اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13971218354578309

هویت بصری چیست؟

کد: 13971218354578309

https://goo.gl/pbRtbm

، مشهد , (اخبار رسمی): طراحی هویت بصری مجموعه‌ای از ابزارهای تبلیغی یک شرکت به‌حساب می‌آید. هر کلمه‌ای که در طول روز شنیده می‌شود، ناخودآگاه تصویر خاصی را در ذهن‌ تداعی می‌کند. دلتاگروپ کمک می‌کند تا در ذهن‌ها ماندگار شد.

طراحی هویت بصری
هویت بصری چیست؟

همه با شنیدن نام برند اپل به یاد همان سیب گاز زده معروف می‌افتند. این کار در بازار کسب و کار، طراحی هویت بصری نام دارد. هویت بصری تمامی عناصر مرتبط با برند را در بر می‌گیرد. عناصری مانند لوگوی برند، رنگ‌های اصلی یا فرعی مخصوص به سازمان، طراحی اوراق اداری (مانند کارت ویزیت)، ست‌ اداری کارمندان، طراحی‌های مربوط به فاکتور فروش، طراحی ابزارهای بازاریابی(مانند بروشور و تراکت)، اینترفیس وب‌سایت، بسته‌بندی‌ها، فروش افزارها، لیست قیمت، دفترچه‌های محصول، ضمانت‌ نامه‌ها، تابلوهای سر در فروشگاه‌ها، لوح‌های اعلام نمایندگی، بیلبوردها و ویدئو گرافیک‌ها، طراحی تقویم یا قلم با نام تجاری سازمان و…

طراحی هویت بصری برند، نقش مهمی در نمایش درست برند در میان مخاطبان ایفا می‌کند. در واقع بهترین راه نفوذ در ذهن مخاطبان استفاده از حواس بینایی‌شان است. یک تصویر شاخص، می‌تواند بدون نیاز به هیچ کلمه‌ای مرزهای جهانی را درنوردد و در عرض حتی چند روز مورد توجه جهانیان قرار گیرد.

تمامی عناصر بصری هر شرکت تجاری باید، یک هویت واحد داشته باشد تا در ذهن مخاطب به صورت ناخودآگاه تاثیر بگذارد. بدین شکل که آنها پس از مدتی، حتی با شنیدن نام برند یاد تصاویر، رنگ‌ها و المان‌های گرافیکی مورد نظرتان می‌افتند.

اگر در ابتدای راه بتوان جایگاه مشخصی را در ذهن مخاطبان‌ ساخت؛ در آینده با صرف هزینه‌های ناچیز می‌توان آن ذهنیت را مجداً تداعی کرد. پس آنچه در ابتدای راه بسیار حیاتی است؛ ساخت هویت بصری برند است. برای انجام این کار باید وظیفه طراحی هویت بصری خود را تنها به یک شرکت طراحی معتبر سپرد تا یکپارچگی و انسجام در کار حفظ شود.

دلتا گروپ با داشتن تیمی حرفه‌ای از طراحان برجسته و متخصص مفتخر است که در جهت برندسازی نام تجاری از ابتدا تا انتهای راه برند را یاری کند. در واقع یکی از فواید طراحی هویت بصری، بالا رفتن میزان فروش نام تجاری و دیده شدن، توسط مخاطب است. در مرحله اول کار می‌توان با گرفتن مشاوره از تیم دلتاگروپ برای کمک در جهت طراحی هویت بصری و برنامه‌ریزی برای فروش بیشتر برند کمک گرفت.

در مرحله بعدی، گروه تبلیغاتی دلتاگروپ، کلیه برنامه‌ریزی‌ های تبلیغاتی شرکت‌ها از جمله تعریف رنگ سازمانی، ایده‌پردازی در طراحی و در نهایت تکمیل هویت بصری را در جلسات مختلف به سرانجام خواهد رساند. پس از شکل‌گیری و تولّد هویت بصری برند، باید نظام‌ نامه‌ای شامل دستورالعمل‌ها، بایدها و نبایدها، توضیحات فنی، اشکال مختلف استفاده از گرافیک برند و … ایجاد کرد تا به عنوان یک راهنمای جامع همیشه در درون سازمان‌ مورد استفاده قرار گیرد.

تیم دلتاگروپ در بخش هویت بصری برند، چهار پکیج متناسب با شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ، متوسط و کوچک طراحی کرده و با توجه به رویکرد و استراتژی هر شرکت، پکیج مرتبط با آن مجموعه را ارائه خواهد کرد.

پکیج اول:

پیش نیاز و به طور کلی زیر‌ساخت و پایه اساسی هویت بصری هر برند است. این پکیج مناسب برای کسب و کارها و برندهایی نوپا است که هنوز اقدامی جدی در بخش طراحی‌ها و هویت بصری خود انجام نداده‌اند.

این شرکت‌ها جزء سازمان‌های کوچک محسوب می‌شوند؛ بنابراین نیاز به اقلام هویتی زیادی ندارند و صرفاً یک زیر ساخت و پایه‌ی هویت بصری خُرد برای آن‌ها کفایت می‌کند.

پکیج دوم:

تیم دلتاگروپ دارای آیتم‌های بصری بیشتری است و نسبت به پکیج اول کامل‌تر به حساب می‌آید. این پکیج مناسب برندهایی است که به صورت تعاملی‌تری با مخاطبان خود در ارتباط هستند. عنصر مهم در این برندها طراحی مناسب در بسته‌بندی و … است. این برندها در واقع همان سازمان‌های نسبتاً بزرگ تازه کار هستند که نیازمند انواع اقلام هویتی برای بازار کارشان هستند. این اقلام برای آنها از اهمیت حیاتی برخورداراست.

• پکیج سوم:

مناسب کسب و کارهایی است که در ابتدا و یا میانه راه هستند؛ امّا هنوز اقدام جدی و حرفه‌ای در بخش طراحی و هویت بصری خود انجام نداده‌اند می‌خواهند تمامی طراحی‌های خود را مجددا از نو تعریف کنند. این برندها جزء سازمان‌های بزرگ محسوب می‌شوند و به دلیل بزرگی صنعت‌شان و داشتن رقبای جدی؛ نیاز به اقلام هویتی زیاد، آنهم به صورت یکپارچه و حرفه‌ای دارند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دلتاگروپ

طراحی سایت، تولید اپلیکیشن ، سئو و دیجیتال مارکتینگ

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تبلیغات و روابط عمومی