اطلاعات تماس
  • 021665***** - 021669*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139802103645111683

رازهای انتخاب یک عنوان سایت مناسب

کد: 139802103645111683

http://bit.ly/2Y6LoS4

، تهران , (اخبار رسمی): عنوان سایت همیشه مهم‌ترین قسمت برای ارجاع کاربران به آن است. اگر عنوان جذاب و گیرا باشد و از کلمات کلیدی استفاده شود حتما گوگل آن سایت را به مخاطبان پیشنهاد خواهد داد.

رازهای انتخاب عنوان سایت
رازهای انتخاب یک عنوان سایت مناسب
در ادامه تمامی موارد لازم در مورد انتخاب یک عنوان مناسب برای یک سایت ارائه شده و همچنین مشکلاتی که ممکن است هنگام انتخاب عنوان برای افراد اتفاق افتد نیز مطرح شده است. انتخاب عنوان مناسب ممکن است در ظاهر آسان باشد اما اگر قصد رقابت با سایت‌های دیگر وجود داشته باشد، عنوان باید جذاب و کاربرپسند باشد و بتواند در سئو سایت هم تاثیر مثبت بگذارد.

متا تگ عنوان

یکی از تگ‌های مهم و الزامی که در سئو تاثیر فراوانی دارد وباعث می‌شود یک سایت در گوگل رتبه بهتری داشته باشد، متا تگ عنوان است. متا تگ عنوان اولین قسمتی ‌است که همیشه توسط گوگل بررسی می‌شود. عنوان صفحه باید حدودا بین 30 تا 60 کاراکتر داشته باشد وبه کار بردن کلمه کلیدی در عنوان از الزامات است. می‌توان از خط فاصله و یا خط عمودی در عنوان استفاده کرد.

هیچ وقت نباید تگ عنوان را خالی رها کرد زیرا باعث می‌شود گوگل خود بر اساس محتوای مقاله عنوانی را انتخاب کند. اما اگر عنوان انتخاب شده باشد، دقیقا براساس همان عنوان و کلمه کلیدی سئو انجام شده و به افزایش رتبه سایت نیز کمک می‌شود.

برای هر صفحه از متای جداگانه‌ای استفاده شود. از کلمه کلیدی حتما در توضیحات متا عنوان استفاده شود اما بیش از دو یا سه بار تکرار نشود. استفاده نامناسب از عناوینی در صفحه که باعث شود سایت‌های دیگر پیشی بگیرند مناسب نیست. در صورت تصمیم به قرار دادن نام شرکت در عنوان سایت، حتما نام شرکت را باید در ابتدای عنوان قرار داد.

متا تگ توضیحات

متا تگ توضیحات (meta description) در واقع توضیحات کوتاه و مختصری است که درباره محتوای سایت بیان می‌شود. البته این توضیحات در سایت نشان داده نمی‌شود و فقط در صفحه جستجوی گوگل به کاربران نمایش داده می‌شود تا با خواندن آن بدانند محتوای یک سایت چیست.

متا تگ توضیحات نیز باید دارای تعداد کاراکتر مشخص شده‌ای باشد؛ یعنی چیزی در حدود 70 تا 150 کاراکتر که اگر کمتر از 70 کاراکتر باشد خطا برای برطرف کردن آن اراوه می‌شود و اگر تعداد کاراکترها بیش از 150 باشد ادامه مطلب با نقطه چین نشان داده می‌شود.

بعضی اوقات ممکن است که گوگل جمله ابتدایی مقاله را به عنوان متا در نظر بگیرد بنابراین باید دقت زیادی در نوشتن جمله‌‌های ابتدای مقاله داشت.

تگ عنوان H1

فقط و فقط یک تگ H1 باید در صفحه وجود داشته باشد و آن هم در بالای مقاله برای عنوان است. در ادامه می‌توان چندین تگ h2, h3, … داشت که بعد از H1 قرار می‌گیرند. تگ H1 بیان کننده محتوای سایت است.

