اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13971211352588309

کمپین تبلیغاتی چیست؟

کد: 13971211352588309

https://goo.gl/8SBDXT

، مشهد , (اخبار رسمی): هدف از طراحی کمپین تبلیغاتی و کلاً بازاریابی تبلیغاتی، نمایش میزان خلاقیت در یک تجارت نیست، بلکه رسیدن به فروش و سود بیشتر و شناساندن بیشتر یک برند است. در این مقاله دلتاگروپ به معرفی کمپین تبلیغاتی و هدف از آن پرداخته است.

معرفی کمپین تبلیغاتی
کمپین تبلیغاتی چیست؟

هدف از طراحی کمپین تبلیغاتی و کلاً بازاریابی تبلیغاتی چیست؟

هدف از طراحی کمپین تبلیغاتی و کلاً بازاریابی تبلیغاتی، نمایش میزان خلاقیت در یک تجارت نیست، بلکه رسیدن به فروش و سود بیشتر و شناساندن بیشتر یک برند است. اما در طراحی کمپین تبلیغاتی باید به یک نکته‌ی مهم توجه کرد. اینکه کمپین تبلیغاتی زمانی موفق خواهد بود که باعث شود در هر مرحله از پیشرفت کار، به تبلیغات کمتری نیاز پیدا کرد. به این معنا که مشتریان، مبلغان باشند. هر چقدر تبلیغات موفق‌تر باشد، تبدیل مشتری به مبلغ، بیشتر و نیاز به تبلیغات بعدی، کمتر خواهد بود.

 تحقیق و شناسایی تقاضای بازار و مخاطبان هدف:

اولین گامی که دلتا گروپ در طراحی کمپین تبلیغاتی انجام می‌دهد، تحقیقات بازار است. برای انجام تبلیغات موفق و کسب نتیجه‌ی مناسب باید بازار را شناخت، نیاز مخاطب هدف را دانست و محصولی مطابق با خواست مخاطب به او ارائه داد. در صورت نداشتن شناخت کافی از بازار، قطعاً تبلیغات و در نهایت محصول ارائه‌شده با استقبال رو‌به‌رو نخواهد شد. پس باید با مخاطب تعامل داشت و به نیاز او اهمیت داد تا او هم به برند و محصول اهمیت دهد و خواهان آن باشد.

برنامه‌ریزی و تعیین هدف و پیامی که باید منتقل شود:

دلتا گروپ با انجام این تحقیقات و آشنایی دقیق با نیاز بازار و و مخاطب هدف برنامه‌ریزی می‌کند که باید چه پیامی را و از چه طریقی به مخاطب منتقل کرد تا بیشتر او را به سمت خود جذب کند. ضمن اینکه باید دقیقاً مشخص شود با انتقال این پیام، چه هدفی دارد و چه دستاوردی باید داشته باشد.

تعیین تم تبلیغاتی:

یکی از مسائلی که در طراحی کمپین تبلیغاتی باید به آن توجه شود، انتخاب تم مناسب با برند است. رنگ غالب کمپین و گرافیک مورد استفاده در آن باید در تمام تبلیغات یکسان یا حداقل شبیه به هم باشند تا مخاطب با دیدن رنگی مشابه بلافاصله برند را به خاطر بیاورد. نوع موسیقی و صدایی که استفاده می‌شود نیز باید تعریف‌شده و هماهنگ با تن صدای برند باشد. طراحی تبلیغات، پیامی که به مخاطب منتقل می‌شود، زبان و سبک مناسب با آن، همگی از عواملی مهمی هستند که باید از قبل مشخص شوند.

انتخاب رسانه‌ی مناسب:

یکی از کارهای تخصصی دلتا گروپ که تأثیر مستقیم بر نتایج تبلیغات دارد، انتخاب رسانه‌ی مناسب و تعداد رسانه‌ها و شبکه‌هایی است که در کمپین تبلیغاتی باید از آن‌ها استفاده شود. در این مرحله باید به دسترسی مخاطبان، بسیار توجه کرد. از بین رسانه‌ها و شبکه‌های موجود باید آن‌هایی را انتخاب کرد که دسترسی به مخاطبان هدف را آسان‌تر کند و مخاطبان هدف نیز بیشتر از آن‌ها استفاده کنند. شناخت مخاطبان و میزان استفاده‌ی آن‌ها از هرکدام از این رسانه‌ها، به‌علاوه‌ی میزان حضورشان در هر کدام از شبکه‌های اجتماعی، در تعیین نوع رسانه‌ها و شبکه‌ها تأثیر به سزایی دارد.

تعیین بودجه:

گام بعدی تعیین بودجه است. در تعیین بودجه باید تمامی اقلامی که در طراحی و اجرای کمپین تبلیغاتی استفاده می‌شود و باید برای آن هزینه صرف کرد، در نظر گرفت؛ ازجمله رسانه، اجرا و نمایش تبلیغ، کارهای اداری و مواردی از این دست. مدیریت این هزینه‌ها نیز کاری مهم است. داشتن تجربه‌ی کافی در این زمینه می‌تواند بسیاری از هزینه‌های اضافی را کاهش دهد، ضمن اینکه از کیفیت کار به‌هیچ‌وجه کاسته نشود.

اجرای کمپین:

در پیاده‌سازی و اجرای کمپین تبلیغاتی باید به موارد متعددی توجه شود. از جمله مهم‌ترین آن‌ها زمان و مکان اجرای کمپین است. تمام تلاش گروه دلتا بر این است که هیچ نکته‌ای از چشم دور نماند. توجه به این مسئله بسیار مهم است که تمام برنامه‌ی جامع تبلیغات یا همان کمپین تبلیغات باید به‌صورت توأم و طبق برنامه‌ی مشخص‌شده، اجرا شوند. در غیر این صورت نمی‌توان از نتایج آن به‌صورت کامل بهره برد. به‌علاوه مدت زمان اجرای تمام کمپین‌های تبلیغاتی یکسان نیست. بعضی از کمپین‌ها فصلی هستند و برخی در تمام طول سال برگزار می‌شوند.

بررسی کارایی و اثربخشی تبلیغات:

نهایتاً کمپین به اجرا درخواهد آمد و بازخورد آن گرفته می‌شود. باید مطمئن شد که آیا تعداد مخاطبانی که قبل از اجرا مد نظر بوده‌اند، پس از اجرای کمپین تبلیغاتی، آگهی تبلیغاتی را دیده‌اند یا خیر. به‌علاوه باید ارزیابی شود آیا پیام مورد نظر مدیران، پس از اجرای کمپین تبلیغات به مخاطبان انتقال یافته است یا نه. به‌طور کلی در حین اجرای کمپین باید مخاطبان خود را زیر نظر داشت و اثرگذاری کمپین بر آن‌ها را سنجید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دلتاگروپ

طراحی سایت، تولید اپلیکیشن ، سئو و دیجیتال مارکتینگ

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تبلیغات و روابط عمومی