کد: 139711113444710280

مشکلات ناشی از زیاد نشستن

عوارض زیاد نشستن برای بدن چیست؟

کد: 139711113444710280

https://goo.gl/KwNzmP

، تهران , (اخبار رسمی): شاید شما نیز از دسته افرادی هستید که به سبب شغل خود مدت زمان زیادی را می‌نشینید، اما باید بدانید زیاد نشستن برای بدن بدون عوارض نخواهد بود زیرا که عملکرد طبیعی بدن را با اختلال مواجه کرده، عضلات و مفاصل ران‌ها سفت شده و ستون فقرات خشک می‌شود.

عوارض زیاد نشستن برای بدن چیست ؟
عوارض زیاد نشستن برای بدن چیست؟

یکی از عوارض زیاد نشستن، افزایش ریسک لخته شدن خون در رگ عمقی در پاها است، لخته شدن بسیار خطرناک و کشنده است

بر هم زدن تعادل عضلات پایین تنه

یکی از عوارض زیاد نشستن این است که وقتی برای زمان طولانی می‌نشینید خم کننده‌های لگن (عضلات فلکسور) سفت شده و عضلات متضاد آن یعنی باز کننده‌های لگن ( اکستانسور) کش آمده در نتیجه ضعیف می‌شوند. این عدم تعادل در عضلات موجب دردهای پایین کمر شده و در صورتی که زمان نشستن خیلی افزایش پیدا کنید می‌تواند منجر به کوتاه شدن مزمن فلکسورهای لگن شود، این بیماری با نام چرخش قدامی لگن (APT) شناخته می‌شود. در واقع می‌توان گفت بدن به علت سفت و کوتاه شدن فلکسورها، به جلو فشار داده شده و پایین کمر نیز سفت می‌شود. (این وضعیت برای دیسک‌های پایین کمر بسیار مضر است.) برای پیشگیری از این بیماری زمان نشستن را کوتاه کرده و هنگامی که روی صندلی می‌نشینید وضعیت درستی به بدن خود بدهید (قوز نکنید) در پایان روز ورزش‌های مربوط به فلکسورهای لگن را انجام دهید تا این عضلات مجدداً سفت شوند.

ریسک لخته شده خون

یکی از عوارض زیاد نشستن، افزایش ریسک لخته شدن خون در رگ عمقی در پاها است، لخته شدن بسیار خطرناک و کشنده است زیرا که این لخته می‌تواند از جای خود حرکت کرده و به سمت ریه‌ها برود، تحقیقات نشان داده زنانی که در طول روز بیشتر می‌نشینند در حدود ۳ برابر بیشتر در معرض لخته شده خون قرار دارند. به علاوه مصرف دارو برای هورمون درمانی یائسگی و یا مصرف قرص‌های ضدبارداری این ریسک را به شدت افزایش خواهد داد. مانند موارد دیگر بهترین راهکار جلوگیری از این اتفاق اجتناب از زیاد نشستن است؛ و اگر نمی‌توان از این عمل جلوگیری کرد باید ساق پای خود را مرتباً بکشید تا جریان خون در آنها افزایش یابد و از لخته شدن خون جلوگیری شود.

ابتلا به بیماری‌های نشیمنگاه

بیماری‌های نشیمنگاه یا مقعدی شامل بیماری‌های بواسیر یا هموروئید، شقاق مقعدی یا فیشر، کیست مویی و فیستول مقعدی می‌شود که امروز بسیار شایع هستند و می‌توانند مشکلات بسیاری را با خود به همراه آورند. مهمترین علت ابتلا به این بیماری عدم فعالیت و نشستن طولانی مدت است. جهت پیشگیری از این بیماری‌ها توصیه می‌شود مصرف خوراکی‌های حاوی فیبر را افزایش داده و از نشستن‌های طولانی مدت بپرهیزید.

افزایش ریسک مرگ و میر

مطالعات نشان داده زیاد نشستن، ریسک مرگ و میر به هر علتی را افزایش می‌دهد، مهمترین علت این گونه مرگ و میر ابتلا به بیماری‌های قلب و عروق است. به علاوه این تحقیقات نشان داده تنها مدت زمانی را که صرف نشستن می‌کنید مهم نیست بلکه تقسیم زمان‌های نشستن در طول روز نیز اهمیت دارد. شش ساعت در روز نشستن، طی دو یا سه تا ۲ یا ۳ ساعت، کمتر از شش یا هفت بار، یک ساعت نشستن مضر است. بهترین کار این است زمان نشستن‌های خود را به کمتر از ۳۰ دقیقه کاهش دهید و میزان حرکت و قدم زدن خود را افزایش دهید.

علاقه‌مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت بیچشک مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بیچشک

بیچشک مجله الکترونیکی است در حوزه سلامت ، زیبایی و موفقیت افراد که با رویکرد بالا بردن سطح اطلاعات عموم جامعه در حوزه سلامت جسمی و روحی تلاش می کند و هر روزه مطالب مفیدی را از منابع معتبر ذکر شده در انتهای مطالب به مخاطبان خود عرضه می کند.

منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان