اطلاعات تماس
  • 021665***** - 021669*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139802103644411683

عوامل موثر بر سئو سایت

کد: 139802103644411683

http://bit.ly/2GYNopP

، تهران , (اخبار رسمی): چه عواملی بر سئوی سایت موثر است؟ در ادامه روش‌های سئو سایت و عواملی که می‌تواند بر جایگاه یک سایت در گوگل تاثیر داشته باشد، بررسی می‌شود.

عوامل موثر بر سئو سایت
روش سئو سایت

بهینه سازی قالب سایت

لازم است قالب سایت به بهترین شکل پیاده‌سازی و بهینه شود تا مشکلی برای سایت ایجاد نشود. مهم‌ترین عامل در بهینه کردن قالب، بالا بردن سرعت لود آن است؛ زیرا سرعت لود یکی از مهم‌ترین عوامل در سئو سایت است. گوگل به سایت‌هایی که سرعت لود خوبی ندارند دیرتر رتبه می‌دهد و همین عامل باعت کند شدن روند سئو سایت خواهد شد. پس اگر از قالب‌های آماده استفاده می‌شود یا قالب با کدنویسی طراحی می‌گردد باید به بهترین نحو بهینه شود.

بهینه سازی محتوای سایت

وجود کلمات کلیدی با قابلیت سرچ بالا، عدم استفاده از مطالب و عکس‌های کپی شده، در سئو سایت و رتبه بندی آن تاثیر دارد. موتورهای جستجوگر در رابطه با کپی نبودن مطالب بسیار حساس هستند پس بهتر است در تولید محتوا مهارت و دقت داشت. قرار دادن نقطه و ویرگول در جای مناسب، انتخاب فونت و سایز مناسب و ... بسیار مهم است. 

به روز کردن محتوا و فعال بودن سایت هم از دیگر نکات مثبت برای سئو سایت است. اینکه صرفا یک محتوایی تولید شود بدون در نظر گرفتن اطلاعات و روش‌های متفاوتی که هر روزه به تکنولوژی اضافه می‌شود، جالب نیست. البته به روز کردن مطالب به این معنی نیست که هر روز محتوایی اضافه شود، بلکه بهتر است با ارائه ویدیوهای آموزشی که شخص تهیه کرده و یا عکس‌های جدیدتر و حتی درخواست نظر از کاربران به صورت دوره‌ای محتوا به روز شود.

سئو داخلی سایت

سئو داخلی یا (on page seo) به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که با استفاده از بهینه سازی عوامل یک سایت باعث بالا رفتن جایگاه و ترافیک سایت در موتورهای جستجو می‌شود . این بهینه سازی شامل محتوا و کدهای HTML، بهینه کردن قالب، انتخاب درست عنوان و افزایش سرعت سایت است. 

در واقع سئو داخلی و پیشرفت آن کاملا بستگی به شخصی دارد که سایت را اداره می‌کند. استفاده از لینک‌های داخلی، استفاده از تگ های h1  در عناوین متن بخش‌هایی از سئو داخلی سایت هستند

عواملی که در سئو داخلی موثر هستند به شرح زیر است:

عنوان سایت

معمولا 3 تا 5 کلمه اول در آدرس صفحه، دارای اهمیت بیشتری  هستند البته از نظر سئو باید از انتخاب عنوان‌های طولانی پرهیز شود. کاربران نیز با جستجوی کلمات کلیدی می‌خواهند به مقصود خود برسند و استفاده از کلمات کلیدی باعث پیشنهاد سایت شما توسط گوگل به کاربران خواهد شد.

توضیحات متا

توضیحات meta description چکیده‌ای است از محتوای سایت که کاربران با خواندن متا تصمیم می‌گیرند که سایت را برای بازدید انتخاب کنند یا نه. بطور متوسط جهت نوشتن توضیحات متا 155 کاراکتر لازم است و بهتر است طول کلمات کمتر از 100 کاراکتر نشود. بیشتر از تعداد 155 کاراکتر توسط گوگل بریده می‌شود و کامل نمایش داده نخواهد شد.

تگ‌های HTML

تگ‌های html  شامل h1  پراهمیت‌ترین و h6 کم اهمیت‌ترین هستند. وجود این تگ‌‌‌ها و جایگاه استفاده از آنها بسیار در سئو سایت موثر است. باید از این تگ‌ها به ترتیب استفاده شود، یعنی اگر اول تگ h2 سپس h1  استفاده کنید تاثیر منفی بر سئو سایت خواهد داشت.

بایدها و نبایدهای تگ‌های HTML

1-تگ h1  به عنوان سر تیتر باید در همه‌ی صفحات سایت وجود داشته باشد و نباید بیشتر از یک تگ h1  در سایت خود استفاده کرد.

2-از عناوین یکسان در تگ‌ها نباید استفاده شود و باید عناوین مختلفی را استفاده کرد.

3-بهتر است عنوان صفحه و عنوان h1  با هم یکسان نباشند.

4- از کلمات کلیدی در تگ h1 نباید زیاد استفاده شود.

