اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139802283687611874

چگونه یک سایت گردشگری جذاب و موفق طراحی کرد؟

کد: 139802283687611874

http://bit.ly/2HqzvAH

، تهران , (اخبار رسمی): مخاطب یک طراحی سایت گردشگری جذاب و موثر، بعد از دیدن سایت گردشگری باید وسایل خود را جمع کند و آماده سفر شود. برای طراحی سایت گردشگری موفق، عکس‌های جذاب و رنگارنگ باید به درستی در کنار‌ هم قرار گیرند. هم‌چنین باید به راحتی بتوان مقصد را انتخاب و از خدمات شرکت استفاده کرد.

یک طراحی سایت گردشگری جذاب وموفق چگونه ساخته می شود؟
طراحی سایت گردشگری جذاب و موفق

در ادامه ویژگی‌های ضروری مورد نیاز برای داشتن یک سایت گردشگری پربازده مورد بررسی قرار گرفته است.

طراحی گرافیک جذاب برای سایت گردشگری

مانند هر وب سایت دیگری، طراحی گرافیک وب سایت گردشگری از اهمیت بالایی برخوردار است. نتایج یک بررسی نشان می‌دهد که 94% انگیزه اولیه کاربران برای ادامه بازدید از یک وب سایت، طراحی گرافیک مناسب آن است.

البته طراحی گرافیک جذاب همه چیز یک وب سایت نیست، مخصوصا در یک طراحی سایت گردشگری که در نهایت اعتماد عامل اصلی انتخاب مسافران است. اما برای یک سرمایه گذاری پربازده، باید مطمئن شد که سایت گردشگری دارای حرفه‌ای‌ترین طراحی گرافیکی باشد و بعد از ورود مخاطبان به وب سایت، آن‌ها را کاملا مجذوب کند. با توجه به ماهیت سایت گردشگری استفاده از عکس‌های چشم نواز و جذاب، کمک بزرگی به این قسمت می‌کند.

شناسایی طراحی صفحات مورد‌نیاز

برای ساخت طراحی سایت گردشگری موفق، لازم است در مورد صفحات لام برای وب سایت اطلاعاتی به دست آورد.

الف) طراحی صفحه رزروآنلاین بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس و هم‌چنین رزرو هتل

اگر هدف قعالیت در زمینه فروش آنلاین بلیط و یا رزرو هتل است، ویژگی‌های مورد نیاز باید در سایت گردشگری، بسیار شبیه ویژگی‌های لازم برای ساختن یک فروشگاه اینترنتی باشد. نحوه دسترسی راحت کاربران برای انتخاب مسیرها و همین‌طور وارد کردن اطلاعات شخصی مسافران، از جمله نکات مهم و کلیدی طراحی صفحه رزرو آنلاین یک سایت گردشگری است.

ب) طراحی صفحه تورهای گردشگری داخلی یا خارجی

اگر سایتی قصد دارد برگزار‌کننده تور (tour operators) باشد و یا تمایل دارد تورهای همکاران و یا سایر آژانس‌ها را در سایت گردشگری خود به فروش برساند، باید پکیج‌های مختلف تورهای داخلی یا خارجی را به صورت آنلاین یا آفلاین در سایت گردشگری خود بفروشد.

 محتوای مناسب سایت گردشگری

محتوا پادشاه است! اما در یک سایت گردشگری چه نوع محتوایی باید ارائه شود تا تبدیل به پادشاه وب سایت شود؟

هر نوع فعالیتی در سایت گردشگری وجود دارد باید در مورد آن تولید محتوا انجام شود. محتوای یک سایت گردشگری باید اطلاعات مورد نیاز مسافران برای سفر را به آنها به شکلی ساده ولی کامل و جامع منتقل کند. این اطلاعات در نهایت به مسافران کمک می‌کند تا راحت‌تر برای انتخاب مقصد گردشگری خود تصمیم بگیرند و بر اساس اعتماد شکل گرفته، خدمات مورد نیاز خود را از وب سایت تهیه کنند.

