اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139801023574811422

نسل جدید دزدگیرهای هوشمند فراتر از امنیت

کد: 139801023574811422

http://bit.ly/2IwMWAi

، تهران , (اخبار رسمی): سیستم‌های امنیتی تجهیزات گوناگونی همچون دوربین‌های مداربسته و یا انواع دزدگیرها را شامل می‌شود. اما کدام یک از این سیستم‌ها کارآمد خواهند بود و برای محیط منازل مناسب هستند؟

نسل جدید دزدگیرهای هوشمند فراتر از امنیت
نسل جدید دزدگیرهای هوشمند فراتر از امنیت

شاید امروزه کمتر کسی باشد که با معضلاتی مانند سرقت لوارم منزل و محل کار و یا ورود غیر مجاز به حریم خصوص افراد رو به رو نشده و یا در مورد آن نشنیده باشد. با پیشرفت زندگی، جامعه به سمتی رفته است که وجود لوازم گران‌قیمت و گاهی لوکس به جزیی از زندگی این روزها تبدیل شده است.

اما در کنار تمامی مزایایی که این سبک از زندگی به همراه دارد باید در نظر داشت که ممکن است از سوی دیگر دلیل و انگیزه‌ای  برای به خطر افتادن امنیت و وقوع اعمال مجرمانه باشد.

موضوعی که اینجا مطرح می‌شود این است که در کنار تمامی این پیشرفت‌ها چه راه کارهایی را برای تامین امنیت و کاهش احتمال وقع خطر اعمال مجرمانه می‌توان نظر گرفت؟

پاسخ‌های فراوانی برای پاسخ به این سوال مطرح شده است که ساده‌ترین و مهمترین آنها استفاده از یک سیستم امنیتی مناسب برای محل‌هایی است که تامین امنیت در آنها مهم است.

سیستم‌های امنیتی تجهیزات گوناگونی همچون دوربین‌های مداربسته و یا انواع دزدگیرها را شامل می‌شود، اما کدام یک از این سیستم‌ها، کارآمد خواهند بود و برای محیط منازل مناسب‌تر هستند ؟

پاسخ این سوال را شاید بتوان با آشنایی جزیی از نوع کاربرد و روش کار این سیستم‌ها داد.

دوربین‌های مداربسته سیستم‌هایی هستند که در واقع نقش پیشگیری و بازدارندگی قبل از وقوع اعمال مجرمانه دارند و یا در صورت وقوع حوادثی از این دست می‌توان به عنوان مدرک مورد استفاده قرار بگیرد اما در مقابل سیستم دزدگیر می‌توانند با ایجاد آلارم هشدار و مطلع ساختن کاربر از وقوع حادثه در همان لجظه نقش بازدارندگی داشته باشند و یا حتی از وقوع آن جلوگیری کنند.

بیشتر کاربران به دلایل مختلف همچون متعارف نبودن وجود دوربین در داخل منازل و نیاز به کابل‌کشی از نصب دوربین مداربسته در داخل منازل خودداری می‌کنند، در چنین مواردی نصب یک سیستم دزدگیر می‌تواند راهکار مناسبی برای برقراری امنیت در چنین فضاهایی باشد.

دزدگیرها سیستم‌هایی هستند که با استفاده از سنسورهای حساس با کاربردهای متفاوت می‌توانند هرگونه حرکت و ورود غیر مجاز را تشخیص داده و از طریق دستگاه مرکزی اعلام خطر کند و کاربر را نیز از وقوع حادثه مطلع سازد.

نسل جدید دزدگیرها به جهت گسترده‌تر شدن طیف سنسورها و نرم افزارهای پیشرفته، امکانات فراوانی را در اختیار کاربر قرار می‌دهند.

سنسورها در دزدگیرهای نسل جدید فقط به تشخیص حرکت ختم نمی‌شوند بلکه سنسورهایی با امکان تشخیص باز و بسته شدن درب و پنجره، شکست شیشه، نشت گاز، نشت آب و تشخیص دود نیز بر روی این سیستم‌ها قابل نصب هستند.

موضوع دیگر امکانات فراوان نرم افزاری دزدگیرهای نسل جدید است که به کاربر امکان میدهد همه چیز را تحت کنترل خود داشته باشد. قابلیت‌هایی همچون برقرای تماس تلفنی، ارسال پیامک، ارسال ایمیل، ارسال پیام بر روی نرم افزار، خاموش و روشن کردن سیستم از راه دور بدون ریموت، امکان گزارش‌گیری از سیستم و در برخی از مدل‌ها امکان دیدن تصاویر و شنیدن صدای محیط ازجمله این امکانات است.

