اطلاعات تماس
  • 093587*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139801263606510748

طرح پرورش گاو شاروله

کد: 139801263606510748

http://bit.ly/2GoerKK

، بجنورد , (اخبار رسمی): گوساله نژاد شاروله (Charolais cattle)، بخش زیادی از گاوهای گوشتی فرانسه را تشکیل می‌دهد و یکی از بهترین نژادهای گوشتی گاو است؛ از جمله خصوصیات این نژاد می‌توان به سرعت بالای رشد و بازدهی 70 درصدی لاشه اشاره کرد.

طرح پرورش گاو شاروله – نژاد گاو گوشتی
گوساله گوشتی نژاد شاروله

گوساله نژاد شاروله (Charolais cattle)، بخش زیادی از گاوهای گوشتی فرانسه را تشکیل می‌دهد و یکی از بهترین نژادهای گوشتی گاو است؛ از جمله خصوصیات این نژاد می‌توان به سرعت بالای رشد و بازدهی 70 درصدی لاشه اشاره کرد.

شاروله از لحاظ بهره‌دهی با نژادهای محلی و ترکیبی که در ایران پرورش می‌یابند، قابل‌مقایسه نیست. زیرا به‌طور متوسط روزانه حدود یک کیلو و ۶۰۰ گرم گوشت تولید می‌کند. افرادی که به پرورش گاو علاقه ندارند گوسفند نژاد شاروله را نباید فراموش کنند.

معرفی گاو نژاد شاروله

این نژاد دومین نژاد گاو در فرانسه پس از هلشتاین است. وزن گاو نر بالغ بر  907 تا 1134 کیلوگرم و وزن گاو ماده بالغ بر 680 تا 816 کیلوگرم است. وزن گوساله هنگام تولد 38-36 کیلوگرم است. و در سن 12 روزگی، 182 کیلوگرم و و وزن گوساله نر در 280 روزه حدودا 303 کیلوگرم است در 365 روزگی حدود 507 خواهد بود.

افزایش وزن روزانه این نژاد گاو معمولا 1500 گرم است و ارتفاع این دام 130-140 سانتی‌متر است. وزن لاشه در گوساله‌های جوان حدود 400-420 کیلوگرم و بازده لاشه حدود ۷۰ تا ۷۳% است. آسانزائی در این نژاد  92% است.

گاو شاروله یکی از قدیمی‌ترین نژادهای گاوهای گوشتی فرانسوی است که در اواسط قرن 18 به وجود آمد. این نژاد در منطقه شاروله در مرکز فرانسه توسعه یافته است. مقبولیت بالای این نژاد باعث شد که این نژاد به عنوان یکی از مهم‌ترین نژادهای فرانسه شناخته شود. البته راندمان پایین گونه شیری مانع از افزایش مقبولیت آن شد، اما این نژاد به عنوان یکی از بهترین گونه گوشتی شناخته می‌شود. گله‌های شارولی در آمریکا، کانادا، جزایر باهاما، انگلستان، ایرلند، ژاپن و فرانسه وجود دارد.

از جمله خصوصیات نژاد شاروله می‌توان به بهره‌وری بالای اقتصادی در گله‌ها، آسانزائی، کیفیت مناسب لاشه، دست وپا بسیار قویف تولید گوشت سودمند با استفاده از نژاد خالص و آمیخته‌گری، سرعت رشد بالا، ترکیب خوب بدن اشاره کرد.

ویژگی‌های ظاهری گاو شاروله

این نژادگاو، سفید متمایل به کرم بوده و پوستی صورتی رنگ دارد. گوساله شاروله بدنی نازک و باریک دارد و دارای بدن و دست و پای قوی است. شاخ‌های این گاو یکی از زیباترین طرح‌های شاخ را دارد. به طور معمول شاخدار بوده و شاخ‌ها سفید رنگ، باریک و نوک‌تیز است. بعضاً شارولی بدون شاخ نیز مشاهده می‌شود.

دلیل انتخاب گاو شاروله

میزان ماربلینگ لاشه این نژاد بسیار بالا بوده و می‌توان آن را جز پرگوشت‌ترین و کم‌چربی‌ترین گاوهای جهان دانست. راندمان بالا در وزن‌‌گیری گونه گوشتی، بالا بودن وزن گوساله متولد شده، سرمایه مورد نیاز و طرح پرورش گاو شاروله 30 راسی است.

با این طرح برای دو نفر اشتغالزایی ایجاد خواهد شد و زمین مورد نیاز، 2 هکتار است و سرمایه کل یک میلیارد تومان است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سایت بیگ والت

بیگ والت آموزش رایگان کسب درآمد به کمک ارزهای دیجیتال, طرح توجیهی و فرصت های سرمایه‌گذاری، راه‌اندازی کسب و کار خانگی، بازاریابی و فروش, بورس و فارکس ...

اطلاعات تماس
  • 093587*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار