اطلاعات تماس
  • 021665***** - 021669*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139804253858011683

قسمت اول

روش‌های رتبه بندی سئو سایت

کد: 139804253858011683

http://bit.ly/2Sk6PgI

، تهران , (اخبار رسمی): برای اینکه کاربران بتوانند از طریق جستجو در گوگل ساتی را پیدا کنند باید به بهینه سازی موتور جستجو اهمیت داد و آن را در بالای لیست اولویت قرار داد. اگر هیچ کاربری نتواند سایتی را پیدا کند آن سایت نمی‌تواند رتبه اول گوگل باشد.

روش های رتبه بندی سئو سایت-قسمت اول
روش‌های رتبه بندی سئو سایت

93 درصد تجارب در اینترنت با یک موتور جستجو آغاز می‌شود. اگر سایتی شماره یک در صفحه اول باشد فقط یک سوم از ترافیک بالقوه را از دست داده است. حتی شگفت آوری قضیه این است که 75٪ مردم حتی بر روی صفحه دوم نتایج جستجو کلیک نمی‌کنند.

دلیل این که وب سایت‌های دیگر رتبه بندی بیشتری نسبت به یک سایت در گوگل دارند این است که تلاش‌های آگاهانه برای بهبود سئو خود دارند.

مواردی هستند که می‌توان انجام داد تا شانس خود را برای جستجوی بیشتر در رتبه‌های بالاتر افزایش داد که در ادامه تعدادی راه عالی برای بهبود رتبه بندی جستجوگرها ارائه شده است.

1. سرعت بارگذاری صفحه را بهبود بخشید

زمان بارگذاری صفحه به چند دلیل مهم است. اول از همه، اگر سرعت بارگذاری خیلی آهسته باشد، گوگل این را تشخیص می‌دهد و به رتبه بندی آسیب می‌رساند. اما یک وب سایت آهسته نیز بر نحوه بازدید وب سایت در صفحات تاثیر می‌گذارد. در نتیجه، این تعاملات منفی رتبه را نیز بالا می‌برد.

تحقیقات نشان می‌دهد 40 درصد از بازدیدکنندگان اگر بارگذاری صفحه طولانی تر از 3 ثانیه طول بکشد. وب سایت‌ها را ترک می‌کنند حتی بیشتر تکان دهنده است که 80٪ از این بازدیدکنندگان به این وبسایت بازگشت نخواهند کرد. این برای رتبه بندی جستجوگر وحشتناک است

اما در صورت تکرار، اگر صفحات سریعا بارگذاری شوند، مردم دوباره به سایت بازمی‌گردند. الگوریتم گوگل محبوبیت وبسایت را شناسایی و رتبه بندی جستجوی خود را بر اساس آن تنظیم می‌کند.

افرادی که می‌خواهند سرعت وب سایت خود را تست کنند ، خدمات آنلاین مانند Pingdom به صورت رایگان موجود است که اجازه می‌دهد یک وب سایت را از مکان‌های مختلف در سراسر جهان تست کرد.

2. محتوای با کیفیت بالا تولید کرد

چند وقت یک بار وب سایت را بروز رسانی کرد؟ اگر از روزی که وب سایت ساخته شده به روز نشده است رتبه بندی عالی در سئو دیده نمی‌شود. برای راندن ترافیک بیشتر به وب سایت و افزایش محبوبیت آن، باید به بازدیدکنندگان دلیلی برای بازگرداندن داد. محتوا باید با کیفیت بالا، اخیر و مرتبط باشد.

یکی دیگر از عوامل موثر بر رتبه بندی جستجوگرها به اصطلاح زمان ختم می‌شود. مربوط به این است که چقدر وقت مردم در وب سایت در هر بازدید سپری می‌شود.

اگر سایت دارای اطلاعات تازه، هیجان انگیز، یا اطلاعات قابل توجه باشد، بازدید کننده‌های بیشتری را در صفحه خود نگه می‌دارد و زمان بازدید را بهبود می‌بخشد. وب سایت هایی که محتوای بسیار عالی و جامع را ارائه می‌دهند معمولا مدت زمان طولانی را دارند.

هنگامی که کاربران از طریق یک مرورگر مانند گوگل کروم وارد سایت شوند این امر می‌تواند به رتبه بندی جایگاه سایت کمک کند. وجود کیفیت بالا و محتوای مرتبط، باعث می‌شود یک سایت شانس بیشتری برای دیده شدن داشته باشد چون توسط بازدید کنندگان نشانه گذاری می‌شود.

3. تصاویر خود را بهینه کرد

تصاویر برای وب سایت عالی هستند. اما باید مطمئن شد که آنها به درستی بهینه سازی شده‌اند. وقتی قرار است تصاویر برای بهبود رتبه سایت استفاده شوند بهتر است با دقت این کار را انجام داد. تغییر اندازه و یا فشرده سازی تصاویر از جمله کارهایی است که باید انجام داد. همچنین می‌توان تصاویر خود را به دقت در کلمات کلیدی مورد استفاده قرار داد.

