اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139801233599511422

چرا باید دوربین مداربسته خرید؟

کد: 139801233599511422

http://bit.ly/2IrU8O1

، تهران , (اخبار رسمی): امروزه شهر لندن در انگلستان بیش‌ترین آمار استفاده و نصب دوربین مداربسته را در جهان دارد. بر اساس آمار رسمی، این امر موجب کاهش 51 درصدی اعمال مجرمانه در پارک‌ها ، 23 درصدی در سیستم حمل و نقل عمومی و هفت درصد در اماکن عمومی شده است.

چرا دوربین مداربسته بخریم ؟
چرا باید دوربین مداربسته خرید؟

سیستم دوربین مداربسته نقش به‌سزایی در بازدارندگی از وقوع جرائم دارند و پس از وقوع چنین حوادثی نیز به عنوان یک مدرک معتبر در مراجع قضایی قابل استفاده خواهند بود.

مراجع انتظامی همواره پیشنهاد می‌کنند جهت پیشگیری از وقوع جرائم و تهیه مدارک قابل استناد بعد از وقوع حوادث، در محیط‌های کسب و کار و منازل مسکونی از سیستم دوربین مداربسته استفاده شود.

امروزه کشور شهر لندن در انگلستان بیشترین آمار استفاده و نصب دوربین مداربسته را در جهان دارد. بر اساس آمار رسمی، این امر موجب کاهش 51 درصدی اعمال مجرمانه در پارک‌ها، 23 درصدی در سیستم حمل و نقل عمومی و ۷ درصد در اماکن عمومی شده است. حتی پایین‌ترین درصد این آمار، یعنی هفت نیز پیشرفت قابل توجهی است.

بر اساس همین آمار از هر ۱۰۰ خانه دو خانه قربانی سرقت است که ۴۰ درصد از این موارد در ساعات کاری اتفاق افتاده است در حالی که مالکان در خانه حضور نداشته‌اند. همچنین ۷۰ درصد از سارقان از طریق درب اصلی و ۳۰ درصد از راه پنجره وارد منازل شده‌اند.

آمار ارائه شده شباهت‌های فراوانی با ایران دارد که قطعا با مشاهده این آمار نگران کننده نیاز به یک سیستم امنیتی، بیش از پیش نمایان می‌شود.

جایگاه دوربین مداربسته همیشه در اماکن صنعتی و تجاری عضوی ثابت از کسب‌وکارها بوده‌اند و جایگاهی ثابت دارند. شاید بتوان دلیل اصلی این امر را که بیش‌ترین کاربرد این سیستم‌‌ها در کسب‌وکارها بود را قیمت بالاتر و پیچیده‌تر بودن نصب و نگهداری سیستم در گذشته دانست، اما امروزه با مناسب‌تر شدن قیمت‌ها و ساده‌تر شدن تکنولوژی استفاده از دوربین مداربسته برای مصارف خانگی نیز مرسوم شده است.

شرکت‌های تولید کننده دوربین مداربسته به مرور زمان سعی کرده‌اند تکنولوژی‌ها، راه اندازی و کارکرد این سیستم‌ها را ساده‌تر کنند تا بتواند پاسخگوی نیازهای بیشتری از جمله کاربری‌های خانگی باشند و در عین حال توانسته‌اند با به‌وجود آوردن سری‌های اقتصاد قیمت محصولات را کاهش دهند.

اما با توجه به موارد ذکر شده به ساده‌تر شدن استفاده از این سیستم‌ها بر اساس آمار همچنان حدود ۱۰ درصد از خانه‌ها در سطح کشور به سیستم امنیتی مجهز هستند.

مزایای نصب دروبین مداربسته

تصور کنید فردی صاحب یک کسب و کار است و برای قرارهای تجاری مجبور به مسافرت‌های فراوان است. قطعا این عدم حضور مدیر مجموعه، بر روی عملکرد کارکنان تاثیر گذار خواهد بود و از سوی دیگر نگرانی‌های امنیتی را نیز برای مدیریت مجموعه به همراه خواهد داشت و یا تصور کنید برای تعطیلات منزل را ترک می کند و همواره دغدغه امنیت و عدم حضور خود در منزل او را رها نمی‌کند. اما راه چاره چیست؟

یکی از بهترین پاسخ‌هایی که می‌توان به این سوال داد قطعا استفاده از یک سیستم امنیتی و نظارتی مناسب است، چه چیزی بهتر از این که بتوان با استفاده از این ابزار مناسب دغدغه‌های خود را تا حد قابل توجهی کاهش داد؟

دوربین مداربسته سیستمی است که به کاربر اجازه نظارت دائمی و بدون وقفه بر محیط کسب و کار و یا منازل را می‌دهد. این نظارت هم می‌تواند به‌صورت آنلاین و با ارتباط ریموت بر روی تلفن همراه و کامپیوتر و یا در زمان حضور به صورت مستقیم از روی صفحه مانیتور متصل به سیستم انجام گیرد.

