اطلاعات تماس
  • 091977*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139801073577810797

در کلینیک زارعی انجام می‌شود

درمان شقاق با روش دیلاتاسیون یا اتساع دریچه مقعد

کد: 139801073577810797

http://bit.ly/2IkWkqw

، تهران , (اخبار رسمی): درمان شقاق مقعد به روش اتساع دریچه مقعد یا دیلاتاسیون از قدیمی‌ترین روش‌های درمانی می‌باشد که دارای عوارض بسیاری است.

درمان شقاق با روش دیلاتاسیون یا اتساع دریچه مقعد در کلینیک زارعی
درمان شقاق با روش دیلاتاسیون یا اتساع دریچه مقعد

درمان شقاق با لیزر درمانی قطعی و موثر است که بدون ایجاد درد و خونریزی و در زمانی خیلی کوتاه‌تر انجام می‌شود

نحوه‌ انجام و خطرات درمان شقاق با روش دیلاتاسیون یا اتساع دریچه مقعد

از قدیمی‌ترین روش‌های درمان شقاق مقعد می‌توان به روش اتساع دریچه مقعد یا دیلاتاسیون اشاره کرد. این روش درمانی به علت همراه بودن با عوارض بسیاری برای بیمار امروزه منسوخ شده‌است.

اتساع همراه با عوارض بسیاری برای بیمار است. این روش در مطب پزشک انجام می‌گیرد و همانگونه که از نام آن نیز پیدا است؛ به معنی ایجاد کشش یا اتساع در دریچه عضلانی مقعد است که به منظور درمان ناهنجاری ناشی از فیشر یا بهبود این بیماری صورت می‌گیرد. این روش فشار وارده به دریچه مقعد را کاهش داده و عضلات آن را شل می‌کند.

روش اتساع دریچه مقعد از اولین روش‌های اختراع شده برای درمان بیماری شقاق بوده‌ و عوارض بسیاری دارد اما اگر به دقت صورت گیرد، درد ناشی از فیشر را به شدت کاهش می‌دهد.

لازم است بیمار قبل از انجام این روش از نحوه انجام خطرات احتمالی آن به طور کامل آگاهی یابد.

نحوه انجام درمان شقاق با روش دیلاتاسیون یا اتساع دریچه مقعد

قبل از انجام این روش به بیمار بیهوشی عمومی یا بی حسی موضعی تزریق می‌شود. برای انجام عمل دیلاتاسیون پزشک با فشار دست و ایجاد کشش اقدام به باز کردن دریچه مقعد می‌کند.

این روش که به منظور کاهش فشار وارده بر روی عضله مقعد انجام می گیرد موجب می‌شود دریچه مقعد بیشتر از حد طبیعی خود باز شود که این امر در بهبودفیشر موثر است. پزشک برای تسریع در انجام این عمل از مواد لغزنده و روان کننده استفاده کرده و سپس با ماساژ دیواره مقعد به روش صحیح و همراه با حرکات دورانی و فشار به بیرون باعث می‌شود، دریچه مقعد باز شود.

در انجام این روش میزان فشار وارده از طریق دست اهمیت بسیاری دارد زیرا که اگر این حرکات به درستی صورت نگیرد می تواند باعث آسیب به فیبر های عضلانی شود. در نهایت در جهت جلوگیری از لخته شدن خون در ناحیه ماساژ داده شده، اسفنجی کوچک در مقعد قرار داده می‌شود. به افرادی که این عمل را انجام داده‌اند، توصیه می‌شود تا 6 ماه پس از انجام عمل به طور متناوب از گشاد کننده دریچه مقعد استفاده کنند. این روش همچنین موجب می‌شود، عمل دفع به راحتی و سریع‌تر صورت گیرد زیرا که دریچه مقعد بیشتر از حد نیاز گشاد شده است.

خطرات و عوارض درمان شقاق با روش دیلاتاسیون

در حالت معمول اغلب روش‌های جراحی برای درمان سیستم گوارشی همراه با عوارض جدی و خطرات بسیاری خواهد بود.

اما این روش بیشتر از سایرین خطرناک بوده و درصد ریسک ابتلا به عوارض آن بالا است. برخی از عوارضی که احتمالاً پس از انجام روش‌های درمانی بروز می‌کنند، به این شرح است:

  • ابتلا به بی اختیاری مدفوع و گاز روده
  • آسیب به مقعد
  • آسیب یا پاره شدن رکتال
  • لخته شدن خون
  • عدم موفقیت در درمان
  • ابتلا به نشست مقعد (به سبب وارد آمدن فشار بیش از اندازه به آن)

به سبب عوارض جبران ناپذیری که ذکر شد، امروزه جراحان کمتر از روش‌هایی مانند دیلاتاسیون برای درمان فیشر استفاده می‌کنند.

در واقع به جای انجام روشی مانند اتساع برای درمان شقاق از روش‌های کم تهاجمی‌تری استفاده می‌شود.

یکی از این روش‌ها درمان شقاق مقعد توسط تکنیک لیزر درمانی است. درمان شقاق با لیزر درمانی قطعی و موثر است که بدون ایجاد درد و خونریزی و در زمانی خیلی کوتاه‌تر انجام می‌شود. این روش نیاز به دستگاه‌های پیشرفته‌ای دارد که بدون استفاده از تیغ جراحی و با هزینه‌ای کمتر شقاق مقعد را به طور قطع و بدون امکان بازگشت درمان خواهد کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کلینیک زارعی

اگر برای درمان بیماری هایی مثل هموروئید ( بواسیر )، شقاق ، فیستول و کیست مویی  به دنبال کلینیک مجهز و یک پزشک متخصص با تجربه و حرفه ای در این زمینه هستید کلینیک زارعی یکی از ایده آل ترین انتخاب هاست. ما فقط در کلام این را نمی گوییم که کلام ادعایی بیش نیست. آمار بالای درمان های موفق ما در کنار رضایت بالای بیماران و مراجعین به کلینیک ما گویای همه چیز است.

اطلاعات تماس
  • 091977*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان