اطلاعات تماس
  • 091977*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139807224128410797

تاثیرات پماد لیدوکائین و اثرات جانبی این دارو

کد: 139807224128410797

http://bit.ly/2qaz6w3

، تهران , (اخبار رسمی): پماد لیدوکائین نوعی بی‌حسی خفیف موضعی است که این دارو با خاصیت ضد التهابی و ضد درد می‌تواند به سرعت علائم بواسیر مثل درد و خارش را درمان کند.

پماد لیدوکائین دارای خاصیت ضدالتهابی و ضد درد است و می‌تواند به سرعت علائم هوروئید مثل درد و خارش را درمان کند، البته تاثیر این دارو موقتی است و نباید از آن به مدت طولانی استفاده کرد

عملکرد این پماد به گونه‌ای که است که با مسدود کردن سیگنال‌های عصبی در بدن موجب تسکین سریع درد می‌شود. لیدوکائین موضعی موجب کاهش درد، ناراحتی ناشی از آکنه‌های پوستی، آفتاب سوختگی، نیش حشرات و … می‌شود. همچنین لیدوکائین موضعی برای درمان ناراحتی‌های مقعدی ناشی از هموروئید نیز کاربرد دارد.

مصرف بیش از اندازه این دارو، موجب بروز عوارضی ناخوشایند می‌شود، زیرا مصرف زیاد آن جذب دارو از طریق پوست را افزایش می‌دهد.

تاثیر پماد لیدوکائین بر درمان بواسیر یا هموروئید

هموروئید (بواسیر) بیماری شایعی است که حداقل 50درصد افراد برای یک‌بار هم که شده آن را در طول زندگی خود تجربه می‌کنند، بواسیر موجب تورم و اتساع عروق در ناحیه مقعد می‌شود و علائمی از جمله سوزش، خارش، خونریزی و از همه مهمتر درد زیادی را به همراه دارد. داروی لیدوکائین دارای خاصیت ضد التهابی و ضد درد است و می‌تواند به سرعت علائم هوروئید مثل درد و خارش را درمان کند، البته تاثیر این دارو موقتی است و نباید از آن به مدت طولانی استفاده کرد.

موارد منع مصرف پماد لیدوکائین

مصرف این دارو برای افرادی که نسبت به هر نوع بی حس کننده حساسیت دارند، ممنوع است. به علاوه افرادی با شرایط زیر نیز باید از مصرف این دارو خودداری کرده و با پزشک در این باره مشورت شود:

این افراد شامل مبتلایان به بیماری‌های کبدی، افرادی که از داروهای تنظیم کننده ریتم قلب استفاده می‌کنند، مادران باردار و مادران شیرده است.

اثرات جانبی لیدوکائین موضعی

اگر شخصی دچار علائم واکنش آلرژیک نسبت به دارو لیدوکائین شد، باید مصرف آن را قطع و به پزشک مراجعه کند، این واکنش‌ها عبارتند از کهیر، دشواری تنفس، تورم چهره، لب‌ها، زبان یا گلو،  خارش یا سوزش شدید در موضعی که دارو مصرف شده، تورم یا قرمزی، سرگیجه ناگهانی یا خواب آلودگی پس از دارو، سردرگمی، تاری دید و تب است.

عوارض جانبی رایج این دارو عبارتند از تحریک خفیف و احساس بی احساسی در موضعی که دارو مصرف شده است.

طریقه مصرف لیدوکائین موضعی

میزان مصرف این دارو باید مطابق با مقدار نوشته شده بر روی بسته و یا مقدار تجویزی پزشک باشد، زیرا مصرف بیش از اندازه آن عوارض جانبی مختلفی را به دنبال دارد. در مورد مصرف این دارو نکات زیر را باید به یاد داشت:

استفاده نامناسب از لیدوکائین موضعی ممکن است، منجر به مرگ شود.

لیدوکائین موضعی در اشکال مختلف (ژل، اسپری، کرم، لوسیون، پماد و مایع) وجود دارد.

از تماس این دارو با دهان، واژن، چشم، بینی و … پرهیز کرد و اگر دارو با این نقاط تماس پیدا کرد، ناحیه مورد نظر را با آب شستشو داد.

هرگز مناطقی از پوست که از دارو بر روی استفاده شده است را با باند و یا هر چیزی دیگری نپوشاند زیرا این کار به خصوص اگر پوست زخم باشد، جذب دارو را افزایش می‌دهد.

از این دارو برای مناطقی از پوست که دچار آسیب‌هایی مانند تورم، سوختگی، ساییدگی و … شده، نباید استفاده شود.

لیدوکائین موضعی باید در دمای اتاقی به دور از گرما و رطوبت، نگهداری شود.

مصرف بیش از حد این دارو عوارض جانبی از جمله ضربان قلب نامنظم، تشنج، تنگی نفس، کم کاری یا نارسایی تنفسی (توقف تنفس) و …را به همراه دارد.

اگر مصرف یک دوز از دارو لیدوکائین فراموش شود، نیازی به استفاده دو برابری از آن در دوره بعدی مصرف دارو نیست.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کلینیک زارعی

اگر برای درمان بیماری هایی مثل هموروئید ( بواسیر )، شقاق ، فیستول و کیست مویی  به دنبال کلینیک مجهز و یک پزشک متخصص با تجربه و حرفه ای در این زمینه هستید کلینیک زارعی یکی از ایده آل ترین انتخاب هاست. ما فقط در کلام این را نمی گوییم که کلام ادعایی بیش نیست. آمار بالای درمان های موفق ما در کنار رضایت بالای بیماران و مراجعین به کلینیک ما گویای همه چیز است.

اطلاعات تماس
  • 091977*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان