اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13971218354608309

موشن گرافیک چیست چگونه می‌توان آن را ساخت؟

کد: 13971218354608309

https://goo.gl/FK6JzA

، مشهد , (اخبار رسمی): موشن گرافیک یا گرافیک متحرک مکتبی جدید در برقراری ارتباط با مخاطبان است. موشن گرافیک یا گرافیک متحرک، همان هنر تلفیق صدا و حرکت است که از طریق به‌ کار بردن انیمیشن یا تکنیک‌های سینمایی، در قالبی سینمایی یا تلویزیونی، ساخته می‌شود.

موشن گرافیک
موشن گرافیک چیست چگونه می‌توان آن را ساخت؟

موشن گرافیک یا گرافیک متحرک، مکتبی جدید در برقراری ارتباط با مخاطبان است. موشن گرافیک یا گرافیک متحرک، همان هنر تلفیق صدا و حرکت است که از طریق به‌کار بردن انیمیشن یا تکنیک‌های سینمایی، در قالبی سینمایی یا تلویزیونی، ساخته می‌شود. با کمک دلتاگروپ بهترین موشن گرافی را می‌توان ساخت.

به عنوان مثال تیتراژ شروع اغلب فیلم‌ها و سریا‌ل‌ها یا سکانس‌های آغازین یک برنامه تلویزیونی از این ویژگی برخوردار هستند. ضمناً انیمیشن‌های مبتنی بر وب و آرم سه بعدی کانال‌های تلویزیونی نیز از جمله این گرافیک‌های متحرک هستند.

البته در برخی منابع آمده است: بین موشن گرافیک و انیمیشن مرز مشخصی وجود ندارد و از کلمه Blury برای آن استفاده کرده‌اند. در واقع این‌ دو شباهت‌های بسیار زیادی به هم دارند امّا موشن گرافیک هنری است که همه هنرها را شامل می‌شود.

اگر چه این فرم هنری در دوره‌های پیش کمتر مورد استفاده قرار می‌گرفت امّا در سال‌های اخیر با اضافه کردن برخی تکنیک‌های به‌روز، فیلم‌سازی و صداگذاری حرفه‌ای مجدداً در معرض توجه قرار گرفت. امروزه موشن گرافیک نقش ویژه‌ای در تبلیغات و اطلاع‌رسانی رسانه‌ای و فیلم‌سازی یافته است.

موشن‌گرافیک ابزاری در جهت انتقال محتوا در دنیای رسانه‌های اجتماعی معاصر است.

نام‌های تجاری برای شناخته شدن خود از موشن گرافیک استفاده می‌کنند. تیم طراحان دلتاگروپ با بهره‌مندی از کارکنان ماهر و مجرب افراد را برای ساخت بهترین موشن‌گرافی مرتبط با تجارتشان یاری خواهد کرد.

وجه تمایز طراحان دلتاگروپ، در میزان تجربه بالای آنها در گرافیک سنتی است که همین امر باعث شده تا ‌بتوانند عناصر زمان، صدا و فضا را با مهارت و دانش بالا که در فیلم‌سازی یا انیمیشن کسب کرده‌اند، ترکیب کنند.

باید توجه داشته باشید که طراحی موشن گرافیک، به بیش از چند ابزار نیاز دارد. تکنیک‌های به‌کار رفته در این هنر، بستگی زیادی به طراح دارد.

یکی از برنامه‌های عمده که توسط طراحان دلتاگروپ به‌کار می‌رود، برنامه ادوبی افتر تکنولوژی افکتس است که به ما اجازه ساخت و تغییر گرافیک‌ها در طول زمان را می‌دهد. به طور معمول زمان آماده‌سازی یک موشن گرافیک با کیفیت، به نسبت پایین‌تر از سایر سبک‌های ویدئویی است.

همین‌طور قیمت تولید موشن گرافیک به نسبت پایین‌تر از سایر روش‌هاست.

برای سفارش این محصول به یاد داشته باشید که مدّت زمان یک موشن گرافیک به‌طور معمول حدود ده ثانیه است.

طراحان در دلتاگروپ در گام‌های آغازین خلق موشن گرافیک، تصاویر ثابت و انتخابی خود را در نرم افزارهای طراحی ایلوستریتور یا فتوشاپ قرار داده و با اجرای برخی تغییرات آن‌ها را ذخیر می‌کنند. سپس با نرم افزار افتر افکت یا اپل موشن آن‌را به انیمیشن مورد نظر تبدیل می‌کنند.

در صورتی که موشن گرافیک شما به‌صورت مولتی مدیا باشد با صدا همراه خواهد بود. کاربرد موشن گرافیکها معمولاً در ابزارهای دیجیتال است. انواع موشن‌گرافیک‌ها شامل Fluid، Organic، Vector، Hand – Drawn، Collage، Film می‌باشد.

افراد به خاطر داشته باشند یک موشن گرافی خوب باید ویژگی روایتگری داشته باشد؛ یعنی ممکن است گاهی داستانی نباشد و تنها نیت از سفارش یک موشن‌ گرافیک انتقال یک پیام به مخاطب‌ باشد.

هزینه هر موشن گرافیک بر طبق میزان زمان صرف شده محاسبه خواهد شد. تیزر سی ثانیه با هزینه‌ای برابر با هفت میلیون و 500 هزار ریال، تیزر یک دقیقه ای 12 میلیون ریال، تیزر دو دقیقه‌ای 18 میلیون ریال و تیزر سه دقیقه‌ای معادل 25 میلیون ریال خواهد بود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دلتاگروپ

طراحی سایت، تولید اپلیکیشن ، سئو و دیجیتال مارکتینگ

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | سینما و تئاتر