اطلاعات تماس
  • 021883*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139712053505310923

قانون جدید صدور چک

اسناد تجاری و قوانین آن

کد: 139712053505310923

https://goo.gl/Y5RFnz

، تهران , (اخبار رسمی): یکی از شرط‌های موفقیت تاجران در معاملات، آگاهی داشتن از چگونگی استفاده از اسناد تجاری یا چگونگی صدور اسناد تجاری است. از این‌ رو آنی مشاور به عنوان یکی از فعالان بازار مشاوره، در زمینه مشاوره اسناد تجاری، مباحث مربوط به این موارد را بیش از پیش به فعالان اقتصادی و صنفی کشور در این مقاله آموزش می‌دهد.

 اسناد تجاری و قوانین آن
اسناد تجاری چیست؟

تمامی تاجران باید مشاوره اسناد تجاری را به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی کار خود قرار دهند تا در این زمینه با کمترین اشتباه مواجه شوند. آنی مشاور, نخستین سامانه مشاوره‌های کسب‌وکار در ایران است

اسناد تجاری و قوانین آن

یکی از شرط‌های اصلی موفقیت تاجران در معاملات خود آگاهی داشتن از چگونگی استفاده از اسناد تجاری یا چگونگی صدور اسناد تجاری است. از این رو در این مقاله آنی مشاور به عنوان یکی از فعالان بازار مشاوره، در زمینه مشاوره اسناد تجاری، مباحث مربوط به این موارد را بیش از پیش به فعالان اقتصادی و صنفی کشور آموزش می‌دهد.

اسناد تجاری چیست؟

در حقوق تجارت، اسناد تجاری به سندهایی گفته می‌شود که برای انجام معاملات و انعقاد قراردادهای میان بازرگانان با یکدیگر یا بازرگانان با مشتریان آنها رد و بدل می‌شود تا معاملات آن‌ها رسمیت بیشتری پیدا کند. تمامی تاجران باید در مورد صدور چک، قانون جدید صدور چک، سفته، برات، حواله، قبض، انبار، بارنامه و هم چنین اقدامات قانونی مربوط به اسناد تجاری نکاتی را بدانند تا در انجام معاملات بزرگ و کوچک، کم‌ترین ریسک را در این زمینه داشته باشند.

در بازرگانی و تجارت، اولین اشتباه ممکن است آخرین اشتباه یک تاجر باشد و این مسئله نشان دهنده این موضوع است که حجم و اهمیت معاملات تجاری به قدری بالا است که بازرگان ناگزیر است با کم‌ترین ریسک، معاملاتش را به سرانجام برساند و به سود برسد.

یکی از مهم‌ترین قوانین مربوط به تجارت، آگاهی از مباحث مربوط به اسناد تجاری و هم چنین قوانین جدید مربوط به آن است. از این روی، تمامی تاجران حرفه‌ای و غیر حرفه‌ای باید مشاوره اسناد تجاری را به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی کار خود قرار دهند تا در این زمینه با کمترین اشتباه مواجه شوند. نخستین سامانه مشاوره‌های کسب و کار در ایران که با نام تجاری «آنی مشاور» فعالیت می‌کند که در این زمینه می‌تواند به کسب‌وکارها کمک کند تا صدور و دریافت اسناد تجاری از جمله چک و سفته را با کمترین ریسک انجام دهند به خصوص در شرایط کنونی که درصد بالایی از معاملات تجاری به صورت چکی یا با رد و بدل شدن اسناد تجاری انجام می‌شود و این می‌تواند برای تاجران کم تجربه بسیار خطرناک باشد.

در سامانه آنی مشاور می‌توان به صورت آنلاین مشاوران خود را انتخاب کرد و هم زمان سوالات و ابهامات خود را در خصوص اسناد تجاری، چک، سفته، معاملات چکی و غیر چکی از مشاوران آنلاین پرسید و در سریع‌ترین زمان ممکن، پاسخ لازم را دریافت کرد.  

مشاوره چک و سفته

مشاوره چک و سفته، بحث بسیار وسیع و پیچیده‌ای است در بعضی مواقع ممکن است شرایطی به وجود بیاید که مشتری به هیچ وجه به صورت نقدی حاضر نمی‌شود کار کند و تامین‌کننده هم نمی‌خواهد این مشتری را از دست دهد، پس در این زمینه حتما باید از کارشناسان آنلاین در زمینه مشاوره چک و سفته و اسناد تجاری، مشورت دریافت کنند. به طور حتم، راهکارهایی وجود دارد که همه می‌توانند با کم‌ترین ریسک، معاملات خود را از طریق اسناد تجاری، چک و سفته انجام دهند به شرط این که در این مسیر راهنمای درستی هم داشته باشند.

قانون جدید صدور چک

یک تاجر حرفه‌ای همیشه باید شرایط کاری خود را بسنجد و تمامی قوانین و رویدادهای جدید مربوط به کسب‌وکار خود را در نظر داشته باشد. یکی از مهم‌ترین این موارد قانون جدید صدور چک است. حتما اطلاع دارید که صدور و یا دریافت چک بدون آگاهی از جدیدترین قوانین مربوط به آن می‌تواند بدترین پیامدها را برای کسب و کار داشته باشد پس بهتر است در این زمینه با قانون جدید صدور چک آشنا شد. آنی مشاور در این زمینه یک مرجع مهم برای ارائه مشاوره و راهنمای درست به تمام تاجران و فعالان اقتصادی است. 

از جمله نکات جدیدی که در قانون جدید صدور چک به آن پرداخته شده و برای بازرگانان و فعالان اقتصادی قابل توجه است می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1-دارنده چک می‌تواند با در دست داشتن گواهینامه عدم پرداخت، بدون نیاز به طرح دعوی، به اجرای احکام دادگاه مراجعه و درخواست صدور اجرائیه برای وصول وجه چک کند.

2- مسدود شدن همه حساب‌های بانکی شخصی که چک او برگشت خورده است.

3- ثبت فوری گواهی عدم پرداخت چک در سامانه بانکی کشور.

4- پیش بینی امکان استفاده از چک الکترونیکی و ... .

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با مشاور چک و اسناد تجاری در اپلیکیشن آنی مشاور مشورت کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آنی مشاور

آنی مشاور مجموعه ای مشتری محور بوده که با ارائه خدمات تخصصی از طریق مشاوران درجه یک و مجرب درجهت جلوگیری از صرف انرژی، زمان و منابع مالی صاحبان کسب و کار گام برمیدارد. ما به دنبال ایجاد حس اعتماد، دلگرمی و موفقیت در جامعه ی ایرانی به ویژه صاحبان کسب و کار هستیم. WWW.Animoshaver.ir

اطلاعات تماس
  • 021883*****
[نمایش اطلاعات]