اطلاعات تماس
  • 021665***** - 021669*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139802103644811683

اهمیت سئو سایت بر کسب و کارهای اینترنتی

کد: 139802103644811683

http://bit.ly/2H1kgOA

، تهران , (اخبار رسمی): شاید تا به حال خیلی‌ها به اهمیت سئو سایت آن چنان که باید توجه و دقت نداشته‌اند. امروزه طراحی سایت به قدری آسان و راحت شده است که حتی با سرچ در گوگل و یوتیوب آموزش طراحی سایت در دسترس همگی قرار می‌گیرد و بدون نیاز به شرکت در کلاس می‌توان سایت را در هر فرم و قالبی که طراحی کرد.

اهمیت سئو سایت بر کسب و کار های اینترنتی
اهمیت سئو سایت بر کسب و کارهای اینترنتی

اما سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که آیا سایت را همه می‌توانند ببینند؟ بهتر است با یک مثال جلو رفته، فرض کرد شخصی سایت فروش آنلاین ساعت دارد بعد از اینکه سایت خود را آماده کرد آیا هر کاربری که در گوگل فروش ساعت را جستجو می‌کند، سایت او پیشنهاد می‌شود؟ آیا در صفحه اول گوگل سایت وجود دارد؟ جواب این سوال به طور قاطعانه منفی است.

وقتی که هیچ کدام از مراحل سئو انجام نشده باشد چطور توقع بودن در صفحه اول گوگل و یا پیشنهاد شدن توسط آن به کاربران را می‌توان داشت؟

در ضمن سئو، کاری نیست که با انجام دادن قسمت‌هایی از آن در مدت کوتاه و به سرعت جایگاهی در گوگل داشت. سئو کاری زمان‌بر و دقیق است که اگر فردی ناوارد آن را انجام دهد ممکن است مشکلاتی برای سایت به وجود آورد و یا حتی باعث هشدار به گوگل جهت مخرب بودن آن شود.

با مطالعه آن می‌توان دریافت که سئو سایت به شدت کاری دقیق و حساس است و چون طرف مقابل چیزی به نام ربات گوگل است و با جستجوی کاربران بر روی کلمات و میزان ماندگاری افراد در یک سایت و الگوریتم‌های مشخص دیگری که دارند سایت‌ها را رتبه‌بندی می‌کنند پس باید این الگوریتم‌ها را شناخت تا طبق آن و چیزی که مد نظر ربات‌ها است سایت خود را بهینه کرد.

تجربه نشان داده که کاربران هر چیزی را که در گوگل جستجو می‌کنند نهایتا تا صفحه سوم ممکن است به دنبال آن بگردند چون م‌یدانند اگر آن موضوع موجود بود در همان صفحه اول و یا صفحه دوم می‌توانستند پیدا کنند بنابراین به جای گشتن در صفحات دیگر، کلمه جستجوی خود را تغییر می‌دهند. یعنی اگر ساعت مچی را سرچ کنند و به نتیجه دلخواهی که در ذهن دارند نرسند کلمه خود را ممکن است این گونه تغییر دهند «ساعت مچی دیجیتالی»، یعنی تنها با اضافه کردن یک کلمه دیجیتالی، در سایت‌های اول و دوم به آنچه که می‌خواهند می‌رسند. پس اهمیت سئو و تاثیر آن بر کسب و کار را اینجا می‌توان متوجه شد.

امروزه کسب و کارهای آنلاین در زمینه‌های مختلفی به وجود آمده است. یعنی دیگر فرد احتیاجی به خرید حضوری ندارد و می‌تواند از طریق شبکه‌های مجازی و سایت اقدام به خرید کند. شاید شخصی با خود فکر کند به جای یادگیری طراحی سایت و انجام سئو و یا پرداختن مبلغی بابت حضور در کلاس می‌توان با راه اندازی یک صفحه مثلا در اینستاگرام بدون هزینه‌ای کسب‌وکار خود را راه اندازی و کسب درآمد کرد اما این روش همیشه و برای هر نوع شغلی نمی‌تواند مناسب باشد.