تگ Alt برای عکس

تگ Alt برای تصاویر نیز مهم است. یعنی اگر قرار است تصاویر در گوگل ایندکس شوند، باید تگ Alt برای آن‌ها رعایت شود و نباید تگ Alt هر تصویر با دیگری یکسان باشد. قرار دادن تگ Alt باعث می‌شود ربات‌های گوگل هنگام جستجو به درک بهتری از ارتباط تصاویر با متن برسند. در این تگ باید از قرار دادن کلمات بی ربط و یا کلیدی پرهیز کرد.

در واقع زمانی که عکس‌ها برای تعدادی از کاربران نمایش داده نمی‌شود تگ Alt امکان دیدن تصاویر را فراهم می‌کند و یا افرادی که در بینایی دچار مشکل هستند با توضیحاتی که در این تگ قرار داده می‌شود، متوجه می‌شوند که درباره چه موضوعی است.

تعیین صحیح عنوان صفحات سایت برای گوگل

برای هر صفحه از سایت باید عنوان را در تگ معرفی کرد. اگر تعداد صفحات سایت زیاد است و نمی‌توان تشخیص داد که آیا نام درستی برای آنها انتخاب شده یا نه یا نه می‌توان با گوگل وبمستر تولز در بخش HTML improvements تگ‌ها را بررسی کرد.

همچنین نباید از کلمه کلیدی بیش از حد استفاده شودزیرا ممکن است نتیجه معکوس داشته باشد و قرار دادن برند سایت فقط برای صفحه اصلی توصیه می‌شود. بهتر است اطلاعات مهم سایت را در عنوان به کار نبرد چون گوگل در تشخیص دچار مشکل می‌شود. یعنی اگر عنوان سایتی فروش لوازم تحریر است بهتر است به عنوانی این چنینی اکتفا کرد و از توضیحاتی چون فروش لوازم تحریر، خودکار، مداد و ... خودداری کرد.

تغییر عنوان سایت توسط گوگل

سه مورد برای گوگل در عناوین سایت‌ها قابل اهمیت است و با این سه مورد تصمیم به تغییر عنوان سایت می‌گیرد؛ عبارات کوتاه (عنوان سایت باید کوتاه باشد)، توضیح مناسب صفحه سایتی که صفحه در آن قرار دارد، چیزهایی که تا حدودی توسط کاربر سرچ شده است. اگر عنوان سایت با این 3 مورد همگون باشد، عنوان سایت بصورت پیش فرض به کاربر نمایش داده می‌شود.

بعضی وقت‌ها ممکن است گوگل عنوان عجیب برای صفحه شما انتخاب کند که حتی در تگ عنوان یا عنوان صفحه هم وجود نداشته باشد. همچنین گوگل از محتوای سایت، از لینک‌هایی که به یک صفحه اشاره دارند و از نوشته‌های داخل آن لینک‌ها استفاده می‌کند.

عنوان مناسب در وردپرس

بهترین نوع عنوان برای سایت دو نوع زیر است:

نوع اول : اسم و نام سایت | شرح و توضیح یا معرفی یا عبارت خاصی و …

نوع دوم : اسم و نام سایت | چهار یا پنج کلید واژه

به شکل های دیگر هم میتوان عنوان سایت را قرار داد اما این دو حالت گفته شده از همه بهتر است و تاثیر مثبت تری برای کاربر خواهد داشت.

علاقه‌مندان می‌توانند برای خواندن مقالات بیشتر در این مورد به سایت شرکت پیشرو ارتباط مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت پیشرو ارتباط

شرکت فن آوران پیشرو ارتباط از سال 1384 در زمینه ارائه خدمات تخصصی مبتنی بر وب فعالیت خود را شروع کرد.

اطلاعات تماس
  • 021665***** - 021669*****
[نمایش اطلاعات]