اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13971220355399037

آیا تحصیل در اروپایی بدون مدرک زبان امکان‌‌پذیر است؟

کد: 13971220355399037

https://goo.gl/tmUzof

، تهران , (اخبار رسمی): متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی باید به خاطر داشته باشند در دانشگاه‌های اروپایی تعداد کمی از رشته‌ها به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند.

آیا تحصیل در کشور های اروپایی بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟
تحصیل در اروپا بدون مدرک زبان

بسیاری از دانشگاه‌های آلمان نیاز به مدرک زبان انگلیسی آیلتس ۶.۵ دانشگاهی و یا تافل اینترنتی ۸۵ به بالا هستند. هر چند که برای رشته‌های مختلف این حد نمره زبانی متفاوت است

اغلب رشته‌هایی که در دانشگاه‌های اروپایی تدریس می‌شوند به زبان انگلیسی هستند و دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا را دارند باید در خصوص رشته‌های پزشکی و هنر به زبان انگلیسی تسلط کافی داشته باشند. متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی باید به خاطر داشته باشند در دانشگاه‌های اروپایی تعداد کمی از رشته‌ها به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. تحصیل در اروپا بدون مدرک زبان نیز امکان‌پذیر بوده و متقاضیانی که مدرک زبان آیلتس و یا تافل را ندارند می‌توانند بدون مدرک وارد کشور اروپایی موردنظر خود شده و به تحصیل بپردازند.

در ادامه اطلاعاتی در مورد تحصیل بدون مدرک زبان در کشور های اتریش، سوئد، دانمارک، آلمان و اسپانیا ارائه خواهد شد.
اتریش

اتریش به‌عنوان یکی از کشورهای اروپایی شناخته می‌شود که امکان تحصیل بدون مدرک را برای متقاضیان میسر کرده و اغلب دروس به زبان آلمانی تدریس می‌شوند. دانشجویانی که مدرک زبان آلمانی نداشته و متقاضی تحصیل در اتریش هستند می‌توانند از دانشگاهی در این کشور پذیرش دریافت کرده و سپس در دوره‌های آموزش زبان آلمانی شرکت کنند. تحصیل در اتریش موجب می‌شود دانشجویان در کالج‌های آموزش زبان آلمانی ثبت‌نام کرده و پس از یک سال مدرک زبان آلمانی خود را دریافت کرده و پس از آن تحصیلات خود را در دانشگاه ادامه دهند.

سوئد

از دیگر کشورهای اروپایی که امکان تحصیل بدون مدرک را برای متقاضیان فراهم کرده کشور سوئد است. دانشجویانی که مدرک کارشناسی ارشد و یا کارشناسی ناپیوسته را دارند و نسبت به زبان انگلیسی نیز اطلاع اندکی دارند می‌توانند در دوره‌های آموزش زبان انگلیسی که در دانشگاه‌های سوئد برگزار می‌شود شرکت کنند. آموزش زبان انگلیسی در دانشگاه‌های سوئد برای دانشجویانی که متقاضی تحصیل در سوئد هستند الزامی بوده و به آن‌ها این امکان را می‌دهد ارتباط بهتری با اساتید برقرار سازند.

دانمارک

تحصیل بدون مدرک زبان در اروپا موجب شده دانشجویان بسیاری کشورهای این منطقه را مورد توجه قرار دهند. دانمارک از دیگر کشورهایی است که امکان تحصیل بدون نیاز به مدرک زبان را برای متقاضیان فراهم کرده است. دانشجویان در هر مقطع تحصیلی حتی در مقطع دیپلم نیز می‌توانند بدون ارائه مدرک زبان ویزای دانشجویی دانمارک را دریافت کنند. البته آشنایی حدودی نسبت به زبان انگلیسی از الزامات پذیرش در دانشگاه‌های این کشور به شمار می‌رود. دانشجویان پیش از اخذ پذیرش از دانشگاه‌های دانمارک می‌توانند در دوره‌های آموزش زبان شرکت کرده و در مصاحبه‌ای که از طریق Skype انجام می‌شود شرکت کرده و پذیرش دانشگاه موردنظر خود را کسب کنند.