مزایای سایت در مقایسه با شبکه‌های اجتماعی

صفحه‌های اینستاگرام اغلب بدون ارائه مکانی برای فروش محصولات خود هستند در صورتی که بعضی از اقلام مانند پوشاک نیازمند امتحان کردن است، اگر محصولات، آنگونه که انتظار می‌رود با کیفیت نباشد، ممکن است ادمین‌ها پاسخگو نباشند به دلیل اینکه بعضی از این صفحات، واسطه فروش هستند مسئولیتی در قبال کالای ارائه شده نمی‌پذیرند.

هم در سایت و هم در اینستاگرام کسب و کارهای مشابهی وجود دارد اما با جستجوی نام محصولی در گوگل می‌توان نمونه‌های مشابه را مشاهده کرد اما در اینستاگرام باید نام صفحه را جستجو کرد و ممکن است به دلیل نوشتن نوع خاص عنوان صفحه، جستجو بی نتیجه باشد.

پس اهمیت سئو را اینجا می‌توان درک کرد که همه در ابتدا به گوگل مراجعه می‌کنند که اگر با سئو درست و مناسب بتوان سایت خود را در صفحه اول گوگل داشت می‌توان تاثیر فراوانی بر کسب‌وکار و فروش داشته باشد. سایت دیجی کالا، در این مقاله به صورت مفصل مورد بررسی قرار می‌گیرد.

دیجی کالا به عنوان سایت فروش آنلاین در تمام زمینه‌ها توانسته سود قابل ملاحظه ای کسب کند علت آن این است که با جلب نظر مشتری و امکان مقایسه محصولات و درج مشخصات محصول باعث شده مشتریان بدون تماس مستقیم با فروشنده اصلی محصولات را خریداری و درب منزل تحویل بگیرند اما اگر دقت شده باشد در صفحات اینستاگرام معمولا قیمت‌ها را درج نمی‌کنند و از کاربران می‌خواهند که به آنها پیغام دهند و یا تماس بگیرند. در دنیای امروز که افراد تمام صحبت‌های خود را تایپ می‌کنند و کارهای خود را به صورت الکترونیکی و مجازی انجام می‌دهند و می‌خواهند هزینه‌ای که بابت خرید محصولات پرداخت می‌کنند در قبالش کیفیت خوبی کسب کنند، دیجی کالا این فرصت را فراهم کرده که هم بدون ارتباط مستقیم با شخص خاصی هم تخفیف‌های موجود و پرداخت مطمئن و در صورت ایجاد مشکلی امکان پیگیری آن، جایگاه خوبی نزد مشتریان و از همه مهمتر گوگل دارا باشد.

تاثیر سئو در بازاریابی اینترنتی

بازاریابی‌های اینترنتی باید از استراتژی‌های خاصی برخوردار باشد. زمانی که محصولات و یا خدمات تنها از پشت مانیتور در معرض نمایش قرار می‌گیرد باید آنچنان از کیفیت و اطمینان بالایی برخوردار باشد تا مشتریان را جذب کند. حال این سوال مطرح می‌شود که چگونه بازاریابی اینترنتی را می‌توان گسترش داد؟ آیا سئو تاثیری در بازاریابی خواهد داشت؟

با تبلیغات در شبکه‌های مجازی ، تبلیغات در دیگر سایت‌ها  و یا ارائه ویژگی خاص، می‌توان مشتریان را جذب کرد اما نکته مهم‌تر از جذب مشتریان، حفظ آنان است. تبلیغات و بازاریابی خود یک مقاله جداگانه‌ای است که می‌توان خیلی دقیق آن را بررسی کرد اما در اینجا تاثیر سئو بر بازاریابی اینترنتی را بررسی می‌شود.

وقتی از کلمات کلیدی با قابلیت سرچ بالا در سایت استفاده می‌شود باعث می‌شود تا کاربران مستقیما به سایت ارجاع داده شوند. پس انتخاب درست کلمات کلیدی هم در سئو و جایگاه سایت و هم انتخاب مشتریان بسیار اهمیت دارد.

هر چقدر سئو قوی‌تر باشد باعث پیشرفت سایت و نشان دادن آن توسط گوگل به کاربران می‌شود اما اگر فقط سایت راه اندازی شود بدون در نظر گرفتن اهمیت سئو، آنطور که باید کسب و کار رونق نخواهد داشت.

تاثیر سئو بر افزایش درآمد اینترنتی

همانطور که در قسمت‌های قبل اشاره شد با انجام سئو مناسب و در صدر قرار گرفتن سایت در گوگل می‌توان کسب درآمد قابل توجهی داشت. شاید بپرسید چگونه؟

امروزه افراد به جای وقت گذراندن در خیابان‌ها و فروشگاه‌ها و تحمل ترافیک‌های سنگین سعی بر این دارند که با نشستن در منزل و بازدید کردن سایت‌های مختلف هر آنچه را که می‌خواهند سفارش دهند، هم در زمان خود صرفه جویی کنند و هم گزینه‌های بازدید بیشتری دارند در حالی که اگر بخواهند به صورت حضوری خریدها را انجام دهند ممکن است لازم باشد به نقاط مختلف شهر بروند. اما اگر کسب و کار اینترنتی باشد و بتوان در جایگاه برتر گوگل بود، تاثیر آن چقدر خواهد بود؟

تصور کنید روزانه به طور متوسط هزار نفر از سایت دیدن کنند، از بین این هزا  نفر حداقل 20درصد افراد ممکن است از سایت خرید کنند و حدودا 30درصد افراد سایت را به دیگران معرفی می‌کنند که باز هم از طریق معرفی این افراد به دیگران از سایت دیدن و خرید خواهند کرد. یعنی هر فرد یک تبلیغ کننده و یک خریدار برای سایت خوهد داشت.

حال در نظر بگیرید که سایت به جای بودن در صفحه اول و در جایگاه سایت اول، در صفحه دهم قرار داشته باشد  آیا باز هم همین تعداد بازدیدکننده و خریدار خواهد داشت؟ پاسخ منفی است!

پس در اینجا می‌توان متوجه اهمیت سئو در کسب و کارهای اینترنتی شد که تا چه حد ممکن است در افزایش درآمد تاثیرات مثبتی بگذارد. خصوصا اگر از کلمات کلیدی که قابلیت جستجوی بالایی داشته باشند استفاده شود، شانس مشاهده سایت بیشتر می‌شود.

برندسازی کسب و کار اینترنتی

اگر بتوان با برندسازی سایت اینترنتی خود را به عنوان نمونه برتر در بین هزاران سایت اینترنتی دیگر مطرح کرد این کار تاثیر به سزایی هم در کسب درآمد و هم در جایگاه خواهد داشت.

می‌توان با انجام تبلیغ در سایت‌های دیگر شانس بازدید از سایت خود را بالا برد، هر چه ترافیک سایت بیشتر شود باعث بهینه شدن سایت می‌شود.

استفاده از ویدیو و عکس‌های متنوع، بازاریابی، حضور فعال در شبکه‌های اجتماعی و ارجاع دادن افراد به سایت راه‌کارهایی است برای بهتر شدن سئو، جذب مشتری، افزایش درآمد موثر است.

برند سازی، افزایش درآمد ، بازاریابی مناسب و انجام سئو همه با هم در معرفی کردن شغل به عنوان یک کار اینترنتی و مشاهده سایت به همه و در صدر لیست گوگل قرار گرفتن کاری است نیازمند دقت و ذکاوت و مهارت. با راه اندازی یک کسب وکار اینترنتی و بازاریابی به شیوه‌های مختلف و برندسازی قوی به طوری که وقتی کاربر در رابطه با موضوعی به گوگل مراجعه می‌کند در ابتدا سایت خاصی به او یادآوری و یا معرفی شود، در کنار همه موارد ذکر شده با انجام سئو مناسب و صرف وقت و هزینه می‌توان به معروف‌ترین سایت در زمینه شغلی تبدیل شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت پیشرو ارتباط

شرکت فن آوران پیشرو ارتباط از سال 1384 در زمینه ارائه خدمات تخصصی مبتنی بر وب فعالیت خود را شروع کرد.

اطلاعات تماس
  • 021665***** - 021669*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تبلیغات و روابط عمومی