اطلاعات تماس
  • 091977*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139807064081810797

حمام سیتز یا حمام نشیمن

کد: 139807064081810797

http://bit.ly/2mrRjE7

، تهران , (اخبار رسمی): حمام سیتز در دوران پس از زایمان، جراحی مقعدی، پرولاپس، زخم تناسلی و کاهش درد و التهاب ناشی از بواسیر یا هموروئید تاثیر دارد.

حمام سیتز یا حمام نشیمن
حمام سیتز

آب گرم می‌تواند تاثیرات بسیاری در روند درمان بواسیر، به خصوص بعد از عمل و نیز پیشگیری از آن داشته باشد. حمام نشیمن می‌تواند عضلات این ناحیه از بدن را شل کرده و این امر خود در روند درمان تاثیرگذار است

حمام سیتز یا sitz bath که با نام حمام نشیمن نیز شناخته می‌شود. یکی از روش‌های درمان انواع مشکلات و اختلالات ناحیه مقعدی است. این روش نوعی آب درمانی است که می‌تواند تاثیرات مثبت بسیاری در کاهش درد و التهاب ناحیه مقعدی داشته باشد.

برای انجام این روش درمانی لازم است، ناحیه کفل و لگن برای مدت زمان حدودی 15 الی 20 دقیقه در آب نسبتاً گرم قرار گیرد.

تهیه حمام سیتز یا حمام نشیمن

برای تهیه حمام سیتز مراحل زیر باید دنبال شده و برای تاثیرگذاری بیشتر به نکات زیر توجه شود.

برای ساخت این حمام می‌توان از لگن یا وان حمام استفاده کرده یا لگن مخصوص حمام سیتز که بر روی درپوش توالت فرنگی نصب می‌شود، را تهیه کرد. رعایت بهداشت در این مورد امری ضروری محسوب می‌شود، زیرا ممکن است باعث انتقال عفونت شده و وضعیت را وخیم‌تر کند.

برای ضد عفونی کردن می‌توان از مواد ضدعفونی کننده و بهداشتی استفاده و سپس با دقت آن را پاک کرده تا موجب التهاب پوست نشود. سپس لگن مورد نظر را با آب نسبتاً گرم پر کرد، به گونه‌ای که نه آب سرد باشد و نه پوست بسوزد.

مقدار آب باید به میزانی باشد که تمامی نواحی باسن و کفل را پوشش دهد. به منظور افزایش تاثیرگذاری می‌توان مقدار نمک اپسوم، جوش شیرین، سرکه و ..را به آب افزود. حداقل برای 15 دقیقه در آن نشست و در مرحله آخر ناحیه کفل را با استفاده از حوله نرم خشک کرد.

کاربرد حمام سیتز

از حمام سیتز می‌توان برای درمان انواع مشکلات و اختلالات ناحیه مقعدی استفاده کرد. مهمترین مشکلاتی که با استفاده از این حمام بهبود می‌یابند، عبارتند از دوران پس از زایمان، عمل‌های جراحی مقعدی، شقاق مقعدی، پروستاتیت، هموروئید، آبسه مقعدی، پرولاپس رکتوم، زخم‌های تناسلی و عفونت مهبل.

تاثیرات حمام سیتز

از مهمترین تاثیرات این حمام می‌توان به کنترل التهاب،کاهش درد، رفع سوزش و خارش، درمان یبوست و افزایش گردش خون اشاره کرد.

تاثیر حمام سیتز در درمان بواسیر یا هموروئید

بواسیر یا هموروئید نوعی از بیماری‌های مقعدی است، این بیماری در اثر تورم و اتساع عروق در ناحیه مقعدی ایجاد می‌شود. این بیماری علائمی از جمله درد، سوزش، خارش ایجاد می‌کند. یکی از راهکارهای درمان بواسیر استفاده از حمام سیتز است.

آب گرم می‌تواند تاثیرات بسیاری در روند درمان بواسیر، به خصوص بعد از عمل و نیز پیشگیری از آن داشته باشد. حمام نشیمن می‌تواند عضلات این ناحیه از بدن را شل کرده و این امر خود در روند درمان تاثیرگذار است. یکی از کاربردهای این حمام درمان و بهبودی یبوست است که خود می‌تواند بر فرآیند درمان و جلوگیری از بواسیر تاثیر بگذارد. همچنین حمام سیتز می‌تواند درد و التهاب ناشی از بواسیر را کاهش دهد.

باید به یاد داشت، حمام سیتز تنها در برطرف کردن علائم بیماری تاثیرگذار است و به درمان علت اصلی بیماری کمکی نمی‌کند. پس در مواقعی که بعد از یک هفته بهبودی حاصل نشد و یا علائم تشدید شد، باید به پزشک مراجعه کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کلینیک زارعی

اگر برای درمان بیماری هایی مثل هموروئید ( بواسیر )، شقاق ، فیستول و کیست مویی  به دنبال کلینیک مجهز و یک پزشک متخصص با تجربه و حرفه ای در این زمینه هستید کلینیک زارعی یکی از ایده آل ترین انتخاب هاست. ما فقط در کلام این را نمی گوییم که کلام ادعایی بیش نیست. آمار بالای درمان های موفق ما در کنار رضایت بالای بیماران و مراجعین به کلینیک ما گویای همه چیز است.

اطلاعات تماس
  • 091977*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان