اطلاعات تماس
  • 091977*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139806134015810797

بیماری سیفلیس چیست؟

کد: 139806134015810797

http://bit.ly/2BMMZDh

، تهران , (اخبار رسمی): سیفلیس از بیماری‌های آمیزشی است که می‌تواند به نواحی مختلف بدن از جمله قلب، استخوان و دستگاه گوارش حمله کرده و حتی از طریق جفت به بدن جنین انتقال یابد.

عوارض و مراحل ایجاد بیماری سیفلیس
بیماری سیفلیس

تزریق پنی سیلین می‌تواند بیماری سیفلیس را در مراحل اولیه خود درمان کند و فرد را از این آسیب‌های بالقوه محافظت کند

سیفلیس از بیماری‌های آمیزشی است که معمولاً از طریق برقراری ارتباط جنسی منتقل می‌شود. عامل این بیماری باکتری ترپونما پالیدوم است. این باکتری میکروارگانیسم ظریف و مارپیچی است که قادر است به نواحی مختلف بدن از جمله قلب، استخوان و دستگاه گوارش حمله کرده و آنها را دچار آسیب کند. این بیماری همچنین می‌تواند از طریق جفت به بدن جنین انتقال یابد. راه حل درمان سیفلیس مصرف آنتی بیوتیک است البته در برخی مواد مصرف گونه‌ای از آنتی بیوتیک‌ها موجب مقاومت دارویی شده و این امر خود جریان درمان بیماری را با اختلال مواجه می‌کند.

مراحل ایجاد و ابتلا به بیماری سیفلیس

سیفلیس بیماری مسری است که می‌تواند آسیب به بدن را به همراه داشته باشد. این بیماری در چهار مرحله مختلف بروز می‌کند که هر یک از این مراحل علائم شرایط مختلفی را ایجاد کرده و هر فردی ممکن است برخی از این شرایط را تجربه کند. مصرف آنتی بیوتیک علاوه بر درمان از پیشرفت بیماری و وخیم شدن عوارض آن جلوگیری می‌کند. مراحل مختلف بیماری سیفلیس به این شرح است:

  • مرحله اولیه
  • مرحله ثانویه
  • مرحله نهان
  • مرحله آخر یا سوم

در مرحله اولیه باکتری وارد بدن شده و در محلی که از آن وارد شده ایجاد عفونت می‌کند و زخم‌هایی به نام شانکر روی پوست ایجاد می‌کند. شانکرها ممکن است در داخل دهان، واژن، گردنه رحم و … ایجاد شوند.

این زخم‌ها در قسمت‌های پنهان بدن نیز امکان بروز دارند و معمولاً پس از یک الی دو ماه پس از درمان بیماری بهبود می‌یابند.

در مرحله ثانویه سیفلیس باعث بروز بثورات پوستی می‌شود، که مشکل دو تا شش هفته به طول می‌انجامد. این مرحله همچنین علائمی را ایجاد می‌کند که شبیه به علائم بیماری‌های نظیر آنفولانزا، پسوریازیس و هموروئید است. نشانه‌های ثانویه مرحله به مرحله افزایش یافته و عفونت در تمام بدن گسترش می‌یابد.

بروز عوارض شدید بیماری سیفلیس مانند آسیب جدی به قلب و عروق خونی در مراحل ابتدایی ابتلا بیماری (اولیه و ثانویه) نادر است. اما امکان بروز چنین عوارضی حتی در مراحل ابتدایی نیز وجود دارد. این افراد ممکن است نیاز به تعویض دریچه قلب و یا عملکردهای بای پس عروق کرونری داشته باشند.

مرحله نهان همانگونه که نام آن نیز مشخص است هیچ علامت و نشانه خاصی را ایجاد نمی‌کند. این مرحله ممکن است تا چندین سال و حتی تا آخر عمر به طول انجامد. حدود یک سوم از افراد مبتلا به سیفلیس که هیچ درمانی را دریافت نمی‌کنند، دچار عوارض شدید این عارضه می‌شوند.

در مرحله آخر یا سوم سیفلیس عوارض شدیدتری را ایجاد می‌کند که در ادامه به آنها پرداخته شده است:

  • گوم: زخم‌های کوچکی است که می‌تواند در هر قسمتی از بدن مشاهده شود این زخم‌ها می‌توانند بر روی پوست، استخوان، کبد، معده، چشم و … ایجاد شوند. گوم‌ها اغلب در ساختار بینی ایجاد می‌شود از رایج‌ترین محل بروز گوم‌ها می‌توان به صورت، پوست سر، تنه و پاها اشاره کرد.
  • مشکلات عصبی: این بیماری باعث بروز مشکلات عصبی نظیر درد ناگهانی در بدن می‌شود، این درد می‌تواند به شکل درد ناگهانی معده همراه با استفراغ بروز کند. امکان بروز این درد در نواحی مانند رکتوم، مثانه و حنجره وجود دارد. سیفلیس همچنین می‌تواند باعث از دست دادن احساس و پاسخ به تغییرات دما شود. مشکلات عینی یا کوری، مننژیت (التهاب مغز) و سکته مغزی ممکن است رخ دهد. آسیب سیستم عصبی همچنین می‌تواند باعث بی اختیاری و ناتوانی جنسی در مردان شود.
  • مشکلات قلبی عروقی: این مشکل معمولاً بین 10 تا 25 سال پس از ابتلا به عفونت سیفلیس رخ می‌دهد. این مشکل‌ها عبارتند از التهاب و انقباض آئورت، شریان اصلی بدن. سیفلیس همچنین ممکن است به عروق خونی و دریچه‌های قلب حمله کند.
  • اختلال غده هیپوفیز: سیفلیس به ندرت، می‌تواند موجب کم کاری تیروئید شود، که در این شرایط غده هیپوفیز باعث کاهش مقدار هورمون تیروئید می‌شود. در بزرگسالان، این مشکل می‌تواند باعث پیری زودرس و در میان کودکان به کوتاهی قد بیانجامد.
  • افزایش خطر ابتلا به HIV: بیماری سیفلیس خطر ابتلا به ویروس HIV را افزایش می‌دهد.
  • سیفلیس معده : این عارضه نسبتا نادر، بر معده اثر می‌گذارد، این مشکل می‌تواند باعث درد، از دست دادن اشتها، حالت تهوع، استفراغ و کاهش وزن شود.
  • عوارض بارداری و زایمان: امکان انتقال سیفلیس از مادر به جنین وجود دارد. که این امر می‌تواند خطر مرگ نوزاد و زایمان زودرس را افزایش دهد. همچنین نوزادانی که این بیماری را از مادرشان می‌گیرند در معرض خطر مرگ پس از تولد قرار دارند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کلینیک زارعی

اگر برای درمان بیماری هایی مثل هموروئید ( بواسیر )، شقاق ، فیستول و کیست مویی  به دنبال کلینیک مجهز و یک پزشک متخصص با تجربه و حرفه ای در این زمینه هستید کلینیک زارعی یکی از ایده آل ترین انتخاب هاست. ما فقط در کلام این را نمی گوییم که کلام ادعایی بیش نیست. آمار بالای درمان های موفق ما در کنار رضایت بالای بیماران و مراجعین به کلینیک ما گویای همه چیز است.

اطلاعات تماس
  • 091977*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان