اطلاعات تماس
  • 021665***** - 021669*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139805083900511683

منظور از ابزار سئو سایت چیست؟

کد: 139805083900511683

http://bit.ly/2STPgV8

، تهران , (اخبار رسمی): ابزار سئو سایت ابزارهایی هستند که با استفاده از آنها می‌توان بررسی کرد که سایت شرایط مورد قبول برای سئو شدن را دارد یا نه.

ابزار سئو سایت چیست؟
منظور از ابزار سئو سایت چیست؟

هر طراح سایت و سئو باید از این ابزارها استفاده کند و طبق اصول استاندارد از پیش تعیید شده جلو رود. ابزارهای سئو سایت جزء موارد ضروری آموزش سئو است.

 انتخاب درست کلمه کلیدی مهمترین ابزار سئو سایت

 انتخاب درست کلمه کلیدی مهمترین ابزار سئو سایت است. بارها و بارها درباره انتخاب درست کلمات کلیدی توضیحاتی ارائه شده است. اگر افراد انتخاب درستی نداشته باشند و یا به اندازه کافی از آنها در متن خود استفاده نکنند سئو خوبی انجام نخواهد شد زیرا پایه و اساس سئو سایت کلمه کلیدی است.

وقتی کاربری کلمه مورد نظر خود را در گوگل جستجو می‌کند و در نتایج با سایت‌هایی مواجه می‌شود که از آن کلمه استفاده کرده‌اند، قطعا در یکی از آن سایت‌ها به مقصود خود خواهد رسید اما اگر نتوان از کلمه کلیدی به درستی استفاده کرد و یا کلمه‌‍ای را انتخاب کرد که جستجوی زیادی ندارد در لیست نتایج گوگل نشان داده نخواهد شد.

با استفاده از برنامه keywordplanner می‌توان میزان جستجو و رقابت میان کلمات را بررسی کرد، کلماتی مناسب هستند که رقابت پایین و جستجوی بالاتری داشته باشند.

ایندکس کردن محتوا

زمانی که مطلبی در سایت قرار می‌گیرد باید حتما به صورت دستی در گوگل ایندکس شود تا به نام فرد و سایت ثبت شود که اگر شخص دیگری بخواهد مطاب را در صفحه خود قرار دهد به عنوان یک متن کپی شده این کار انجام شود زیرا محتوای کپی شده همیشه به ضرر سئو سایت است.

پس اگر موضوع جدیدی در سایت قرار می‌گیرد ایندکس نشود و فرد دیگری همان متن را کپی و ایندکس کند، مطلب در سایت اول و اصلی برای ربات‌های گوگل کپی تلقی می‌شود. می‌توان از طریق ابزار سئو سایت search console goole  این کار را انجام داد.

تست سرعت سایت

یک  ابزار سئو سایت که برای تست سرعت سایت استفاده می‌شود نرم افزار gtmetrix  است. این نرم افزار احتیاج به نصب ندارد و با نوشتن آدرس آن در گوگل می‌توان به صورت آنلاین از ان استفاده کرد. این طریق این ابزار می‌توان سرعت سایت و مواردی که لازم است تا برطرف شود را دید.

آنالیز رقبا

باید دانست که رقبا دقیقا از چه روش‌هایی استفاده می‌کنند که علاوه بر استفاده از همان روش با یک پله جلوتر بتوان آنها را کنار زد. با استفاده از برنامه seoreviewtools   یک به یک باید سایت‌های مشابه را بررسی کرد. این سایت تعداد بک لینک‌های گرفته شده و رپورتاژها را نشان می‌دهد. البته تنها با استفاده از این سایت‌ها نمی‌توان همگام با رقبا پیش رفت بلکه باید بررسی کرد که حداقل ۵ سایت اول گوگل از چه الگوهایی استفاده کرده‌اند. مثلا : تعداد مقاله‌هایی که در یک هفته منتشر شده، استفاده درست و به جا از تگ‌های هدر، تعداد رپورتاژها، تعداد استفاده از کلمه کلیدی و … .

با بررسی و تجزیه و تحلیل این موارد می‌توان به راحتی متوجه شد که الگوی این سایت‌ها و الگوریتم گوگل بر چه اساسی است به همین دلیل است که استفاده از این ابزار سئو سایت دارای اهمیت فراوان است.

تست ریسپانسیو بودن سایت

واکنش گرا بودن یک سایت همیشه در سئو تاثیر گذار است و هیچ نکته و خطایی از دید ربات‌های گوگل دور نخواهد ماند. اگر تمامی شرایط سایت قابل قبول باشد ولی سایت ریسپانسیو نباشد ممکن است نتوان رتبه خوبی برای مدتی داشت اما موقتی است زیرا گوگل همیشه به دنبال بهترین‌ها است. سایت را با یک سایت رقیب باید مقایسه کرد، تمامی شرایط یکسان است فقط سایت شما ریسپانسیو نیست کدام سایت جایگاه اول را کسب می‌کند؟ سایت رقیب. زیرا تمامی موارد لازم برای بهترین بودن را رعایت کرده است. پس هیچ گاه از کوچک‌ترین نکات و خطاها نباید غافل شد.

استفاده از sitecheckup

این ابزار وضعیت کلی سایت و خطاها اعم از ریسپانسیو بودن، استفاده درست از تگ‌ها، استفاده از کلمه کلیدی، کدها و …. را نشان می‌دهد  و رتبه سایت را براساس بررسی و نتایج به دست آمده در اختیار قرار می‌دهد.

استفاده از وبمستر تولز گوگل

وبمستر تولز گوگل جزء ابزار سئو سایت است که شاید تعداد زیادی از افراد به استفاده از این ابزار بی‌توجه باشنددر صورتی که می‌تواند اطلاعات کاربردی و مهمی را در اختیار قرار دهد و تجزیه و تحلیل کاملی از سایت را فراهم کند.

افراد به عنوان یک سئو کار باید از هر یک از ابزارهای سئو سایت به طور بهینه استفاده کنند، هر کدام به اندازه کافی برای داشتن یک سئو مناسب دارای اهمیت هستند. ابزارهای سئو در حال به روز رسانی هستند و بر اساس نیاز کاربران و خطاهایی که در هر قسمت و با توجه به پیشرفت سئو ممکن است در آینده پیش بیاید متغییر خواهند بود.

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت شرکت پیشرو ارتباط به آدرس oseo.ir مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت پیشرو ارتباط

شرکت فن آوران پیشرو ارتباط از سال 1384 در زمینه ارائه خدمات تخصصی مبتنی بر وب فعالیت خود را شروع کرد.

اطلاعات تماس
  • 021665***** - 021669*****
[نمایش اطلاعات]