اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139802013618111422

بایدها و نبایدهای نصب دوربین مداربسته

کد: 139802013618111422

http://bit.ly/2GxJ4gS

، تهران , (اخبار رسمی): نصب دوربین مداربسته امروز به عنوان بخشی از سرمایه‌گذاری‌های برگشت‌پذیر کسب و کارها در نظر گرفته می‌شود. تحقیقات نشان داده است میزان وقوع جرایم در محیط‌هایی که به سیستم مداربسته مجهز هستند تا ۷۰ درصد کاهش داشته است. اما نصب دوربین مداربسته باید به چه نحوی انجام شود تا بتواند پاسخگوی نیازها باشد؟

نصب دوربین مداربسته باید و نبایدها !!
بایدها و نبایدهای نصب دوربین مداربسته

در زندگی امروز، اهمیت ارتقا سطح امنیت برای رسیدن به آرامش بیشتر بر کسی پوشیده نیست. زمانی که صحبت از امنیت و سیستم‌های امنیتی می‌شود، نصب دوربین مداربسته یکی از اولین مواردی است که در ذهن پدیدار می‌شود.

نصب دوربین مداربسته برای محیط‌های مسکونی و یا تجاری به عنوان یک عامل بازدارنده، همواره کمک فراوانی به کاهش میزان جرایم دارد. تحقیقات نشان داده است میزان وقوع جرایم در محیط‌هایی که به سیستم مداربسته مجهز هستند تا ۷۰ درصد کاهش داشته است. فیلم ضبط شده توسط دوربین مداربسته به عنوان یک مدرک معتبر و قابل استناد در مراجع قضایی و حتی امور بیمه‌ای قابل استفاده است و در صورت وقوع حوادث می‌توان از این تصاویر استفاده کرد.

همچنین اگر شخصی صاحب کسب و کاری باشد، علاوه بر موارد بالا نصب دوربین مداربسته می‌تواند نقش یک ناظر بدون وقفه را بر نیروی انسانی داشته باشد، که این امر موجب افزایش راندمان کاری و کاهش ضرر و زیان‌های ناشی از عدم نظارت و حضور در محیط کسب و کار خواهد شد.

نصب دوربین مداربسته امروز به عنوان بخشی از سرمایه‌گذاری‌های برگشت پذیر کسب و کارها در نظر گرفته می‌شود. اما نصب دوربین مداربسته باید به چه نحوی انجام شود تا بتواند پاسخگوی نیازها باشد؟

در مرحله اول بهتر است چک لیستی از خواسته‌های خود از سیستم امنیتی تهیه کرد و تمامی جوانب را در تهیه چک لیست خود در نظر گرفت. محل قرارگیری دوربین‌ها، نوع دوربین مناسب برای محیط (داخلی، خارجی)، نظارت و محافظت از محیط یا دیدن جزییات، ابعاد محیط تحت پوشش، مدت زمان ضبط تصاویر مورد نیاز، از جمله موارد مهم در تهیه چک لیست اولیه هستند که در مرحله بعد که انتخاب خود، دستگاه رکوردر،‌ نوع کابل، انتخاب نصاب دوربین مداربسته و موارد دیگر کمک خواهد کرد. 

مرحله بعد انتخاب انتخاب دوربین مداربسته و تجهیزات است. در این مرحله توصیه همیشگی به کاربران بررسی و نصب دوربین مداربسته از برندهای معتبر و شناخته شده است. متاسفانه مشاهده می‌شود که تعداد زیادی از کاربران به سبب کاهش هزینه تمام شده اقدام به خرید از برندهای نامعتبر و تقلبی می‌کنند که قطعا نتیجه مناسبی در آینده برای آنها نخواهند داشت.

دستگاه رکورد (DVR ،NVR) بخش بسیار مهمی از یک سیستم دوربین مداربسته است. زیرا خروجی تمامی دوربین‌ها به دستگاه رکوردر منتقل و ضبط می‌شود. اگر در انتخاب نوع دستگاه اشتباه صورت گیرد نتیجه مطلوبی از کیفیت تصاویر ضبط شده نمی‌توان داشت . بسیاری از کاربران تصور می‌کنند دستگاه رکوردر با همان کیفیتی که تصاویر زنده را پخش می‌کند عمل ضبط را انجام می‌دهد در صورتی که تصاویر ضبط شده و خروجی بخش اصلی کار است.

