اطلاعات تماس
  • 021665***** - 021669*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139802143653111683

بررسی سئو سایت بر اساس آخرین استانداردهای گوگل

کد: 139802143653111683

http://bit.ly/2Yc6Chp

، تهران , (اخبار رسمی): در ادامه در ابتدا سئو چیست و چه تاثیر و اهمیتی بر یک سایت دارد بررسی شده و مشخص شده است که چگونه بعضی از سایت‌ها در صفحات اول گوگل به نمایش در می‌آیند و سایت‌های دیگر در صفحات بعدی گوگل هستند.

سئو سایت بر اساس آخرین استاندارد گوگل
بررسی سئو سایت بر اساس آخرین استانداردهای گوگل

باید مخاطبان یک سایت را تشخیص داد و دانست که چه نیازهایی دارند؛ انتشار مقاله‌هایی که مورد پسند و نیاز کاربر نباشد، به رشد سایت کمک نمی‌کند

اینکه چگونه بعضی از سایت‌ها در صفحات اول گوگل نشان داده می‌شوند و بعضی در صفحات بعدی، دقیقا به سئو سایت بر می‌گردد. در واقع با انجام سئو می‌توان جایگاه یک سایت را در گوگل تعیین کرد. تمامی کاربران بدون استثنا سایت اول را باز می‌کنند و تعداد اندکی هستند که برای رسیدن به هدف خود به صفحات بعدی می‌روند. کاربران در صورت پیدا نکردن مطلب مورد نظر، عنوان جستجوی خود را تغییر می‌دهند. 

پس دو نکته وجود دارد، سئو سایت و کلمه کلیدی مناسب.

سئو (SEO:Search Engine Optimization) به معنی بهینه سازی موتور جستجو است. اما با روش‌های قانونی و مطابق با قوانین جدید و استاندارد گوگل. سئو سایت کاری دقیق، زمان‌بر و تخصصی است که تنها باید به دست سئو کار ماهر سپرده شود. هر چقدر که برای سئو زمان بیشتری گذاشته شود و طبق قوانین گفته شده، سئو جلو برده شود، حتما نتیجه می‌دهد. 

هدف سئو چیست؟

داشتن اطلاعات در مورد مخاطبان یک سایت و اینکه چه نیازهایی دارند مهم است. انتشار یک مقاله که کاربر پسند نباشد به رشد سایت هیچ کمکی نمی‌کند. در واقع هدف سئو کمک به سایت‌ها برای کسب جایگاه بهتر در گوگل و برقراری ارتباط بین کلمات جستجو شده توسط کاربران و سایت‌های مورد نظر است.

در انتخاب کلمات کلیدی باید دقت لازم به عمل آید و دانست که کاربران چه عناوینی را جستجو می‌کنند تا از همان عناوین در مقاله‌های یک سایت استفاده شود. برای انتخاب کلمات کلیدی می‌توان از برنامه keyword planner  استفاده کرد. در این برنامه می‌توان با وارد کردن کلمات مدنظر خود تعداد دفعات کلمات سرچ شده توسط افراد و میزان رقابت آنها را پیدا کرد. کلماتی مناسب هستند که جستجوی بالا اما رقابت پایین‌تری داشته باشند.

در keyword planner زمانی که کلمه‌‌های مورد نظر جستجو شوند، خود برنامه نیز کلمه‌های مرتبط دیگری را نشان می‌دهد. همچنین می‌توان با انتخاب کشور و زبان مورد نظر، جستجوی کلمات را محدود کرد. در غیر اینصورت با انتخاب زبان فارسی و قرار دادن مکان روی all locations  تمامی کلمات مشابه را نیز می‌توان بررسی کرد.

انواع سئو

سئو بر دو نوع است:

  • سئو داخلی (on –page seo)
  • سئو خارجی(off-page seo)

سئو داخلی

سئو داخلی مجموعه اقداماتی است که درون سایت صورت می‌گیرد تا سایت رتبه بهتری در گوگل داشته باشد. اقداماتی چون: بهینه سازی محتوا، بهینه سازی سرعت، بهینه سازی کدها.

اصل اول در سئو داخلی یک سایت، بهبود محتوا است. تا زمانی که محتوای جذاب و قابل درک برای عموم افراد در سایتی وجود نداشته باشد، نمی‌توان کاربران را به کلیک بیشتر یک سایت تشویق کرد. تعداد واژه‌های قابل قبول برای سئو مناسب 2000 کلمه است.

یک سئو داخلی قابل قبول شامل درک محتوا برای کاربران، ارتباط کلمه کلیدی جستجو شده کاربران با سایت، بررسی صفحه به عنوان صفحه‌ای قابل نمایش در صفحات جستجوی گوگل، رعایت تگ‌ها و ... است.

سئو خارجی

سئو خارجی به مجموعه مواردی گفته می‌شود که تحت تاثیر عوامل بیرونی بر سایت تاثیر گذاشته و باعث بهبود رتبه سایت در گوگل شود.

این فعالیت‌ها شامل بک لینک، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی (فیسبوک، اینستاگرام، توییتر، لینکدین) به منظور بازنشر محتوای سایت، درخواست رپورتاژ توسط دیگر سایت‌ها، تبلیغ در گوگل و .... است.

بک لینک چیست؟

بک لینک به معنای لینک گرفتن از سایت‌های دیگر به یک سایت است. یعنی می‌توان سایت‌هایی که ارزش بالایی دارند را پیدا کرده و با آنالیز آنها متوجه شد که از چه سایت‌هایی لینک گرفته‌اند. بعضی از سایت‌ها امکان گذاشتن پست را به کاربران می‌دهند و می‌توان پستی درباره سایت، آدرس سایت و یا مقاله مورد نظر را انجا قرار داد. لینک دهی باید به صورت روزانه و مستمر انجام گیرد تا نتیجه دلخواه به دست آید.

فعالیت در شبکه های اجتماعی

با باز نشر محتوا و مقاله‌ها و قرار دادن آدرس وب سایت می‌توان بک لینک گرفت. شبکه‌های اجتماعی در بک لینک بسیار قوی و موثر هستند. اگر هر فردی در اینستاگرام، توییتر و ...  مطالب را مشاهده کند و با کلیک بر  روی آدرس سایت به مشاهده آن بپردازد و محتوا جذاب باشد که بخواهد صفحات دیگر را مطالعه کند باعث گذراندن زمان بیشتر در سایت شده و همین عامل سبب می‌شود ربات‌های جستجوگر گوگل متوجه ارزش محتوای یک سایت شده و آن را ارتقا دهند.

گوگل هر سال الگوریتم‌های جستجوگر خود را تغییر می‌دهد تا اطمینان پیدا کند افراد گوگل را دور نمی‌زنند.

رپورتاژ و تاثیر آن بر سئو سایت

رپورتاژ یا همان آگهی، به معنی تبلیغ سایت خود در دیگر سایت‌ها است. رپورتاژها در قالب خبر توسط نویسنده سایت دیگر ارائه می‌شود که باید در قبال آن هزینه‌ای پرداخت شود. رپورتاژ می‌تواند تاثیر فوق العاده مثبتی در سئوی یک سایت و جایگاه و رتبه یک سایت داشته باشد.

تبلیغ در گوگل

به زبان ساده تبلیغ در گوگل یعنی مبلغی به گوگل پرداخت شود تا وقتی که کاربر کلمه کلیدی را جستجو می‌کند، سایت مورد نظر نمایش داده شود. به ازای هر کلیکی که بر روی یک سایت انجام می‌شود، گوگل مبلغی دریافت می‌کند. که این کار مستلزم هزینه زیادی خواهد بود.

سئو سایت و استانداردهای گوگل

  • سرچ کنسول
  • گوگل سایت مپ
  • کلمات کلیدی
  • به کاربردن درست تگ‌ها
  • سرعت

سرچ کنسول گوگل

سرچ کنسول گوگل یا گوگل وبمستر تولز یکی از روش‌های استاندارد گوگل است و برای سئو سایت دارای اهمیت فراوان است. زمانی که محتوایی برای یک سایت تولید می‌شود باید نام سایت ثبت شود تا اگر شخصی دیگر بخواهد مطالب یک سایت را کپی کند و به نام خود بزند به دلیل اینکه قبلا ثبت شده، برای او به عنوان محتوای کپی تلقی شود. در غیر اینصورت به نام سایت دوم ثبت خواهد شد.

سایت مپ

نقشه سایت به معنای ایندکس سریع محتوای سایت در گوگل است که می‌تواند روند سئو سایت را بهبود ببخشد. افزونه‌های متعددی برای سایت مپ وجود دارند مانند، Google XML Sitemaps و  yoast سئو پلاگین در وردپرس که به سادگی با نصب آنها می‌توان نقشه سایت را پیاده سازی کرد.

کلمات کلیدی

به کاربردن کلمه کلیدی در عنوان سایت و تگ‌ها می‌تواند ارجاع کاربران هنگام جستجو به یک سایت را آسان‌تر کند. در واقع این کلمات کلیدی هستند که کاربران را به سمت سایت‌های محتلف سوق می‌دهند. با استفاده از برنامه‌های keyword planer و gooogle trend می‌توان کلمات کلیدی مناسب را پیدا و استفاده کرد. نحوه استفاده از کلمات کلیدی در مقاله آموزش گام به گام انتخاب کلمه کلیدی بررسی شده است.

به کار بردن درست تگ‌ها

ربات‌ها به شدت روی درست به کاربردن تگ‌ها حساس هستند. تگ‌ها همان عناوینی هستند که برای قسمت‌های مختلف یک مطلب استفاده می‌شوند. مانند، H1 تا H6. استفاده از هر کدام باید در جایگاه مناسب باشد و تمامی محتوا و مطالب باید دارای فقط یک تگ H1 باشد و مابقی تگ‌ها به ترتیب در ادامه آن استفاده شود.

هنگام به کار بردن سرتیترها از H‌های بزرگتر و زیرمجموعه‌ها از H‌های کوچکتر استفاده می‌شود.

سرعت

سرعت یک سایت جزء مهم‌ترین عامل در امتیازدهی توسط ربات‌های گوگل است. اگر سایتی کند و سرعت لود صفحات پایین باشد، حتما از جانب ربات‌ها امتیاز منفی دریافت خواهد کرد. همچنین کاربران با دیدن پایین بودن سرعت لود از یک سایت خارج خواهند شد.

علاقه مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سئو سایت به سایت شرکت پیشرو ارتباط مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت پیشرو ارتباط

شرکت فن آوران پیشرو ارتباط از سال 1384 در زمینه ارائه خدمات تخصصی مبتنی بر وب فعالیت خود را شروع کرد.

اطلاعات تماس
  • 021665***** - 021669*****
[نمایش اطلاعات]