اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13990619454296870

برندسازی و مراحل آن در شرکت‌های تبلیغاتی

کد: 13990619454296870

https://bit.ly/2Hj33CZ

، تهران , (اخبار رسمی): برندسازی یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین فعالیت‌های هر کسب و کاریست که می‌خواهد به جایگاه مناسبی در ذهن مخاطبان خود دست پیدا کند. حال اگر صاحبان یک بیزینس اطلاعات لازم برای برندینگ را نداشته باشند راه چاره، انتخاب یک شرکت مناسب برای طی کردن مسیر برندسازی است.

برندسازی و مراحل آن در شرکت‌های تبلیغاتی
برندسازی و مراحل آن در شرکت‌های تبلیغاتی

برندسازی یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین فعالیت‌های هر کسب و کاریست که می‌خواهد به جایگاه مناسبی در ذهن مخاطبان خود دست پیدا کند. حال اگر صاحبان یک بیزینس اطلاعات لازم برای برندینگ را نداشته باشند راه چاره، انتخاب یک شرکت مناسب برای طی کردن مسیر برندسازی است. در این مقاله قصد داریم باهم به بررسی روند و مراحل برندینگ در شرکت‌هایی که در این حوزه کار می‌کنند بپردازیم، پس با ما همراه باشید.

چنانچه قصد انجام پروژه برندسازی برای کسب و کار خود را دارید با شماره 88623092 تماس بگیرید و یا به بخش خدمات سایت شرکت تبلیغاتی پرمون طرح مراجعه کنید.

آژانس‌های تبلیغاتی متخصص در زمینه برندسازی چه کاری انجام می‌دهند؟

بهترین آژانس‌های برندسازی در زمینه تعریف ماموریت سازمان، محصولات، خدمات، ارزش‌های اصلی و شخصیت‌سازی برای برند فعالیت می‌کنند. موارد زیر عبارتند از نمودهای شناخت و درک از یک برند:

  • لوگو
  • وبسایت
  • کمپین‌های تبلیغاتی
  • تبلیغات
  • شبکه‌های اجتماعی
  • بازاریابی محتوا و مطالب بلاگ
  • ایمیل

و ...

برای برندسازی اثربخش، یک آژانس تبلیغاتی موفق باید بتواند:

  1. به تدوین استراتژی‌های مناسب برند بپردازد.
  2. در طراحی یک لوگو مناسب برای برند حرفه‌ای و خلاق باشد.
  3. بتواند کتابچه برند کاملی در جهت برندسازی، تدوین کند.

تفاوت میان برند و برندینگ

در واقع برند به درک و تصویر ذهنی که برای مخاطب شکل می‌گیرد، گفته می‌شود که باعث می‌شود مشتریانش آن بیزینس را از طریق آن تصویر یا حس، بشناسند. در نقطه مقابل برندسازی یا برندینگ به فرآیند خلق این تصویر در ذهن مخاطب گفته می‌شود.

برند باید سبک و سیاق، تم رنگی، تصویر و لحن کلام خاص خود را در تمامی پلتفرم‌ها (وبسایت، تبلیغات،شبکه‌های اجتماعی و ...) داشته باشد. نکته مهم اینجاست که ممکن است در طول مسیر برند نیاز به بازطراحی (Rebranding) به منظور اثربخشی بیشتر در ذهن مخاطب داشته باشد.

مراحل کمپین برندسازی یا برندینگ

کمپین برندینگ از سه مرحله اصلی تشکیل شده است که عبارتند از:

  • فاز تحقیقات بازار: یا مارکتینگ ریسرچ مجموعه‌ای از فرآیندهاست که با استفاده از داده‌های جمع آوری شده مصرف‌کننده نهایی، مشتریان و تولید کننده را به هم متصل می کند. این اطلاعات برای تعریف فرصت‌ها و تهدید‌های بازاریابی ، ارزیابی فعالیت‌های بازاریابی و درک بهتر نسبت به فرآیند بازاریابی و بهبود آن مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • فاز تدوین استراتژی: این مرحله شامل دو بخش اصلی تدوین هویت استراتژیک و هویت مفومی برند است. اگر برند را مثل یک انسان در نظر بگیریم، پس در طی فرآیند برندسازی به دنبال خلق یک انسان خواهیم بود. در واقع این انسان نیاز به تعریف ویژگی‌های ذهنی (تدوین هویت استراتژیک) و احساسی (تدوین هویت مفهومی) دارد که در این مرحله این نیازها برطرف می‌شوند.
  • طراحی هویت بصری: در این مرحله به ابعاد ظاهری برند همچون نام، لوگو، طراحی کتابچه برند و ... می‌پردازیم.

