اطلاعات تماس
  • 091977*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139801313616310797

انواع فیستول مقعدی

کد: 139801313616310797

http://bit.ly/2ILZMdN

، تهران , (اخبار رسمی): فیستول مقعدی در اثر ایجاد اتصال غیرطبیعی میان بافت‌های گوناگون ناحیه مقعد رخ می‌دهد و بر اساس سادگی و پیچیدگی نوع اتصال و محل قرارگیری آن به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند.

انواع فیستول مقعدی | کلینیک زارعی
شناخت انواع فیستول مقعدی در کلینیک زارعی

شکل و محل قرارگیری مجرای فیستول متفاوت است و به همین دلیل فیستول مقعدی را به انواع مختلفی دسته‌بندی می‌کنند

انواع فیستول مقعدی در نتیجه یک ارتباط غیرطبیعی میان بافت‌های مختلف ناحیه ی مقعد و پوست ناحیه اطراف آن ایجاد می‌شوند. این اتصال غیرطبیعی از طریق مجرایی باریک با شکل و اندازه‌های گوناگونی به سطح پوست اطراف ناحیه مقعد راه باز می‌کند و با خروج چرک و ترشحات بدبو همراه است.

شکل و محل قرارگیری مجرای فیستول متفاوت است و به همین دلیل فیستول مقعدی را به انواع مختلفی دسته بندی می‌کنند. در این قسمت انواع فیستول معرفی خواهد شد و عوامل تشدید کننده این بیماری و راه‌های پیشگیری از آن در ادامه بیان می‌شود.

انواع فیستول مقعدی

تمامی انواع فیستول مقعدی در یک دسته بندی کلی بر اساس سادگی و پیچیدگی نوع اتصال و محل قرارگیری آن به انواع مختلف زیر تقسیم می‌شود.

  • فیستول اکسترا اسفنکتریک که از قسمت راست روده به سمت پایین شروع می‌شود و مجرای آن به پوست اطراف ناحیه مقعد می‌رسد.
  • فیستول سوپر اسفنکتریک که از بین عضلات اسفنکتر داخلی و خارجی مقعد شروع و به سمت بالا حرکت می‌کند و کانال آن در فاصله‌ای در حدود یک اینچ با خروجی مقعد به سطح پوست می‌رسد.
  • فیستول ترانس اسفنکتریک که منشا آن از بین عضلات اسفنکتر داخلی و خارجی مقعد شروع می‌شود و مجرای آن با عبور از عضله اسفنکتر خارجی به پوست اطراف ناحیه مقعد می‌رسد.
  • فیستول اینتر اسفنکتریک که آغاز آن از بین عضلات اسفنکتر داخلی و خارجی مقعد است و با عبور مجرا از عضله اسفنکتر داخلی در نزدیک‌ترین قسمت به خروجی مقعد در سطح پوست به پایان می‌رسد.
  • فیستول زیر مخاطی که به صورت سطحی از زیر مخاط مقعد عبور می‌کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کلینیک زارعی

اگر برای درمان بیماری هایی مثل هموروئید ( بواسیر )، شقاق ، فیستول و کیست مویی  به دنبال کلینیک مجهز و یک پزشک متخصص با تجربه و حرفه ای در این زمینه هستید کلینیک زارعی یکی از ایده آل ترین انتخاب هاست. ما فقط در کلام این را نمی گوییم که کلام ادعایی بیش نیست. آمار بالای درمان های موفق ما در کنار رضایت بالای بیماران و مراجعین به کلینیک ما گویای همه چیز است.

اطلاعات تماس
  • 091977*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان