اطلاعات تماس
  • 031*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13971205350748978

سفر نوروزی به شیراز

کد: 13971205350748978

https://goo.gl/LcHCdo

، اصفهان , (اخبار رسمی): شیراز شهری زیبا و شگفت انگیز با آب و هوایی مطبوع و دلپذیر در بهار که مردم آن از دیرباز عید نوروز را به طرز باشکوه و جذابی جشن می‌گیرند.

سفر نوروزی به شیراز
سفر نوروزی به شیراز

شیراز شهری است که انسان از زیبایی‌ها و عطر گل‌های رنگارنگش سرمست می‌شود و به سختی می‌توان از تماشای جاذبه‌های دیدنی و خیابان‌های شلوغ و پر انرژی آن دل کند. شهر هنر و شهر شعر و بزرگان که بیش از 2 هزار سال قدمت دارد و جاذبه‌هایی به بلندای تاریخ هخامنشیان را در دل خود جای داده است. شیراز در نوروز حال و هوایی جدا از همه شهرها دارد، طبیعتی سبز و مردمانی پر شور با آب و هوایی که از همیشه دلچسب‌تر است. مردم این شهر مثل همه شهرهای ایران در کوچه و خیابان‌ها پرسه می‌زنند و برای عید و پذیرایی از مهمان‌های نوروزی خرید می‌کنند و لحظه تحویل سال دور سفره هفت سین زیبایی که با ترمه زیبای چند رنگ و ظرف‌های سفالی رنگی تزئین شده، می‌نشینند و برای سالی پر از خوبی‌ها و شادی‌های تمام نشدنی دعا می‌کنند و فال حافظ می‌گیرند. شاید سفر به شیراز و تجربه همه زیبایی‌های آن در نوروزی که در پیش است اتفاق جذابی باشد از تماشای همه شگفتی‌های سرزمین شاعران و پادشاهان و بزرگان. در این مقاله ایرپلین تیکت نکاتی را برای سفر به شیراز بیان کرده است تا مسافران تجربه فوق العاده‌ای از شیراز را در تعطیلات نوروزی امسال تجربه کنند!

قدم اول برای سفر به شیراز!

نوروز یکی از شلوغ‌ترین زمان‌های سفر به شیراز محسوب می‌شود. سفرهای جاده‌ای در نوروز مصادف با هجوم جمعیت و ترافیک‌های طولانی است که ممکن است ساعت‌ها از وقت را بگیرد. برای همین بهترین انتخاب برای این زمان، سفرهای هوایی و خرید بلیط هواپیما شیراز در فرصتی مناسب است. قبل از هر اقدامی برای سفرهای نوروزی باید زودتر از همیشه اقدام کرد و هر زمانی که این سفر مطمئن شد به سرعت بلیط شیراز خود را خرید. برای این موضوع چندین دلیل موجه وجود دارد؛ اول اینکه بلیط هواپیمای شیراز طرفداران زیادی در نوروز دارد و هر چقدر به زمان سفر نزدیک‌تر شوید، امکان گران‌تر شدن آن بیشتر می‌شود. علاوه بر آن ممکن است به دلیل تردد زیاد مسافران، نتوان موفق به تهیه بلیط شیراز در روز و ساعتی که مد نظر است شد و از این سفر جذاب جا ماند!

همچنین باید دانست که بهترین راه برای برآورد قیمت بلیط هواپیما این است که آن را به صورت آنلاین خرید و برای این کار بهتر است یک وب سایت مطمئن و کامل را در نظر گرفت و همه پروازها را در آن چک کرد . پیشنهاد می‌شود به AirplaneTicket.i که اولین سامانه فروش آنلاین بلیط هواپیما است ولیست کاملی از همه پروازهای موجود در کشور را در برمی‌گیرد مراجعه شود و این سایت این امکان را می‌دهد که پروازها را از پایین‌ترین قیمت به بالاترین قیمت‌ها مشاهده کرد و با مشاهده جزئی‌ترین اطلاعات و پاسخگویی 24 ساعته بلیط شیراز خود را خریداری کرد. علاوه بر این موضوع باید دانست که فرودگاه بین المللی شیراز یعنی فرودگاه دستغیب بزرگ‌ترین و پر رفت و آمدترین فرودگاه‌های جنوب کشور محسوب می‌شود و امکانات خوبی برای مسافران دارد.