بالطبع هزینه کمپین برندسازی وابسته است به بزرگی پروژه و میزان کاری که برند قصد انجام آن را دارد.

چگونه یک کانون تبلیغاتی مناسب برای برندینگ انتخاب کنیم؟

پر واضح است که اگر یک کسب و کار خود امکان انجام تمام فرآیند برندسازی را ندارد، می‌بایست به سراغ همکاری با آژانس‌هایی برود که در این زمینه خبره هستند. در ایران آژانس‌های تبلیغاتی گوناگونی هستند که فرآیند برندینگ را به صورت کامل انجام می‌دهند. اما چه طور بفهمیم که یک شرکت تبلیغاتی انتخاب مناسبی برای انجام فرآیند برندسازی هست یا خیر؟

در مرحله اول پیش از آنکه به سراغ بررسی آژانس‌ها بروید، اهداف و خواسته خود از فرآیند برندینگ را به طور واضح مشخص کنید. وقتی به وضوح اهدافتان را بدانید عملکرد شرکت‌های تبلیغاتی را در آن حوزه بررسی می‌کنید و راحت‌تر به نتیجه می‌رسید.

با شرکت‌های تبلیغاتی مد نظر خود جلسات ملاقات بگذارید، با نمونه کارهای مربوط به حیطه‌های مد نظر خود آشنا شوید، نوع نگاه و فرآیند کاری آنان را بسنجید.

در نهایت قیمت انجام فرآیند برندینگ در هر کدام از آژانس‌ها را با نوع عملکردشان مقایسه و شرکت مورد نظر خود را انتخاب کنید.

سوالاتی که پیش از انتخاب یک شرکت تبلیغاتی برای انجام فرآیند برندینگ باید پاسخ بدیم:

سوالاتی که در ادامه مطرح شدند، می‌توانند کمک زیادی به شما برای انتخاب آژانس تبلیغاتی مناسب و خبره در زمینه برندسازی کنند.

  • بودجه شما برای راه‌اندازی کمپین برندینگ چه قدر است؟
  • تایم لاین (برنامه زمانی) شما برای فرآیند برندسازی چگونه است؟
  • شرکت مورد نظر شما چه قدر در تنظیم قرار ملاقات‌ها، تحویل فایل‌ها، درفت‌های اولیه و ... منظم و دقیق است؟
  • کسانی که بر روی پروژه برندسازی شما فعالیت می‌کنند چه نمونه کارهایی دارند و چه قدر در پروژه‌های پیشین موفق عمل کرده‌اند؟
  • معیار سنجش عملکرد آژانس منتخب شما چه خواهد بود؟

قطعا سوالات بسیاری در ذهن شما شکل خواهد گرفت که می‌تواند تکمیل کننده پرسش‌های فوق باشد و به شما در انتخاب شرکت تبلیغاتی مد نظرتان کمک کند.

چنانچه قصد انجام پروژه برندسازی برای کسب و کار خود را دارید با ما تماس بگیرید و یا به بخش خدمات سایت آژانس تبلیغاتی پرمون طرح مراجعه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت تبلیغاتی پرمون طرح

پرمون طرح یک آژانس تبلیغاتی چابک و خلاق است؛ و این هوشیاری فعال را بیش از پانزده سال است که در خدمت ساخت روابطی بر پایه ی اعتماد و صداقت قرار داده است: پیوندهایی حرفه ای، در جهت منفعت و رضایت هر دو طرف، با پشتوانه ی خلاقیت. لطفا از ما کیفیت بخواهید؛ چون ما اهل کمیت نیستیم. باور داریم که در بازار صنعت و کسب و کار و با افزایش سطح سلیقه ی مخاطبان و انتظارشان از تولیدکنندگان، کیفیت بیش از پیش اهمیت دارد و پرداختن به آن کلید اصلی موفقیت است. همانطور که کیفیت خدمات و محصولات شما مهم است، کیفیت تبلیغات و خدمات ما نیز بسیار اهمیت دارد. بـا پشتوانه ی خلاقیت و وقت شنـاسی، پـرمون طرح مشتری هــای وفــادار و همیشگی دارد. چون خواسته هایشان به درستی برآورده می شود. یکی از توانایی های مهم نیروی انسانی ما انعطاف پذیریست.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]