آلمان

در دانشگاه‌های مختلف آلمان و برای مقاطع مختلف تحصیلی دروس به دو زبان آلمانی( زبان غالب) و انگلیسی به‌عنوان زبان دوم ارائه می‌شود.

هرچند که امکان تحصیل در همه‌ی رشته‌ها به زبان آلمانی وجود دارد اما رشته‌های محدودتری به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند. ضمن آنکه ادامه تحصیل در برخی رشته‌ها به زبان انگلیسی مشمول پرداخت هزینه تحصیل آلمان خواهد شد.

مدرک زبان آلمانی موردنیاز برای ادامه تحصیل در آلمان جهت اخذ پذیرش برای بسیاری از دانشگاه‌ها مدرک زبان آلمانی سطح B1 است

همچنین بسیاری از دانشگاه‌های آلمان نیاز به مدرک زبان انگلیسی آیلتس ۶.۵ دانشگاهی و یا تافل اینترنتی ۸۵ به بالا هستند. هر چند که برای رشته‌های مختلف این حد نمره زبانی متفاوت است.

اسپانیا

از دیگر کشورهایی که امکان تحصیل بدون مدرک زبان در اروپا را فراهم کرده کشور اسپانیا است. هر ساله دانشجویان بسیاری جهت تحصیل در اسپانیا اقدام کرده و از مزایای تحصیل در این کشور اروپایی برخوردار می‌شوند. وجود مراکز آموزشی معتبر در اسپانیا موجب شده این کشور به اعتبار جهانی دست پیدا کرده و هرساله متقاضیان بسیاری از کشورهای بین‌المللی داشته باشد.

تحصیل در اسپانیا به زبان انگلیسی بوده و دانشجویان می‌توانند به فرصت‌های شغلی و تحصیلی متعددی دست پیدا کنند. دانشجویانی که مدرک زبان انگلیسی و یا اسپانیایی ندارند می‌توانند پس از ورود به این کشور در دوره‌های آموزش زبان که توسط دانشگاه‌های اسپانیا برگزار شده شرکت کرده و مدرک زبان خود را دریافت کنند.

شرایط تحصیل در اسپانیا

دانشجویانی که دارای مدرک کارشناسی و یا کارشناسی ارشد هستند می‌توانند با توجه به شرایط تحصیل در اسپانیا پذیرش دانشگاه‌های معتبر این کشور را دریافت کنند. هزینه تحصیل در اسپانیا با توجه به مقطع تحصیلی مشخص شده و چنانچه فرد قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را داشته باشد باید مبلغ 2 تا 4 هزار یورو را سالیانه به‌عنوان شهریه پرداخت کند زبانی که برای آموزش در این دوره استفاده می‌شود انگلیسی یا اسپانیایی است.

هزینه تحصیل در مقطع دکترا بسیار کمتر بوده و تقریبا می‌توان گفت رایگان است. دانشجویان در این مقطع علاوه‌ بر بهره‌مندی از بورس‌های تحصیلی حدود 700 یورو را سالیانه به‌عنوان هزینه تحصیل می‌پردازند. زبانی که برای تدریس در مقطع دکترا استفاده می‌شود انگلیسی بوده و دانشجویان پیش از پذیرش از دانشگاه‌های اسپانیا باید تسلط خود را درخصوص زبان انگلیسی افزایش داده و مدرک زبان با حداقل نمره تعیین شده را دریافت کنند.