برای دیدن جاذبه‌ها، زمان را از دست ندهید!

حتما می‌دانید که شیراز یکی از توریستی‌ترین شهرهای ایران است که جاذبه‌ها و اماکن دیدنی آن تمامی ندارد. برای سفر به این شهر باید حداقل 5 روز را به این سفر اختصاص داد و یک دل سیر در باغ‌های سبز و بی مثال این شهر قدم زد و از تماشای تاریخ و فرهنگ این شهر لذت برد. سری به شاه چراغ و مرقد برادر امام رضا (ع) زد و دعا کرد و از آیینه کاری‌ها و ریزه کاری‌های زیبای حرم دیدن کرد. یکی از زیباترین باغ‌های ایران یعنی باغ ارم را باید دید و از عمارت زیبای قاجاری که در آن قرار گرفته و از گل‌ها و گیاهان سبز و رنگارنگ این باغ لذت برد. در حافظیه از مقبره بزرگ‌ترین شاعر سرزمین دیدن کرد و از نگاه کردن به یادگاری‌هایی که از دوران زندیه به جا مانده شگفت زده شد. مسجد رنگی و زیبای نصیرالملک را نباید از دست داد و برای لحظه‌ای مات و مبهوت هنرمندی و معماری شگفت انگیز آن شد. سری هم باید به نارنجستان قوام زد و زمانی را هم به دیدن بازار و حمام وکیل اختصاص داد و از این سفر که تا آخر سال در خاطر خواهد ماند، لذت برد.

خوراکی‌های شیرازی بخشی از لذت سفر به این شهر!

شیراز پر از خوراکی‌ها و غذاها و دسرهای خوشمزه‌ای که باید تنها در این شهر امتحان کرد تا اوج لذت و طعم‌های لذیذ آن در خاطرات هک شود. این شهر پر از رستوران‌ها و کافه‌هایی شیک و سنتی برای چشیدن طعم‌های جدید است. قبل از هر چیزی یک فالوده شیرازی اصل و بستنی سنتی را باید در یکی از بستنی فروشی‌های این شهر امتحان کرد و برای وعده‌های غذایی حتما غذاهای اصلی شیرازی مثل کلم پلوی شیرازی با سالاد شیرازی خوش عطر و طعم را چشید و از طعم آش انار، قورمه به، کوفته هلو، حلیم بادمجان و پاچه پلو چشید و اصالت این غذاها را درست در وسط این شهر تجربه کرد. بعد به سراغ شیرینی‌ها و سوغاتی‌های خوشمزه شیراز رفت و کمی شکر پنیر، مسقطی، نان یوخه و نان شیری خرید و از طعم این شیرینی‌ها لذت برد.

13 به در شیراز

 اگر تصمیم گرفتید 13 به در امسال را در شیراز سپری کنید باید بدانید این شهر مکان‌های زیادی برای نشستن در دل طبیعت و سپری کردن بهترین روز در زیر  سقف آسمان دارد. می‌توان در باغ‌های اطراف شیراز و کوه‌هایی که فاصله چندان زیادی با مرکز شهر ندارند بهترین روز را برای خود و خانواده رقم زد و بعد از یک روز فوق‌العاده پر انرژی و لذت‌بخش به سمت شهر خود بازگردید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ایرپلین تیکت

این وب سایت امکان رزرو بلیط هواپیما به صورت آنلاین را فراهم کرده است. برای شروع، پرواز مورد نیازتان را جستجو کنید تا همه ی پروازهای سیستمی شرکت های هواپیمایی و پروازهای چارتری بیش از دویست چارترکننده کشور به شما نمایش داده شود.

اطلاعات تماس
  • 031*****
[نمایش اطلاعات]