اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139801193590910904

بیمه 800 هزار قالیباف در سال 98

کد: 139801193590910904

http://bit.ly/2Iigcum

، مشهد , (اخبار رسمی): انتهای سال گذشته در پی دستور رئیس سازمان برنامه و بودجه به وزارت صمت، مبنی بر زمینه تامین بودجه بیمه قالیبافان، مسئولان اعلام کرده بودند که در سال ۹۸ این مشکل حل می‌شود و حالا بنا به گفته رئیس مرکز ملی فرش ایران ۸۰۰ هزار قالیباف در سال ۹۸ بیمه می‌شوند.

بیمه 800/000 قالیباف در سال 98
www.decofarsh.com

فرشته دست‌پاک رئیس مرکز ملی فرش ایران اعلام کرد که در سال جاری حدود ۸۰۰ هزار قالیباف را بیمه خواهیم کرد و بودجه این موضوع تامین شده و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد

به گزارش پایگاه خبری دکوفرش به نقل از شبستان، یکی از مشکلاتی که در چند سال اخیر برای قالیبافان کشور ایجاد شده است موضوع بیمه آنها است. در سال ۸۸ بافندگان قالی از بیمه تامین اجتماعی برخوردار شده بودند اما یک شرط برای آن در نظر گرفته شده بود و آن این بود که قالیبافان از سازمان فنی و حرفه‌ای گواهی مهارت بگیرند و ادارات صنعت و معدن که متولی فرش در سطح کشور هستند، این افراد را تایید کنند.

به دنبال آن ‌سازمان تامین اجتماعی مکلف شد تا از افراد تایید شده هفت درصد حق بیمه بگیرد و ۲۳ درصد دیگر را نیز دولت یارانه به تامین اجتماعی بدهد. تا سال ۱۳۹۲ حدود ۴۷۰ هزار نفر در سطح کشور با این روش بیمه شدند اما از سال 94-93 به بعد سازمان تامین اجتماعی با دو دلیل اقدام به حذف بیمه عده‌ای از بافندگان کرد. یکی از دلایل سازمان تامین اجتماعی این بود که مدعی شد برخی از افرادی که بیمه بافندگی شده‌اند قالیباف نبوده‌اند و از این بیمه استفاده کردند. دوم اینکه سازمان تامین اجتماعی بر این باور بوده است که دولت سهم مالی خود را پرداخت نکرده و بودجه‌ای که برای این کار در نظر گرفته؛ کم بوده است بنابراین تعدادی از بافندگان حذف شدند.

برای حل این مشکل تفاهم نامه مشترکی میان مرکز ملی فرش ایران و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر برای بیمه شدن آن دسته از قالیبافان و فعالان فرش دستباف که از بیمه تامین اجتماعی محروم ماندند فروردین سال گذشته امضا شد اما این تفاهمنامه هم نتوانست این مشکل را به طور کامل رفع کند تا جایی که معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برای حل این مشکل به میدان آمد و به وزارت صنعت، معدن و تجارت دستور داد تا در زمینه تامین بودجه بیمه قالیبافان اقدام کند.

در پی این دستورات رئیس مرکز ملی فرش ایران انتهای سال گذشته اعلام کرده بود که «در سال ۹۸ مشکلی در خصوص بیمه قالیبافان وجود نخواهد داشت.» و حالا «فرشته دست‌پاک» خبر داده که در سال جاری حدود ۸۰۰ هزار قالیباف را بیمه خواهیم کرد و بودجه این موضوع تامین شده و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.»

رئیس سازمان ملی فرش در این زمینه نوشته است: «تا زمانی که بافندگان فرش دستباف از امنیت شغلی برخوردار نباشند، نمی‌توانیم در بحث تولید و صادرات حرفی برای گفتن داشته باشیم. تاکنون ۲۹ منطقه در زمینه فرش دست‌باف ثبت جهانی شده و در کنار این مناطق ۵۳ منطقه هم به ثبت ملی رسیده و در تلاش هستیم تا به عنوان اولویت دوم در سال آینده  این ۵۳ منطقه را هم ثبت جهانی کنیم.»

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه اینترنتی دکوفرش

دکوفرش -فروشگاه آنلاین فرش های دستباف اصیل ایرانی

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بانک، بیمه و سرمایه | صنایع دستی