برندهای معتبر معمولا، تولید کننده برد و لنز دوربین‌های مداربسته هستند و از تجهیزات ساخت همان شرکت و با استاندارد در ساخت دوربین‌ها استفاده می‌کنند، اما در برندهای متفرقه ممکن است برد، لنز و سایر قطعات ممکن است ساخت هر شرکت متفرقه دیگر و بدون استاندارد خاصی باشد. 

تمامی محصولات تولید شده از برندهای معتبر قبل از ورود به بازار از نظر کیفیت و استاندارد مورد تست قرار می‌گیرند تا از نظر کیفیت درج شده بر روی محصول و کارکرد واقعی تفاوتی نداشته باشند.

یکی دیگر از تفاوت‌های اصلی در برندهای معتبر و متفرقه دوربین مداربسته واقعی بودن کیفیت ضبط تصاویر با آنچه سازنده بر روی دستگاه درج می‌کند است. بسیاری از برندهای متفرقه با استفاده از ترفندهای نرم افزاری کیفیت واقعی دستگاه را بالاتر از حد واقعی به کاربر نمایش می‌دهند.

فرض کنید شخصی اقدام به خرید دوربین مداربسته با کیفیت ۲ مگاپیکسلی کرده است ولی دستگاه رکوردر تصاویر را با کیفیت 1080 N ضبط می‌کند یعنی با کیفیتی مابین یک و دو مگاپیکسل که باعث حدر رفتن هزینه برای خرید یک دوربین با کیفیت‌تر می‌شود.

نکته و تفاوت مهم دیگر امکانات نرم افزاری در برندهای مختلف است، برندهای معتبر معمولا از پلتفرم و نرم افزارهای اختصاصی خود جهت دسترسی‌های ریموت و کنترلی استفاده می‌کنند که دارای امکانات کاملی هستند و به  شخص امکان کنترل ریموت (از راه دور) به صورت کامل و بدون نیاز به دسترسی فیزیکی به دستگاه را می‌دهند، اما برندهای متفرقه معمولا از نرم‌افزارهای عمومی بسیار ضعیفی استفاده می‌کنند که موجب کم شدن میزان دسترسی‌های ریموت و حتی دلسردی کاربر از استفاده از این امکان سیستم خواهد شد.

معمولا خرید و نصب دوربین مداربسته در محیط‌های کوچک و متوسط با تعداد پایین دوربین به سادگی و از طریق بررسی محصولات فروشگاه آنلاین و بدون نصاب دوربین مداربسته نیز به سادگی امکان‌پذیر است ولی در صورتی که پروژه بزرگ و با تعداد دوربین زیاد انجام خواهد شد می‌توان از مشاور حضوری کمک گرفت.

فروشگاه‌های اینترنتی دوربین مداربسته می‌توانند مرجع مناسبی برای بررسی و راهنمای انتخاب بی طرفانه از میان برندهای مختلف باشد.

مرحله بعد انتخاب نصاب دوربین مداربسته است. اگر پروژه کوچک است ممکن است خود شخص نیز بتواند با استفاده از راهنما سیستم خود را نصب کند، اما نصب دوربین مداربسته در مقیاس بزرگ‌تر نیاز به استفاده از یک نصاب حرفه‌ای دارد . انتخاب نصاب دوربین مداربسته قسمت مهمی از روند کار است زیرا نتیجه کار می‌تواند با یک نصب غیر اصولی با چیزی که در نظر است متفاوت شود.

این نکته را باید در نظر گرفت که نصب دوربین مداربسته فقط کابل‌کشی و نصب دوربین روی دیوار نیست و نیاز به یک کاردان یا کارشناس در زمینه دوربین مداربسته است نه یک برقکار و سیم کش.

برای انتخاب نصاب دوربین مداربسته چند نکته از جمله سابقه کاری، تاییدیه اتحادیه و ارائه خدمات باید بررسی شود و شرکت‌های معتبر معمولا دارای تمامی فاکتورهای ذکر شده هستند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

الیت کالا

الیت کالا فروشگاه آنلاین سیستم های حفاظتی و نظارتی ، تجهیزات شبکه و خانه هوشمند

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی