اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13971208351836870

شناخت تبلیغات تعاملی و راه‌های افزایش تاثیر آن

تبلیغات تعاملی؛ چاله‌ی پول یا سرمایه گذاری درست؟

کد: 13971208351836870

http://bit.ly/2Ip4nm3

، تهران , (اخبار رسمی): برخی معتقد هستند این تبلیغات بازدهی لازم را ندارد و فقط هزینه‌ی زیادی را با خود به همراه دارد. در این مقاله به این مقوله پرداخته شده است که برای یک تبلیغات تعاملی استاندارد باید چگونه عمل کرد و چطور می‌توان با استفاده از این روش به اهداف تبلیغاتی دست پیدا کرد.

تبلیغات تعاملی؛ چاله‌ی پول یا سرمایه گذاری درست؟
تبلیغات تعاملی؛ چاله‌ی پول یا سرمایه گذاری درست؟

تبلیغات تعاملی راهی جدید برای ایجاد ارتباط با مخاطب و رساندن پیام برند به دست مخاطبان هدف است

تبلیغات تعاملی یکی از راه‌های برقراری ارتباط مستقیم با مخاطبان است. این نوع تبلیغات مخاطبان را مستقیما درگیر می‌کند و باعث می‌شود آنها فقط ببینده‌ی تبلیغات نباشند. در این نوع تبلیغات، مخاطبین مستقیما درگیر فعالیتی می‌شوند که از آنها خواسته شده است، مثلا دستگاهی وجود دارد که از مخاطبین می خواهد یک بازی را تکمیل کنند تا هدیه‌ای را دریافت کنند.

تأمل روی پیام تاثیر بهتری دارد یا تعامل با آن؟

تبلیغات حاوی پیام ارزشمندی است که باید به دست مخاطب برسد. تبلیغات برای رساندن این پیام در مرحله اول باید نگاه مخاطب را جذب کند، سپس پیام برند را با یک روش جذاب به مخاطب ارائه کرده به طوری که ذهن مخاطب را درگیر کند و باعث تامل آنها گردد؛ مثلا مخاطب معمایی را حل کند و یا احساساتش درگیر پیام برند شود.

تبلیغات تعاملی نیز مانند روش‌های دیگر تبلیغات همین‌گونه است. اما روش ارتباطی آن با مخاطب متفاوت است. در واقع به طور مستقیم و از فاصله‌ی نزدیک با مخاطبان ارتباط برقرار می‌کند.

تبلیغات تعاملی چه دسته بندی‌هایی دارد؟

می‌توان تبلیغات تعاملی را از دو دیدگاه بررسی کرد. دیدگاه اول براساس نقطه تماس ارتباطی با مخاطب تعریف می‌شود. این ارتباط با استفاده از حواس پنجگانه‌ی انسانی اتفاق می‌افتد.

یعنی تبلیغات تعاملی کدام حواس مخاطب را درگیر می‌کند؛ یک پازل باید حل شود (حس دیداری و لامسه)، طعمی را باید تست کند(حس چشایی)، یا چشم‌هایش را ببند و به صدایی گوش کند. (حس شنوایی)

دیدگاه دوم تبلیغات تعاملی را  بر اساس مالکیت تقسیم بندی می‌کند(مانند رسانه). اینکه راه ارتباطی مورد استفاده‌ متعلق به برند است (Owned Media)، تحت تاثیر برند است (Earned media) و یا برند برای استفاده از این راه باید هزینه‌‌ای پرداخت کند (Paid Media).

آیا تبلیغات تعاملی روشی پر هزینه و وقت گیر است؟

برخی معتقد هستند که تبلیغات تعاملی به دلیل اینکه زمان زیادی را صرف پیدا کردن مخاطبان هدف می‌کند، روشی وقت‌گیر و پر هزینه است. اما حقیقت این است برای شروع همه‌ی تبلیغات نیاز است که تحقیق و پژوهش استانداری برای شناسایی مخاطبین هدف انجام شود. این بودجه در یک حالت ایده آل برای همه‌ی تبلیغات باید اختصاص داده شود. اگر این مخاطب شناسی انجام نشود کمپین تبلیغاتی اثر بخشی و بازدهی لازم را نخواهد داشت.