تمامی اتصالات سنسورها به برد اصلی در دزدگیرهای نسل جدید بی‌سیم که در مدل‌های معمولی امواج رادیویی و در دزدگیرهای هوشمند امواج وای فای است که این امکان مزایایی مختلفی را به همراه دارد از جمله نصب آسان، عدم نیاز به عملیات کابل‌کشی و نصاب متخصص که باعث کاهش هزینه‌های نصب می‌شود.

تمامی سنسورها و برد اصلی دارای باطری داخلی هستند که انجام کابل کشی برای منبع تغذیه نیز بی‌نیاز می‌کند همچنین به دلیل وجود باطری‌های داخلی در صورت قطع شدن جریان برق نیز سیستم دزدگیر و سنسورها به کار خود ادامه خواهند داد.

در مجموع و با توجه به مواردی که ذکر شد به نظر می‌رسد سیستم دزدگیر به جهت سادگی کاربری، امکانات و هزینه‌های مناسب‌تر از دوربین مداربسته، راهکار مناسبی جهت تامین امنیت منازل مسکونی باشد.

دزدگیرهای هوشمند 

دزدگیرهای هوشمند نسل جدید از دزدگیرها هستند که علاوه بر انجام تمامی وظایف یه سیستم امنیتی معمولی امکانات و تا حدودی قابلیت‌های هیجان‌انگیز یک خانه هوشمند را نیز به کاربر بدهند.

گستردگی سنسورها

طیف سنسورها در سیستم‌های دزدگیر هوشمند گسترده‌تر از دزدگیرهای معمولی است و به کاربر اجازه می‌دهد کنترل بیشتری روی محیط داشته باشد.

سنسورهای حرکتی، مگنت درب و پنجره، سنسور نشت گاز، سنسور نشت آب، دوربین پانارومیک هوشمند، زنگ در هوشمند، دریافت کننده سیگنال RFID و تگ‌های RFID، در برخی مدل‌ها اتصال به Google Home و Amazon Alexa  جهت کنترل بوسیله پیام صوتی از انواع مختلف این سنسورها هستند.

مزیت دیگر دزدگیرهای هوشمند استفاده از سیگنال وای فای به جای اموج رادیویی است که ضریب امنیتی و اطمینان بالاتری نسبت به امواج رادیویی مورد استفاده در سیستم‌های معمولی دارند.

نرم افزار کاربردی

امکانات نرم افزاری در دزدگیرهای هوشمند بسیار پیشرفته‌تر از سیستم‌های معمولی است. پس از نصب دزدگیر هوشمند فقط کافی است نرم افزار مخصوص سیستم را بر روی تلفن همراه نصب شود تا امکاناتی همچون کنترل کامل سنسورهای مختلف، دریافت پیام‌های اخطار براساس سنسور، ارسال پیام جهت خاموش و روشن کردن سیستم، دریافت ایمیل، دیدن تصاویر متصل به دزدگیر و امکانات جانبی دیگر را در تلفن همراه خود در هر نقطه دنیا و با اتصال به اینترنت در دسترس داشت.

علاوه بر تمامی این امکانات مدل‌هایی که قابلیت اتصال به تلفن دارند و یا سیم کارت دارند تمامی اتفاقات را همانند دزدگیرهای معمولی به وسیله تماس تلفنی و یا پیامک به اطلاع خواهند رساند.

نصب آسان

نصب یک سیستم دزدگیر هوشمند بسیار ساده و کم هزینه است زیرا تمامی سنسورها به صورت بی‌سیم و به صورت اتوماتیک به پنل اصلی متصل می‌شوند که کاربر را از انجام هرگونه عملیات کابل کشی، خرید کابل، دانش فنی و نصاب بی نیاز می‌کند. 

روش کار بسیار ساده است در بیشتر مدل‌ها تنها پس از روشن کردن پنل اصلی، سنسورها به صورت اتوماتیک و بدون نیاز به تنظیمات حاصی به پنل متصل می‌شوند و تنها پس از نصب نرم افزار بر روی تلفن همراه و اسکن یک بارکد سیستم دزدگیر هوشمند آماده کار است.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید محصولات می‌توانند به سایت الیت کالا مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

الیت کالا

الیت کالا فروشگاه آنلاین سیستم های حفاظتی و نظارتی ، تجهیزات شبکه و خانه هوشمند

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی