اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13971218354548679

چگونه می‌توان برند ترشی و مربا ثبت کرد؟

کد: 13971218354548679

https://goo.gl/TD23m5

، (اخبار رسمی): برند، یا علامت تجاری نشانی است که قادر است کالاهای تولیدی یا خدمات ارائه شده توسط یک شخص را از کالاها یا خدمات سایر اشخاص متمایز کند. اصولا، داشتن علامت تجاری اختیاری است مگر در مواردی که دولت آن را الزامی قرار دهد.

ثبت برند ترشی و مربا
چگونه می‌توان برند ترشی و مربا ثبت کرد؟

بنابراین موسسات تجاری جز در مواردی که دولت آن را الزامی کند، اجباری به ثبت علامت تجاری ندارند. یکی از مواردی که دولت ثبت آن را اجباری دانسته است، برند، یا علامت تجاری مواد غذایی نظیر ترشی و مربا است. در این رابطه، تصویب نامه‌ای در اردیبهشت ماه 1328 به تصویب هیئت وزیران رسیده است که به موجب آن ثبت اجناس دارویی و طبی و مواد غذایی به شرح ذیل اجباری شده است:

الف- داروهای اختصاصی (اسپسالیته) مورد استعمال طبی یا بیطاری که با نسخه پرشک یا بدون آن مصرف می‌شود. 

طبق تبصره ماده 5 آیین نامه داروهای اختصاصی (اسپسیالیته) عبارت است از تمام اجناس دارویی یا طبی که برای استعمال داخلی یا خارجی انسان یا حیوانات اهلی به کار می‌رود و نام و ترکیب و تعریف آن‌ها غیر از چیزی است که اسم معمولی این اجناس در کوکس‌ها یا در اصطلاحات دارویی به تصدیق وزارت بهداری باشد یا فرمول حقیقی آن در روی برچسب نوشته نشده باشد و در بسته یا پاکت یا جعبه یا بطری به فروش برسد. 
ب- مواد غذایی که در لفاف و یا ظروف و به اسم مشخصی باشند مانند کنسرو مواد غذایی، آردهای مخصوص، چای‌های مختلف، کاکائو ، شکلات، آب نبات، پنیر، شیر، مربا، ترشی، کره و روغن‌های مختلف و غیره. 
ج- آب‌های معدنی یا گازدار، شربی، آب‌های میوه و انواع نوشابه‌ها که تحت اسم و ظروف مشخصی به معرض فروش گذارده می‌شود. 
د- لوازم آرایش و وجاهت که برای استعمال مستقیم بر روی بدن انسان به کار می‌رود. مانند صابون، خمیر، محلول، عطریات و ادوکلن و غیره.

جهت ثبت برند ترشی و مربا لازم است مدارک و اسناد ذیل فراهم شود:

– اظهارنامه برند 
– نسخه اصلی نمایندگی، در صورتی که تقاضا توسط نماینده قانونی به عمل آید. 
– ارائه 10 نمونه از علامت به صورت گرافیکی که با علامت الصاق شده روی اظهارنامه یکسان بوده و ابعاد آن حداکثر ده در 10 سانتی‌متر باشد. 
– اگر ارائه علامت به صورت گرافیکی نباشد 10 نمونه از کپی یا تصویر علامت حداکثر در همین ابعاد و به نحوی که مرجع ثبت مناسب تشخیص دهد، ارائه خواهد شد. 
– چنانچه مرجع ثبت نمونه علامت ارائه شده را مناسب تشخیص ندهد، تسلیم نمونه مناسب را درخواست می‌کند. در هر حال، علامت باید به همان نحو که درخواست و ثبت می‌شود استعمال شود. 
– در صورت سه بعدی بودن علامت، ارائه علامت به صورت نمونه‌های گرافیکی یا تصویر دو بعدی روی برگه به نحوی که از شش زاویه متفاوت تهیه و در مجموع یک نمونه واحد که همان علامت سه بعدی را تشکیل دهند، الزامی است. 
– مدارک مربوط به حق تقدم که باید همزمان با تسلیم اظهارنامه یا حداکثر ظرف 15 روز از آن تاریخ تسلیم شود. 
– ارائه مدارک دال بر فعالیت در حوزه ذی ربط بنا به تشخیص مرجع ثبت 
– نسخه ای از ضوابط و شرایط استفاده از علامت جمعی و ارائه گواهی مقام صلاحیت‌دار، اتحادیه یا دستگاه مرتبط، در صورتی که ثبت علامت جمعی مورد درخواست باشد. 
– مدارک مثبت هویت متقاضی 
– رسید مربوط به پرداخت هزینه‌های قانونی 
– مدارک نمایندگی قانونی، در صورتی که تقاضا توسط نماینده قانونی به عمل آید. 
– در صورتی که متقاضی درخواست حق تقدم کرده باشد، هنگام تقاضای ثبت علامت باید درخواست خود را همزمان با تاریخ تسلیم اظهارنامه، به همراه مدارکی که حاکی از این حق باشد به مرجع ثبت تسلیم کند. 

این درخواست باید مشتمل بر موارد ذیل باشد:

1. تاریخ و شماره اظهارنامه اصلی 
2. کشوری که اظهارنامه اصلی در آن جا تسلیم شده و یا در صورت منطقه‌ای یا بین‌المللی بودن اظهارنامه، اداره‌ای که اظهارنامه در آن جا تسلیم شده است. 

مراحل ثبت برند:

– تنظیم مدارک مورد نیاز 
– استعلام نام برند درخواستی
– مراجعه به سامانه اداره مالکیت معنوی به نشانی iripo.ssaa.ir و تکمیل اطلاعات آن 
– دریافت رمز اظهارنامه و ارائه مدارک 
– صدور آگهی نوبت اول 
– پرداخت هزینه روزنامه رسمی اول و پرداخت حق الثبت 

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به مشاورین ثبت آی تی مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ثبت آی تی | SabtIT

ثبت برند تجاری تخصص ماست

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

حقوقی و قانون