اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139802043629410591

شناسایی مدارک جعلی ماساژ

دسته‌بندی کامل انواع مدرک ماساژ در ایران

کد: 139802043629410591

http://bit.ly/2GWxZGu

، تهران , (اخبار رسمی): اگر افراد علاقه‌ دارند به شغل ماساژ رو آورند باید حتما مدرک معتبر ماساژ را دریافت کنند. تنوع و تعدد مدارک ماساژ باعث سردرگمی خیلی از دوست‌داران یادگیری ماساژ شده است. برای یادگیری ماساژ باید دوره آموزش ماساژ را به صورت تکمیلی گذرانده و بعد از قبولی در آزمون‌های مربوطه، مدرک معتبر ماساژ دریافت کنند.

 دسته بندی کامل انواع مدرک ماساژ در ایران را بشناسید
دسته‌بندی کامل انواع مدرک ماساژ در ایران

معمولا بعد از شرکت در دوره‌های مخلف ماساژ می‌توان مدرک ماساژ دریافت کرد. برخی موسسات بدون آزمون پایانی و برخی دیگر نیز با آزمون مدرک ماساژ صادر می‌کنند

در کلان شهرها نظیر مشهد و اصفهان دوره‌های آموزش ماساژ با مدرک معتبر ماساژ درمانی برگزار می‌شود. آموزشگاه‌های ماساژ در حال حاضر سه نوع گواهینامه ماساژ صادر می‌کنند:

مدارک داخلی ماساژ آموزشگاه(کشوری)

این مدارک معمولا پس از پایان دوره‌های کوتاه مدت و به عنوان اینکه فرد آن سبک ماساژ را فرا گرفته است صادر می‌شود.

مدارک بین المللی ماساژ (صادر شده از یک کشور خارجی)

گواهی‌نامه بین المللی ماساژ یا از طریق یک موسسه خارجی که در ایران شعبه دارند صادر می شوند و یا ماساژور در کشور دیگری دوره اموزش ماساژ را گرفته‌است.

مدارک معتبر و قابل استعلام از ارگان‌های دولتی (مانند فنی و حرفه‌ای)

در روند صدور این نوع از گواهینامه‌های مهارتی ماساژ هیچ گونه دخالتی از جانب مدیر آموزشگاه یا موسس وجود ندارد و تمام امور به صورت سیستمی است و قابل رهگیری و استعلام از سازمان مرجع صادر کننده است.

مدرک ماساژ درمانی را چگونه می‌توان اخذ کرد؟

در حال حاضر در ایران هیچ گونه مدرک ماساژ درمانی یا به عبارتی  massage therapyصادر نمی‌شود و اسم سبک‌های ماساژ بر روی گواهینامه‌های ماساژ درج می‌شود. سبک‌های ماساژ با قابلیت درمانی یا ریلکسیشن دسته بندی می‌شوند و مشتریان با شناخت از این مورد پیش افراد مراجعه می‌کنند یعنی مشتریان ماساژ ریلکسیشن با روغن به ماساژور سبک شیاتسو مراجعه نمی‌کنند. مدرک ماساژ درمانی فنی حرفه‌ای در حال حاضر وجود ندارد و باید شایستگی‌های فنی و حرفه‌ای که شامل ماساژهای تایلندی، شیاتسو و رفلکسولوژی می‌شود، فرا گرفته شود. مدرک معتبر ماساژ درمانی باید به گونه ای باشد که وزارت بهداشت و درمان پزشکی آن را قبول کند.

گرفتن مدرک ماساژ چگونه است؟

معمولا بعد از شرکت در دوره‌های مختلف ماساژ می‌توان مدرک ماساژ دریافت کرد. برخی موسسات بدون آزمون پایانی و برخی دیگر نیز با آزمون، مدرک ماساژ صادر می‌کنند. اخذ مدرک ماساژ تضمینی بلد بودن ماساژ نیست و افراد باید سعی کنند با تمرین زیاد و کسب تجربه و دانش به مدرک ماساژ خود اعتبار ببخشید و خود را به عنوان یک ماساژور حرفه‌ای معرفی کنند. در واقع افراد برای شروع کار فقط به یک مدرک ماساژ معتبر نیاز دارند و بعد از آن مشتریان در هر بار ماساژ از آن‌ها نمی خواهند که مدرک خود را ارائه کنند.

مدرک بین المللی ماساژ چه کاربردی دارد؟

مدرک بین المللی ماساژ نیز اکنون بسیار قابل توجه است و خیلی از موسسات ماساژ تهران و شهرستان‌ها بعد از پایان کلاس آموزشی به هنرجویان خود این گواهینامه را اهدا می‌کنند. مشکلی که در این بین وجود دارد عدم تعریف درست از یک مدرک بین المللی ماساژ است و آیا در ایران کاربرد دارد یا خیر؟اگر بتوان گواهینامه خود را از یک دانشگاه دارای اعتبار از نظر وزارت علوم و یا وزارت بهداشت کسب کرد بسیار عالی است و اگر این‌طور نیست قبل از آن حتما تحقیقات لازم را انجام شود.

کاربرد اصلی مدارک بین المللی ماساژ بالا بردن پرستیژ کاری ماسور است و اینکه می تواند برای مراکز ماساژ خصوصی و دارای مشتریان خصوصی دارای اهمیت باشد.هرچند نباید ناگفته بماند که این مدارک ماساژ بین المللی که در ایران اخذ می‌شود را برخی کشورهای خارجی قبول دارند و می تواند بر فعالیت کاری افراد صحه بگذارد. برای گرفتن مدرک بین‌المللی ماساژ می‌توان به موسسات ماساژ خارجی مراجعه کرد و یا از آموزشگاه‌های ماساژی که در ایران فعالیت می‌کنند و نمایندگی معتبر دارند گواهینامه ماساژ دریافت کرد. آموزش ماساژ مدرک بین‌المللی فنی و حرفه‌ای هم اکنون یکی دیگر از گزینه‌های علاقه‌مندان به آموزش ماساژ است. مدارک دریافتی از سازمان فنی و حرفه‌ای قابل ترجمه است و می‌توان در کشورهای عضو سازمان جهانی کار از آنها استفاده کرد.

گرفتن مدرک ماساژوری چقدر زمان می‌برد؟

دوره‌های آموزش ماساژ در ایران بین 2 تا 7 روز زمان خواهد برد و برخی دیگر از موسسات کلاس‌های آموزشی ماساژ بر اساس ساعت، کلاس ماساژ برگزار می‌کنند. اگر برای فردی مهم است که چقدر زمان ماساژ طول می‌کشد حتما قبل از شروع کلاس اطلاعات لازم را کسب کنند.

اگر افراد می‌خواهند با مدرک ماساژ مجوز تاسیس سالن ماساژ دریافت کنند تعداد ساعات اموزش باید مهم باشد و گرفتن مدرک ماساژوری باید از لحاظ ساعت توجه شود. مدارک ماساژ فنی و حرفه‌ای و مدارک ماساژ فدراسیون پزشکی ورزشی بعد از قبولی در آزمون‌های پایان دوره، صادر می‌شود که این مورد می تواند از یک هفته تا یک ماه زمان‌بر باشد.

مدارک لازم و شرایط گرفتن مدرک ماساژوری چیست؟

برای گرفتن مدرک ماساژوری از سازمان فنی و حرفه‌ای کپی شناسنامه، کپی کارت ملی، عکس و آخرین مدرک تحصیلی لازم است و البته اگر بخواهند مدرک بین المللی ماساژ بگیرند تصویر صفحه اول پاسپورت نیز باید داشته باشند.

یکی از مدارک معتبر در زمینه گرفتن گواهینامه ماساژ مدارک ماساژ فنی و حرفه‌ای است زیرا هم دارای ارزش ترجمه هستند و هم اینکه با آن می‌توان یک مرکز ماساژ معتبر افتتاح کرد. مدارک ماساژ فنی و حرفه‌ای دارای ساعات آموزش زیادی هستند و برای علاقه‌مندان مهاجرت از کشور مهم است. وقتی افراد مدرک ماساژ از سازمان فنی و حرفه‌ای دریافت می‌کنند می‌توانند اعتبار آن را از سازمان فنی و حرفه‌ای استعلام کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آموزشگاه ماساژ فنی و حرفه ای آزاد ورزمان

آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای آزاد ورزمان با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور در زمینه برگزاری کلاس آموزش ماساژ و دوره های آموزشی طب سنتی با ارائه مدرک رسمی و معتبر بین المللی با نظارت و تدریس مدرس بین المللی آقای فرشاد فرجوند در شهر تهران فعالیت دارد.سوابق علمی در زمینه ماساژ و همچنین سابقه فعالیت در تیم های ملی ورزشی از مزایای آموزشگاه ماساژ ورزمان می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]