سئو خارجی سایت

برخلاف سئو داخلی، پیشرفت سئو خارجی یا (off page seo) دیگر تحت کنترل نیست و بستگی به تعداد بک لینک‌ها و منابع خارجی دارد و اینکه تا چه حد از منابع معتبر و بیشتری برای لینک گرفتن استفاده شود. لینک‌های خارج از سایت و همینطور درخواست‌هایی که از محیط اینترنت به سمت یک سایت می‌آید نیز تاثیر گذارند.

1- استفاده از شبکه‌های اجتماعی مانند لینکدین، فیسبوک، توییتر و گوگل پلاس که محبوبیت بیشتری دارند و اکثر افراد عضو حداقل یکی از این شبکه‌ها هستند.

2- اشتراک گذاری عکس‌ها در سایت‌های متفاوت و قرار دادن لینک سایت زیر عکس

3-  ایجاد قسمتی برای ارائه نظر و انتقاد و پیشنهاد و منتشر کردن در شبکه‌های اجتماعی که باعث ارجاع دادن به یک سایت خواهد شد.

استفاده از کلمات کلیدی

هنگامی که از افزونه yoast استفاده شده باشد، این افزونه میزان به کاربردن کلمات کلیدی را نشان می‌دهد و هر چقدر استفاده از کلمه کلیدی (کانونی) بیشتر باشد، برای سئو سایت و موتورهای جستجوگر بهتر است.

مواردی که برای کلمات کلیدی بسیار حائز اهمیت است:

1- به کار بردن کلمه کلیدی در تگ h1

2- به کاربردن کلمه کلیدی در تگ Title

3- به کاربردن کلمه کلیدی در  Alt  تصاویر

4- به کاربردن کلمه کلیدی در توضیحات یا (meta description) 

مدت زمان سپری شده در سایت توسط کاربر

هر چقدر مطالبی که در یک سایت ارائه می‌شود دارای محتوای مناسب و مورد جستجوی بیشتر کاربران باشد، توضیحات اضافه نداشته باشد، تصاویر و ویدیوهایی که باعث جذابیت و سپری کردن زمان بیشتر کاربران در سایت می‌شود داشته باشد، ربات‌ها متوجه این موضوع شده و یک سایت می‌تواند رتبه بهتری در گوگل بگیرد.

زمان طلایی برای ماندن در یک سایت 3 دقیقه تخمین زده شده است اگر یک کاربر چیزی را که می‌خواهد بتواند در یک سایت پیدا کند ترغیب می‌شود تا از دیگر محتواها هم بازدید کند. پس جذابیت صفحه در درجه اول، سپس محتوای جستجو شده برای کاربران اهمیت دارد.

استفاده از ویدیو و صوت 

استفاده از تصاویر و ویدیو به خصوص بارگذاری ویدیو باعث ماندگاری بیشتر کاربران در سایت خواهد شد. بعضی از افراد تمایل دارند  آنچه را که می‌خواهند به صورت تصویری و ویدیویی دریافت کنند زیرا عده‌ای علاقه به خواندن متن‌های طولانی ندارند و با دیدن ویدیو و چند بار عقب و جلو کردن آن، چیزی را که می‌خواهند به دست می‌آورند. اگر قابلیت دانلود داشته باشد برای کاربران بهتر است و هر زمان که لازم باشد به آن مراجعه می‌کند.

به کاربردن کلمات کلیدی مرتبط

اگر سایتی یک سایت آموزش زبان انگلیسی است، زمانی که کاربر آموزش زبان انگلیسی را جستجو می‌کند و وارد آن سایت می‌شود، بهتر است از عناوین مرتبط دیگری که ممکن است کاربر به دنبال آنها باشد نیز، استفاده گردد.

ریسپانسیو بودن سایت

ریسپانسیو بودن (واکنش گرا بودن) تاثیر مهمی در سئو سایت خواهد داشت. یعنی سایت باید در تمامی دستگاه‌ها اعم از لپ تاپ، تبلت و موبایل به طور کامل نمایش داده شود. زیرا ربات‌ها تنها سایت را از نظر محتوا و تصاویر بررسی نمی‌کنند بلکه ریسپانسیو بودن سایت نیز برای انها قابل توجه و مهم است. البته اینکه تنها یک سایت حالت ریسپانسیو بودن را رعایت کرده باشد کافی نیست بلکه دسترسی و یا عدم دسترسی کاربر به تمامی صفحات و قابلیت دانلود فایل‌ها نیز حائز اهمیت است. برای تشخیص ریسپانسیو بودن، سایت‌های متفاوتی وجود دارد.

به روز رسانی

تمامی فروشگاه‌های اینترنتی در هر زمینه‌ای که باشند می‌خواهند در صفحه اول گوگل و در سایت‌های ابتدایی دیده شوند. علت اینکه سایتی مانند دیجی کالا که وقتی کالایی سرچ می‌شود همیشه اول است این است که، ارائه خدمات مناسب و گستردگی دارد، تمام موارد گفته شده در اینجا را رعایت می‌کند و هر روز ، هر هفته و یا هر ماه خدمات خود را به روز رسانی می‌کند. این امر باعث شده جایگاه خوبی داشته باشد.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت پیشرو ارتباط مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت پیشرو ارتباط

شرکت فن آوران پیشرو ارتباط از سال 1384 در زمینه ارائه خدمات تخصصی مبتنی بر وب فعالیت خود را شروع کرد.

اطلاعات تماس
  • 021665***** - 021669*****
[نمایش اطلاعات]