در مدل‌های دیگر تبلیغات با وجود اینکه انتخاب مخاطبین هدف حاصل تحقیق و بررسی است، اما دیگر مخاطبان نیز در معرض تبلیغات برند قرار می‌گیرند. اما در تبلیغات تعاملی دقیقا مخاطب هدف، شناسایی شده و با او مستقیما تعامل صورت می‌گیرد و به مابقی مخاطبان (حتی اگر جز دسته‌های بعدی مخاطبان برند باشند) نمی‌پردازد.

محوریت دادن به مخاطب چه تأثیری در انتقال پیام دارد؟

وقتی مخاطب شناسی ژبه درستی انجام شود، زمان این رسیده که با هدف مشخص برای یک تبلیغات تعاملی تاثیرگذار اقدام کرد. اکنون که مخاطبان شناسایی شده و پیامی که می‌خواهیم به مخاطبان بگوییم را می‌دانیم، باید با توجه به مخاطبان روش درستی برای انتقال پیام انتخاب شود. روشی که با نقاط تماس مخاطبان هماهنگ باشد، توجه مخاطبان را بیشتر جذب می‌کند و با آنها ارتباط بهتری برقرار می‌کند.

چگونه می‌توان تاثیر تبلیغات تعاملی را افزایش داد؟

همه‌ی کمپین‌های تبلیغاتی با مخاطبان تعامل ایجاد می‌کنند، تعاملی که سبب مشارکت مخاطبین در تبلیغات می‌شود. اما در تبلیغات تعاملی چون مستقیما با مخاطبان ارتباط برقرار می‌شود و به نقاط تماس مخاطب وابسته است تعداد کمی از افراد درگیر این نوع تبلیغات می‌شوند. پس برای افزایش تاثیرگذاری تبلیغات تعاملی باید رسانه‌های دیگر نیز به کمک آن بیایند.

شیوع یک خبر بین مخاطبان برند و دهان به دهان شدن آن (Word of mouth) یا باز نشر محتوای تصویری از تبلیغات تعاملی در فضای دیجیتال سبب می‌شود مخاطبین بیشتری در معرض این نوع تبلیغات قرار بگیرند. آمیختگی بین تبلیغات تعاملی و دیگر روش‌های تبلیغات، تاثیرگذاری این نوع تبلیغات را افزایش می‌دهد.

نتیجه گیری

تبلیغات تعاملی راهی جدید برای ایجاد ارتباط با مخاطب و رساندن پیام برند به دست مخاطبان هدف است. زمانی که از راه‌ ارتباطی درست با مخاطبان ارتباط برقرار شود و از رسانه‌های دیگر در کنار این نوع تبلیغات استفاده شود، پیام کمپین تبلیغاتی به دست مخاطبان بیشتری می‌رسد و در نهایت موفقیت کمپین تبلیغاتی را در پی خواهد داشت.

علاقه‌مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت پرمون طرح به آدرس parmoon.com مراجعه کنند

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت تبلیغاتی پرمون طرح

پرمون طرح یک آژانس تبلیغاتی چابک و خلاق است؛ و این هوشیاری فعال را بیش از پانزده سال است که در خدمت ساخت روابطی بر پایه ی اعتماد و صداقت قرار داده است: پیوندهایی حرفه ای، در جهت منفعت و رضایت هر دو طرف، با پشتوانه ی خلاقیت. لطفا از ما کیفیت بخواهید؛ چون ما اهل کمیت نیستیم. باور داریم که در بازار صنعت و کسب و کار و با افزایش سطح سلیقه ی مخاطبان و انتظارشان از تولیدکنندگان، کیفیت بیش از پیش اهمیت دارد و پرداختن به آن کلید اصلی موفقیت است. همانطور که کیفیت خدمات و محصولات شما مهم است، کیفیت تبلیغات و خدمات ما نیز بسیار اهمیت دارد. بـا پشتوانه ی خلاقیت و وقت شنـاسی، پـرمون طرح مشتری هــای وفــادار و همیشگی دارد. چون خواسته هایشان به درستی برآورده می شود. یکی از توانایی های مهم نیروی انسانی ما انعطاف پذیریست.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تبلیغات و روابط عمومی