با توجه به این ویژگی بسیار کاربردی کاربر قادر خواهد بود چه در زمان حضور در محل و چه در صورت عم حضور فیزیکی از تمامی روبدادها و اتفاقات محل نصب سیستم مطلع باشد. یکی دیگر از مزایا و کاربرد ثبت وقایع توسط دوربین مداربسته سهولت انجام امور بیمه است. شاید با شخصی با خود فکر کند که بیمه کردن محیط کسب‌وکار یا منزل می‌تواند خسارات وارد شده را به راحتی تحت پوشش قرار دهد اما در زمان وقوع حوادث، نیاز به مدارکی موثق جهت اثبات موارد مورد ادعا به شرکت‌های بیمه خواهد بود. شرکت‌های بیمه نیز در زمان ارائه بیمه‌نامه‌های مربوط به سرقت و یا حوادث حتما به کاربر نصب دوربین مداربسته را در محل مورد نظر را پیشنهاد خواهند کرد.

با توجه به تمامی موارد ذکر شده می‌توان گفت خرید و نصب دوربین مداربسته هزینه اضافی نیست و در اصل یک سرمایه گذاری است.

سیستم دوربین مداربسته چگونه کار می‌کند؟

یک سیستم دوربین مداربسته متشکل از دستگاه‌های رکوردر، منبع تغذیه، هارد دیسک، کابل و دوربین‌ها است.

سیگنال‌های تصویر پس از دریافت از دوربین‌ها از طریق بستر ارتباطی که می‌تواند کابلی یا بی‌سیم باشد به دستگاه رکوردر منتقل می‌شود و دستگاه رکوردر عمل فشرده‌سازی ذخیره تصاویربر روی هارد دیسک را انجام می‌دهد.

دوربین‌های مداربسته به طور کلی به دو دسته آنالوگ و تحت شبکه تقسیم می‌شوند که هر کدام دارای دسته‌بندی‌هایی هستند.

در گذشته دوربین‌های آنالوگ می‌توانستند تصاویر با کیفیت و رزولوشن پایین دریافت و منتقل کنند که باعث می‌شد کاربرانی که به دنبال کیفیت بالا و تصاویر با کیفیت مگاپیکسلی بودند راهی به جز انتخاب دوربین تحت شبکه نداشته باشند. اما امروزه با پیدایش تکنولوژی‌های AHD،TVI،CVI دوربین‌های آنالوگ نیز پیشرفت قابل توجهی در کیفیت داشته‌اند و می‌توانند تصاویر با کیفیت HD ،Full HD و حتی 4K را در بستر زیر ساخت کابل‌های کواکسیال ارسال کنند. این موضوع باعث کم‌تر شدن هزینه و قیمت تمام شده برای خرید یه سیستم مداربسته با کیفیت و رزولوشن بالای تصویر شده است.

دوربین‌های تحت شبکه، نوع دیگری از دوربین مداربسته هستند که بستر انتقال و زیر‌ساخت ارتباطی آن‌ها شبکه است که می‌تواند به صورت کابلی و بی‌سیم باشد. این مدل از دوربین‌ها دارای  کیفیت و رزولوشن بالای تصویر هستند و علاوه بر فاکتور کیفیت دارای قابلیت‌های نرم افزاری بسیاری نیز هستند.هر کدام از دوربین‌های تحت شبکه به عنوان عضوی از یک شبکه عمل می‌کنند که هر یک قابل اتصال مستقیم و برنامه‌ریزی دوربین به صورت مجزا از طریق کنسول تحت وب هستند. همچنین برخی از مدل‌های این دسته از دوربین‌ها به قابلیت‌های هوشمند مجهز هستند  قابلیت‌هایی همچون تشخیص چهره و پلاک‌خوانی از پرکاربرد‌ترین امکانات این دسته از دوربین‌ها است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

الیت کالا

الیت کالا فروشگاه آنلاین سیستم های حفاظتی و نظارتی ، تجهیزات شبکه و خانه هوشمند

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی