اطلاعات تماس
  • 021665***** - 021669*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139804263862011683

قسمت اول:

بررسی الگوریتم‌های گوگل برای رتبه بندی سئو سایت

کد: 139804263862011683

http://bit.ly/2Stt6bK

، تهران , (اخبار رسمی): الگوریتم گوگل برای داشتن جایگاه برتر سئو سایت است که توسط خود گوگل تعیین شده و مدام به روز رسانی می‌شود. باید طبق این الگوریتم‌ها پیش رفت در غیر اینصورت نمی‌توان جایگاه ثابت و همیشگی داشت.

بررسی الگوریتم گوگل بر رتبه بندی سئو سایت- قسمت اول
بررسی الگوریتم‌های گوگل برای رتبه بندی سئو سایت

در ابتدا هیچ کس از نحوه کارکرد این الگوریتم‌ها اطلاعی نداشت اما رفته رفته بر اساس کارهایی که افراد برای سئو سایت خود انجام دادند نحوه کارکرد این الگوریتم‌ها مشخص شد. البته باید گفت که الگوریتم‌های زیادی برای رتبه بندی سئو سایت وجود دارند که دائما در حال تغییر هستند تا بتوانند سایت‌های معتبر و با ارزش را در جایگاه‌های برتر قرار داده و سایت‌های بی کیفیت را حذف کنند.

تعدادی از این الگوریتم‌ها در ادامه معرفی شده‌اند.

  • الگوریتم پاندا
  • الگوریتم پنگوئن
  • الگوریتم کبوتر
  • الگوریتم مرغ مگس خوار
  • الگوریتم موش کور
  • الگوریتم گورخر

الگوریتم پاندا

الگوریتم پاندا در واقع بر محتوای سایت نظارت دارد و کیفیت محتوا را بر اساس کم یا زیاد بودن، تکراری بودن، کپی بودن بررسی می‌کند. بر اساس این الگوریتم گوگل، سایت‌هایی که از محتواهای کپی شده استفاده می‌کردند حذف شدند. از نظر گوگل پاندا سایت‌هایی که محتوای کوتاه و مختصری دارند مناسب نیستند پس باید بر محتوای بیشتر و کامل‌تر سایت کار کرد تا توسط گوگل پاندا حذف نشد.

هر نوع محتوای کپی شده می‌تواند بسیار به سایت آسیب برساند و تمام زحمات را به باد دهد پس محتوا را نباید کپی کرد.

اگر مطلبی در گوگل ترجمه می‌شود بهتر است به دلیل نامنظم بودن و بعضی اوقات نامفهوم بودن ترجمه، حتما متن بررسی شود.

هیج یک از صفحات وب سایت نباید خالی باشد. زیرا با کلیک کاربر بر روی این صفحات و مواجه شدن با ارور 404 یا نبود هیچ محتوایی باعث حذف شدن آن توسط گوگل می‌شود. نکات گفته شده را اگر به دقت انجام داد الگوریتم گوگل پاندا آن را قبول می‌کند.

الگوریتم پنگوئن

الگوریتم پنگوئن یکی از مهم‌ترین الگوریتم‌هایی است که گوگل ارائه کرده است. زیرا توسط این الگوریتم گوگل سایت‌های غیر مفید و اسپم را  شناسایی و حذف می‌کند تا سایت‌هایی با رنک و کیفیت بالاتر در صدر قرار گیرند. این الگوریتم لینک‌های شکسته، سئو کلاه سیاه و سایت‌های بی محتوا را تشخیص می‌دهد و از دایره رتبه بندی خارج می‌کند. پنگوئن واکنش گوگل نسبت به افزایش دستکاری نتایج جستجو (و رتبه بندی) از طریق تکنیک‌های لینک سازی کلاه سیاه است. لینک‌ها در گوگل پنگوئن بسیار دارای اهمیت هستند زیرا کاری که این الگوریتم انجام می‌دهد پیدا کردن لینک‌های اسپم و نامناسب است. بنابر این از خرید لینک و ایجاد کردن لینک توسط برنامه‌های لینک ساز باید خودداری کرد.

الگوریتم کبوتر

الگوریتم کبوتر در واقع رابطی است میان جستجوهای محلی و مکانی که نیاز کاربر را برطرف می‌کند. یعنی زمانی که افراد در گوگل به دنبال یک رستوران در محدوده تجریش هسند تمامی رستوران‌های حوالی تجریش نشان داده خواهد شد و الگوریتم کبوتر ارتباط میان محل جستجو شده و موضوع را بررسی می‌کند.

در این الگوریتم گوگل بر خلاف پاندا و پنگوئن، به دنبال بهینه سازی نتایج جستجو است و بر اساس موقعیت جغرافیایی نتیاج را بهینه می‌کند.

الگوریتم مرغ مگس خوار

این الگوریتم گوگل بر اساس ارزشمند بودن محتوای یک سایت کار می‌کند. یکی از مواردی که بر این الگوریتم تاثیر می‌گذارد سئو محلی است زیرا از طریق سئو محلی می‌توان از نیازها و جستجوهای کاربران اطلاع یافت و بر محتوایی که در یک سایت منتشر می‌شود کار کرد. در واقع الگوریتم مرغ مگس خوار مجموعه‌ای از اطلاعات و نمودارها را بر اساس جستجوی کاربر نمایش می‌دهد.

به این صورت که وقتی فردی دنبال آدرس یک باشگاه تکواندو  است تمامی اطلاعات از جمله شماره تماس، لوکیشن، آدرس دقیق و هر آنچه که درباره یک باشگاه تکواندو می‌خواهد به او نشان داده خواهد شد. پس زمانی که سایت راه اندازی می‌شود باید تمامی موارد و راه‌های ارتباطی را به طور دقیق در سایت ذکر کرد.

الگوریتم موش کور

این الگوریتم هم در واقع بر سئو محلی تاثیر می‌گذارد و نتایج را بررسی می‌کند.

الگوریتم گورخر

در این الگوریتم سایت‌های بی کیفیت تقلبی بعد از بررسی حذف خواهند شد. در واقع این الگوریتم گوگل سایت‌هایی که از قوانین پیروی نمی‌کنند و دارای ارزش نیستند را از موتورهای جستجو جذف خواهد کرد.

عواملی که باعث استانداد بودن یک سایت اینترنتی بر اساس الگوریتم گورخر می‌شود، به شرح زیر است:

  • نظات بر روی سایت و به روز کردن مطالب
  • وجود لینک‌های معتبر
  • آدرس و مشخصات واقعی شرکت
  • اگر امکان خرید آنلاین وجود داشته باشد باید در هر ساعتی از شبانه روز خرید انجام گیرد
  • وجود درگاه پرداخت
  • امکان ارسال محصول
  • و  ...

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت پیشرو ارتباط

شرکت فن آوران پیشرو ارتباط از سال 1384 در زمینه ارائه خدمات تخصصی مبتنی بر وب فعالیت خود را شروع کرد.

اطلاعات تماس
  • 021665***** - 021669*****
[نمایش اطلاعات]