به طور عمده بازدید کنندگان یک سایت گردشگری به دنبال یافتن عناوین زیر هستند:

الف) مقصد گردشگری

بزرگ‌ترین جاذبه گردشگری، مقصد است. اکثر مخاطبان سایت گردشگری، به دنبال یافتن اطلاعاتی مربوط به مقصد سفر هستند. موقعیت جغرافیایی و راه‌‌های دسترسی، محل‌های اقامت، امکانات مورد نیاز سفر، زبان‌های رایج گفتگو، واحد پول مبادله‌ای، اختلاف ساعت با شهر مبدا، متوسط هزینه‌های روزانه، آب‌و‌هوا، بایدها و نبایدهای فرهنگی و حتی امنیت مقصد، از جمله نکاتی است که برای بازدیدگنندگان بسیار مهم بوده و بر فضای ذهنی آنان تاثیر می‌گذارد.

ب) جاذبه‌ها و فعالیت‌های گردشگری

این مهم‌ترین قسمت در تعیین تصمیم نهایی مخاطبان است. باید جاذبه‌های مهم مقصد گردشگری بیان شود. گردشگران سلیقه‌های مختلفی دارند، در کنار معرفی جاذبه‌هایی مانند موزه‌ها و اماکن فرهنگی، مذهبی و تاریخی یک مقصد، باید از جاذبه‌های طبیعی و هم چنین فعالیت‌هایی مانند جشن‌های مختلف، فعالیت‌های هیجان انگیز ورزشی و .. نیز نام برد. در نتیجه، هر گردشگری با توجه به نوع علاقه خود می‌تواند همه گزینه‌ها را بررسی کند.

پ) خدمات و تورهای ارائه شده

بعد از مشخص‌شدن مقصدها و جاذبه‌های گردشگری، می‌توان در مورد خدمات آن مقصد اطلاعاتی ارائه داد. بهترین پیشنهاد در زمینه رزرو تور و هتل و یا خرید بلیط هواپیما نیز باید به صورت برجسته‌تر مشخص شود.

محتوای یک سایت گردشگری باید همیشه به روز باشد. چرا که اطلاعات بلیط‌ها، تورها و ... همیشه در حال تغییر است. همین‌طور بر اساس نیاز مخاطبان و خلاقیت همیشه می‌توان مسیرهای جدیدی برای ارائه محتوا پیدا کرد،

سایر عناوینی که می‌توان در تولید محتوای سایت گردشگری به آن توجه کرد:

  • معرفی گردشگری سلامت، معرفی مقصد‌ها و ارائه خدمات مربوط به این حوزه
  • معرفی اقامتگاه‌ها، مانند هتل‌ها و خانه‌های بوم‌گردی
  • فرهنگ گردشگری و نکات قابل توجه برای گردشگران
  • فرهنگ سفر‌کردن و معرفی لوازم مورد نیاز سفر

استفاده از تصاویر، فیلم‌های جذاب و نفس‌گیر

استفاده از تصاویر حیرت انگیز طبیعت و مکان‌های فوق العاده زیبای تاریخی در طراحی سایت گردشگری از جمله مهم‌ترین ابزارهای ایجاد جاذبه در یک سایت گردشگری موفق است. می‌توان با استفاده از این تصاویر جادویی، مخاطبان‌ را با خود همراه کرد.

منتشر‌کردن تصاویر و یا ویدئوهای تورهای قبلی اجرا شده مانند تصاویر گردشگران در حال خنده و شادی، انجام امور تفریحی و ورزشی، خرید کردن  و... موجب می‌شود تا حس واقعی تور به مسافران منتقل و آنها جای خالی خود را برنامه‌ها حس کنند.

اشتراک گذاشتن تجربیات و نظرات دیگران

بدون شک منتشرکردن نظریات مسافران قبلی یکی از اصلی‌ترین راه‌های جلب اعتماد کاربران است. سایت مطرح trip advisor با استفاده از همین راهکار تبدیل به یکی از مهم‌ترین وب سایت‌های گردشگری شده است.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و طراحی سایت گردشگری برای آژانس گردشگری خود می‌توانند به سایت اطلس ساختار داده مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت اطلس ساختار داده

اطلس ساختار داده یک شرکت نوین و متخصص در زمینه فناوری اطلاعات است. طراحی حرفه ای وب سایت، طراحی و ساخت اپلیکیشن و هم چنین مشاوره دیجیتال مارکتینگ از جمله خدمات ما است. در اطلس ساختار داده تمامی مراحل طراحی و توسعه بوسیله ابزارهای مدیریت پروژه با زمان بندی مشخص و طبق اهداف و خواسته های کارفرما ، زمان بندی و اجرا می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]