اطلاعات تماس
  • 091977*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139807284141610797

موارد مصرف پماد دیلتیازم و تاثیر آن بر شقاق

کد: 139807284141610797

http://bit.ly/2MFbsRe

، تهران , (اخبار رسمی): درمان شقاق با پماد دیلتیازم با رفع اسپاسم عضله و التهاب به بهبود این بیماری کمک می‌کند، اما نمی‌توان از این پماد به عنوان درمان قطعی شقاق استفاده کرد.

موارد مصرف پماد دیلتیازم و تاثیر آن بر شقاق
پماد دیلتیازم

با توجه به مشکلات و دردی که جراحی شقاق به همراه دارد، کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد و اغلب از درمان شقاق با لیزر برای درمان قطعی این بیماری استفاده می‌شود

داروی دیلتیازم از داروهای موضعی برای درمان بیماری شقاق است که در اشکال ژل و پماد یافت می‌شود. این پماد عوارض جانبی خاصی را به دنبال ندارد و می‌تواند درد و ناراحتی بیمار را به سرعت کاهش دهد. بهتر است این پماد با مشورت پزشک مصرف شود.

معمولاً این پماد به جهت کاهش درد پس از جراحی و نیز هنگام اجابت مزاج توصیه می‌شود. این دارو عوارض چندانی را به همراه ندارد اما در برخی موارد موجب سردرد، سرگیجه و سوزش مقعد می‌شود.

قبل از مصرف پماد باید دستان خود را شست و یا از دستکش استفاده کرد. سپس مقداری پماد یا ژل دیلتیازم را بر روی ناحیه مقعدی اعمال کرد. بهتر است در مورد تعداد دفعات استفاده از این پماد با پزشک مشورت کرد. اما به طور معمول این دارو 2 بار در شبانه‌روز مصرف می‌شود. درمان با استفاده از این دارو باید حداکثر هشت هفته و یا تا زمانی که درد بیماری بهبود یابد، ادامه یابد.

موارد منع مصرف این دارو در صورتی است که علائم حساسیت به این دارو مشاهده شود یا افراد و مواردی که بیماری‌هایی مانند سندرم سینوس، بلاک دهلیزی بطنی درجه 2 یا 3، فشار خون پایین، سکته قلبی حاد و احتقان ریوی داشته‌اند نیز باید از مصرف این دارو پرهیز کنند. مصرف این دارو در بارداری و شیردهی (مگر با تایید پزشک) صلاح نیست.

تداخلات دارویی

برای مصرف این دارو تداخل دارویی مشخصی تعیین نشده است اما بهتر از مصرف همزمان این دارو با هر داروی دیگری حتی داروهای بدون نسخه و گیاهی پرهیز شود. اگر شخصی قصد مصرف هر دارویی دیگری را دارد، قبل از مصرف آن باید به پزشک اطلاع دهد. به طور مثال  باید از مصرف همزمان این دارو با داروهای مدر آور، کورتیکواستروئیدها، مهار کننده‌ها یا القا‌کننده‌های متابولیسم کبدی، داروهای بی حسی، آریتمی قلب و فشار خون بپرهیزد.

عوارض جانبی داروی دیلتیازم

این دارو  مانند هر داروی دیگری در کنار اثرات مثبت خود اثرات جانبی دیگری را نیز به دنبال دارد. این اثرات ممکن است در همه افراد نمود نداشته باشد و یا شدت‌های مختلفی در افراد مختلف داشته باشد. البته مزایای مصرف این دارو بسیار بیشتر از معایب آن است با مشورت پزشک می‌توان این معایب را به حداقل کاهش داد. برخی از عوارض جانبی این دارو شامل سردرد، سرگیجه یا احساس سبکی سر، سوزش و خارش مقعد و خونریزی از مقعد است.

تاثیر پماد دیلتیازم بر درمان شقاق یا فیشر مقعدی

استفاده از پماد دیلتیازم می‌تواند به رفع اسپاسم عضله و التهاب کمک کند. اما نمی‌توان از این پماد به عنوان درمان قطعی شقاق استفاده کرد. علت این امر هم این است که پماد بدون توجه به علت اصلی پدید آورنده این بیماری، علائم آن را رفع  می‌کند. در نتیجه ممکن است پس از مدتی استفاده از این پماد مجدداً علائم آن را تجربه کند. در نتیجه استفاده از این پماد نمی‌تواند جایگزین مناسبی برای روش‌های تهاجمی‌تر مانند درمان شقاق با لیزر و جراحی باشد.

به همین ترتیب و با توجه به مشکلات و دردی که جراحی شقاق به همراه دارد، کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد و اغلب از درمان شقاق با لیزر برای درمان قطعی این بیماری استفاده می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کلینیک زارعی

اگر برای درمان بیماری هایی مثل هموروئید ( بواسیر )، شقاق ، فیستول و کیست مویی  به دنبال کلینیک مجهز و یک پزشک متخصص با تجربه و حرفه ای در این زمینه هستید کلینیک زارعی یکی از ایده آل ترین انتخاب هاست. ما فقط در کلام این را نمی گوییم که کلام ادعایی بیش نیست. آمار بالای درمان های موفق ما در کنار رضایت بالای بیماران و مراجعین به کلینیک ما گویای همه چیز است.

اطلاعات تماس
  • 091977*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان