس از آنکه اظهارنامه علامت تجاری توسط هر سه کارشناس و رئیس اداره علائم تجاری بررسی و فاقد نقص اعلام و مورد تایید قرار گرفت، پیامکی ارسال می‌شود که هزینه انتشار روزنامه رسمی مرحله اول را باید پرداخت کرد.

۶- با واریز هزینه انتشار روزنامه رسمی مرحله اول و منتشر شدن آن و سپری شدن ۳۰ روز از تاریخ انتشار روزنامه رسمی مرحله اول، باید نسبت به پرداخت هزینه مرحله دوم انتشار روزنامه رسمی ثبت علامت تجاری و هزینه حق الثبت اقدام کرد.

۷- آخرین گام از مراحل ثبت برند آن است که با در دست داشتن کپی برابر اصل مدارکی که در مرحله تکمیل و ارسال اظهارنامه ثبت علامت تجاری در سامانه مرکز مالکیت معنوی تکمیل و ارسال شده است و همچنین نسخه کاغذی روزنامه رسمی هر دو مرحله اول و دوم، به مرکز مالکیت معنوی مراجعه کرده و سند برند خود را تحویل گرفت.

برای ثبت برند چه مدارکی مورد نیاز است؟

بسته به اینکه تصمیم به ثبت برند شخص حقیقی، یعنی برندی که مالک آن شخص حقیقی است دارید و یا تصمیم به ثبت برند حقوقی، یعنی برندی که مالک آن شرکت‌ها، موسسات و یا سازمان‌ها خواهند بود، را دارید و همچنین بسته به اینکه برندی که ثبت می‌شود فارسی باشد و یا لاتین، مدارکی که باید تهیه شود تا حدودی با هم متفاوت است که در ادامه مدارک مورد نیاز برای ثبت برند شخص حقیقی و شخص حقوقی با هم بررسی می‌شود.

الف) مدارک مورد نیاز ثبت برند برای شخص حقیقی:

۱- کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی متقاضی

۲- کپی برابر اصل کارت بازرگانی در صورت لاتین بودن برند

۳- کپی برابر اصل مجوز فعالیت (پروانه بهره برداری، جواز تاسیس، پروانه ساخت یا هرگونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی)

۴- ۱۰ نمونه از برند در ابعاد ۶ در ۶ سانتی متر

ب) مدارک مورد نیاز ثبت برند برای شخص حقوقی:

۱- کپی روزنامه رسمی تاسیس شرکت

۲- کپی آخرین روزنامه رسمی تغییرات شرکت (در صورت وجود)

۳- کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی کسانی که در شرکت حق امضاء دارند

۴- کپی برابر اصل مجوز فعالیت (پروانه بهره برداری، جواز تاسیس، پروانه ساخت یا هرگونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی)

۵- کپی کارت بازرگانی در صورت لاتین بودن برند

۶- ۱۰ نمونه از برند در ابعاد ۶ در ۶ سانتی متر

نکته: البته ذکر این نکته ضروری است که مالک یک برند می‌تواند به صورت همزمان دو یا چند شخص حقیق و حقوقی باشند که در این صورت باید تعیین شود که هر کدام از اشخاص مذکور، مالک چند درصد از برند خواهند بود.

هزینه ثبت برند چقدر است؟

با توجه به تعداد طبقه‌ای که برای ثبت برند انتخاب می‌شود و همچنین با لحاظ این موضوع که تصمیم به ثبت برند شخص حقیقی و یا حقوقی را دارید، هزینه ثبت برند متغیر و متفاوت خواهد بود.

برندی که به ثبت می‌رسد تا چه مدت اعتبار دارد؟

مدت اعتبار برندهایی که به ثبت می رسند، ۱۰ سال از تاریخ تقدیم اظهارنامه است و همچنین در پایان این مدت ۱۰ ساله، یک مهلت ۶ ماهه برای تمدید برند وجود دارد که مالک برند برای حفظ آن باید حتما قبل پایان یافتن این مهلت ۶ ماهه، نسبت به تمدید آن اقدام کند و اگر اقدام به تمدید برند خود در این بازه زمانی نکند، هر شخصی که متقاضی این برند باشد، می‌تواند با طی کردن مراحل پیش گفته، برند فوق را به نام خود ثبت کند.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ثبت برند و یا ثبت شرکت و مشاوره در امور ثبتی می‌توانند با ثبت آی تی  تماس بگیرند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ثبت آی تی | SabtIT

ثبت برند تجاری تخصص ماست

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]