دانشجویانی که فاقد مدرک زبان انگلیسی و یا اسپانیایی هستند می‌توانند از دانشگاه موردنظر خود در اسپانیا پذیرش دریافت کرده و یک ترم را جهت آموزش زبان اسپانیایی در دانشگاه سپری کنند. در این صورت دانشجویان باید مبلغ 2000 یورو را به-عنوان شهریه تحصیل در دوره‌های آموزش زبان بپردازند. هزینه‌ای که برای زندگی دانشجویی در اسپانیا باید پرداخت شود حدود 6500 تا 8500 یورو است. هزینه زندگی در اسپانیا درمقایسه با دیگر کشورهای اروپایی بسیار کمتر بوده که این امر موجب شده افراد بسیاری تحصیل در اسپانیا را مورد توجه قرار دهند.

متقاضیان تحصیل در اسپانیا باید توجه داشته باشند که شرایط اقتصادی اتحادیه اروپا چندان مساعد نبوده به همین دلیل برخی از کشورهای اروپایی بورسیه تحصیلی در اختیار دانشجویان قرار نمی‌دهند. البته دانشجویانی که دارای مقاله علمی بین‌المللی هستند و یا در کنفرانس‌های بین‌المللی مشارکت کرده و نمره زبان خوبی را کسب کرده‌اند می‌توانند در مقطع دکترا بورسیه تحصیلی دریافت کنند. دانشجویانی که موفق به اخذ بورسیه تحصیلی شده‌اند می‌توانند بدون نیاز به انجام کار دانشجویی تمام هزینه‌های زندگی و تحصیل در اسپانیا را پوشش دهند.

تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد اسپانیا

دانشجویانی که متقاضی تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد اسپانیا هستند باید نسبت به زبان اسپانیایی و انگلیسی تسلط کافی داشته باشند. بیشتر دروس در دوره لیسانس به زبان اسپانیایی بوده و متقاضیان باید پیش از آغاز تحصیل در دانشگاه مدرک زبان اسپانیایی را دریافت کنند. البته متقاضیان تحصیل در اسپانیا باید به خاطر داشته باشند برای شرکت در دور‌ه‌های آموزش زبان سفارت این کشور به سختی ویزا صادر می‌کند به همین دلیل توصیه می‌کنیم متقاضیان این دوره آموزشی را درکشور خود بگذرانند.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد اسپانیا مستلزم آشنایی با زبان انگلیسی و یا اسپانیایی است که البته این مورد باتوجه به رشته تحصیلی دانشجویان انتخاب می‌شود. البته دانشجویان در این مقطع می‌توانند تحصیلات خود را بدون ارائه مدرک زبان انگلیسی ادامه دهند اما باید نسبت به زبان اسپانیایی و یا انگلیسی آشنایی کافی را داشته باشند. باتوجه به موارد فوق می‌توان دریافت که تحصیل بدون مدرک زبان در اروپا امکان‌پذیر بوده اما متقاضیان پس از ورود به هریک از کشورهای اروپایی باید دوره‌های آموزش زبان را سپری کنند تا امکان تحصیل در رشته انتخاب شده برای آن‌ها فراهم شود.

موسسه دانش گستر کوه نور با بیش از ۱۲ سال سابقه درخشان در زمینه اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی آماده خدمت‌رسانی به علاقه‌مندان تحصیل در اروپا است. مشاورلت موسسه همواره سعی بر آن دارند تا بهترین راهنمایی را به دانشجویان ارائه دهند. جهت مشاوره در زمینه‌های تحصیل در آلمان، اسپانیا و اروپا و همچنین کانادا مشاوران آماده ارائه بهترین مشاوره و خدمت‌رسانی به علاقه‌مندان هستند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه دانش گستر کوه نور

موسسه دانش‌گستر کوه نور تحت مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با شماره ثبت ۲۶۷۸۹، در سال ۱۳۸۶ فعالیت خود را به‌عنوان اولین موسسه اعزام دانشجو به اسپانیا و پرتغال در ایران آغاز کرد. با افزایش تجربه‌ی کاری و تقاضای متقاضیان تحصیل در خارج از کشور، موسسه دانش‌گستر کوه نور دامنه فعالیت خود را به کشورهای آلمان، اتریش، فنلاند و ایتالیا گسترش داد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش