اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13971205350508679

شرایط و مراحل ثبت برند بین‌المللی

کد: 13971205350508679

https://goo.gl/W9YoHN

، (اخبار رسمی): برند هویت و اصالت یک کسب‌وکارمحسوب می‌شود. برند، سطح تعامل عرضه‌کننده و مشتری است و ثبت بین‌المللی برند این سطح تعامل را افزایش می دهد. با اختصاص دادن یک برند یا علامت تجاری به کسب و کار خود آن را به بلوغ رسانده و رونق ویژه ای به کار خود می بخشید

شرایط و مراحل ثبت برند بین المللی
شرایط و مراحل ثبت برند بین‌المللی

برند هویت و اصالت یک کسب و کارمحسوب می شود. برند، سطح تعامل عرضه کننده و مشتری است و ثبت بین‌المللی برند این سطح تعامل را افزایش می‌دهد. با اختصاص دادن یک برند یا علامت تجاری به کسب‌وکار خود آن را به بلوغ رسانده و رونق ویژه‌ای به کار خود می‌توان بخشید.

و اما در رابطه با حقوق بین‌المللی ناشی از ثبت بین المللی برند علائم تجاری و نیز طرح صنعتی، اختراع، نشان جغرافیایی و حفظ حقوق مالکیت یا کپی رایت تاکنون در حدود ۲۷ معاهده در کنوانسیون‌های بین‌المللی به تصویب رسیده است. نظارت بر حسن اجرای این معاهدات بر عهده سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO) واقع در ژنو سوییس است. این معاهدات بین‌المللی به ۳ دسته تقسیم بندی می‌شوند، دسته اول مربوط به ماهیت برند و حقوق و تکالیف برآمده از ثبت علامت تجاری است. دسته دوم به شیوه و مراحل ثبت بین‌المللی برند و دسته دیگر به طبقه‌بندی و موضوعات علائم اختصاص دارد.

در ادامه مهمترین سیستم‌های ثبت جهانی برند به طور خلاصه معرفی می‌شود:

ثبت مادرید Madrid

با هدف پرهیز از ثبت علامت تجاری به طور مجزا نزد هر یک از مراجع ثبت علامت تجاری در هر یک از کشورها سازمان جهانی مالکیت معنوی World Intellectual property Organization -WIPO نظامی را جهت ثبت بین‌المللی علائم تجاری ایجاد کرده است. این سیستم تحت موافقتنامه و پروتکل مادرید که ثبت بین المللی علائم را در برمی‌گیرند اداره می‌شود. هر شخصی که به طریقی (به لحاظ ملیت، اقامت و یا استقرار بنگاه صنعتی یا تجاری) به یک کشور طرف قرارداد و به یکی یا هر دو معاهده مذکور مرتبط باشد، می‌تواند با ثبت یا درخواست ثبت علامت تجاری خود در اداره ثبت علائم تجاری آن کشور از مزایای ثبت بین‌المللی که تاثیر آن در همه یا برخی از دیگر کشورهای عضو سیستم مادرید جاری است بهره‌مند شود.

کشورهای عضو: در حال حاضر بیش از ۸۵ کشور جهان عضو سیسستم مادرید هستند و با این نوع ثبت بین‌المللی علامت شما در یک یا همه این کشورها به انتخاب به ثبت می‌رسد. لازم به توضیح است که درخواست ثبت بین‌المللی صرفا از طریق دفاتر مالکیت صنعتی کشورهای عضو سیستم مادرید امکان‌پذیر بوده و منوط به ثبت اولیه در کشور مبدا است.

این ثبت تحت نظر سازمان تجارت جهانی انجام شده و حامی جنبه‌های تجاری حقوق مالکیت فکری(TRIPS) است. یکی از جامع‌ترین و کامل‌ترین مقررات درباره حقوق مالکیت فکری محسوب می‌شود. این موافقتنامه از نظر پوشش، انواع مختلف حقوق مالکیت فکری را شامل شده و مقررات ماهوی نسبتا کاملی را در راستای حمایت از آنها بیان می‌دارد. سازمان تجارت جهانی (World Trade Organization - WTO) روند نظارتی و و اجرایی آن را عهده‌دار است.

ثبت Office for harmonization in the internal market – OHIM

ثبت OHIM ثبت جامع و فراگیر اتحادیه اروپا EU است که پس از به وجود آمدن اتحادیه اروپا پایه‌گذاری شده است. صرفه جویی در هزینه، صرفه‌جویی درمدت زمان روند ثبت علامت و نشان تجاری و سهولت در پیگیری دعاوی علیه علامت تجاری از مزایای ثبت یکپارچه اتحادیه اروپا است.

کشورهای عضو: اتریش، بلغارستان، بلژیک، جمهوری چک، قبرس، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه آلمان، یونان، مجارستان، ایرلند، ایتالیا، لاتویا، لتونی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، لهستان، پرتقال، رومانی، اسلواکی، اسلونی، اسپانیا، سوئد و انگلستان.

ثبت Belgium Netherlands Luxembourg- Benelux

واژه بنلوکس مخفف نام کشورهایی است که در این معاهده عضویت دارند که عبارتند از بلژیک، هلند و لوکزامبورگ. در حقیقت با این نوع ثبت ثبت علامت تجاری به شکل همزمان در سه کشور همسایه اروپایی شکل می‌گیرد. این سه کشور علاوه بر اینکه عضو سیستم یکپارچه اروپا OHIM هستند، یک پیمان سه جانبه ثبت و حمایت علامت تجاری را درون خود وضع کرده‌اند. در صورتی که بازار هدف در این سه کشور باشد می‌توان به جای استفاده از سیستم یکپارچه اتحادیه اروپا، از سیستم بنلوکس استفاده کرد.

کشورهای عضو: بلژیک، هلند، لوکزامبورگ

ثبت OAPI – The Organisation Africainedela proprite Intellectualle

ثبت یکپارچه OAPI مبتنی بر ثبت برند به صورت همزمان در ۱۶ کشور آفریقایی فرانسوی زبان است که عبارتند از کشورهای عضو:  بنین، بورکینافاسو، کامرون، آفریقای مرکزی، چاد، کنگو، گینه اکو تریال، گابن،گینه، گینه بیسائو، ساحل عاج، مال، موریتانی، نیجر، سنگال،توگو

ثبت ARIPO – African Regional Industrial Property Organization

ثبت یکپارچه ARIPO به ثبت علامت تجاری به صورت همزمان در ۹ کشور آفریقایی اشاره دارد.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ثبت آی تی | SabtIT

ثبت برند تجاری تخصص ماست

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

حقوقی و قانون