4. از تگ‌های هدر استفاده شود

عنوان‌ها راه دیگری برای کمک به بهبود تجربه کاربر در وب سایت هستند. آنها محتوا را تجزیه می‌کنند و به خواندن و یا پاک کردن آن کمک می‌کنند. به علاوه، هدرها همه چیز را جذاب‌تر می‌کنند، اگر وبسایت فقط یک دیوار از متن باشد، مردم از صرف مدت زیادی صرف نظر می‌کنند.

اگر سایت با وردپرس اجرا می‌شود می‌توان به راحتی برچسب‌های هدر را تغییر داد. برای افرادی که از این ابزار استفاده نمی‌کنند به شدت توصیه می‌شود ASAP را شروع کنند.

5. شروع وبلاگ نویسی 

وبلاگنویسی برای کسب و کار عالی است. این ابزار فوق العاده به افراد کمک می‌کند تا با بازدیدکنندگان وب سایت خود ارتباط برقرار کنند. اما آنچه اغلب مردم متوجه نمی‌شوند، وبلاگ نویسی نیز رتبه بندی‌های سئو سایت را بهبود می‌بخشد.

همانطور که قبلا ذکر شد، تولید محتویات تازه، به روز شده و مربوطه می‌تواند افراد را به وب سایت هدایت کند و به آنها دلیل دیگری برای ماندگاری بیشتر در صفحات را بدهد. وبلاگ‌ها یک کانال کامل برای انجام این کار هستند. اگر بتوان یک گروه بزرگ از خوانندگان وفادار ایجاد کرد، می‌توان روزانه تعداد زیادی ترافیک به سایت خود روانه کرد.

6. اضافه کردن بیش از متن

محتوا در وب سایت نباید تنها کلمات نوشته شده باشد. تصاویر نیز بسیار عالی هستند. باید دیگر عناصر چندرسانه‌ای مانند فیلم‌ها، نمایش اسلایدها یا صدا را به سایت اضافه کرد. همه اینها می‌توانند به بهبود تجربه کاربر کمک کنند.

بین فیلم‌ها و سایر منابع چند رسانه‌ای در وب سایت رابطه مستقیمی وجود دارد و رتبه بندی جستجوگرها  به آنها بستگی دارد این ویژگی‌ها به طور قابل توجهی می‌تواند به میزان زمانی که فرد در وب سایت صرف می‌کند کمک کند بسته به طول ویدیوها، افراد ممکن است چندین دقیقه در صفحه باشند. اگر چنین اتفاقی بیفتد، قطعا رتبه بندی جستجو  افزایش خواهد یافت.

7. اطمینان حاصل شود که سایت قابل خواندن است

نباید  مانند یک دکتر یا وکیل حرف زد. محتوا باید به شیوه‌ای باشد که اکثر مردم بتوانند درک کنند. افرادی که در این مورد مطمئن نیستند می‌توانند از Readable.com اسفاده کنند. ابزارهایی مانند این می‌تواند کمک کند که کلمات را شناسایی کرد زیرا ممکن است برای افراد بیش از حد طولانی یا دشوار باشد.

8. رفع هر گونه لینک‌های شکسته

اگر از وب سایت‌های معتبر برای لینک استفاده می‌شود، نباید نگران شکستن پیوندها بود. لینک‌های شکسته می‌تواند رتبه بندی جستجوگرها را کاهش دهند. می‌توان از ابزارهایی مانند Dead Link Checker برای جستجوی لینک‌هایی با اشتباه در وب سایت استفاده کرد. می‌توان برای بررسی کل وب سایت یا صفحات خاص خود از آن استفاده کرد. باید ثبت نام کرد، حساب خود را تنظیم کرد تا به طور خودکار بررسی انجام شود.

همچنین می‌توان از این منبع برای نظارت بر سایر وب سایت‌های مربوط به صنعت استفاده کرد.

9.بهینه سازی سایت برای دستگاه‌های تلفن همراه

در حقیقت، بیش از 60 درصد از جستجوهای گوگل از طریق دستگاه‌های تلفن همراه است. بدیهی است، گوگل این را به رسمیت می‌شناسد و سایت‌ها را به ترتیب رتبه بندی می‌کند. وب سایت باید برای کاربران تلفن همراه بهینه شود. اگر سایت بهینه سازی نشده باشد، تجربه کاربر را تحت تاثیر قرار می‌دهد، که بر روی رتبه بندی تاثیر گذار است.

10. به درستی صفحه خود را قالب بندی کرد

چیزهایی مانند اندازه فونت و تایپوگرافی را باید در نظر گرفت. از متن رنگی، فونت جسورانه و نشانه‌ای استفاده شود. نحوه قالب بندی متن باعث می‌شود افراد برای خواندن ترغیب شوند.

اگر وب سایت با تصاویر، آگهی‌ها، رنگ‌ها و بلوک‌های متن بیش از حد پر شود، ممکن است غیر قابل اعتماد باشد. معماری سایت و ناوبری نیز در این دسته قرار دارند. یک قالب و طراحی تمیز رتبه بندی جستجوگرها را بهبود می‌بخشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت پیشرو ارتباط

شرکت فن آوران پیشرو ارتباط از سال 1384 در زمینه ارائه خدمات تخصصی مبتنی بر وب فعالیت خود را شروع کرد.

اطلاعات تماس
  • 021665***** - 021669*****
[نمایش اطلاعات]