اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139803183739411874

بررسی 6 مرحله اساسی و موثر در طراحی سایت فروش کتاب

کد: 139803183739411874

http://bit.ly/2K3eaQt

، تهران , (اخبار رسمی): داشتن یک طراحی سایت فروش کتاب موفق، با کم کردن هزینه‌های پخش کتاب، که معمولا جز پرهزینه‌ترین قسمت‌های مالی کتاب است، می‌تواند بسیار موفقیت آمیز و درآمدزا باشد. در ادامه عوامل موفقیت در طراحی سایت فروش کتاب بررسی شده است.

بررسی 6 مرحله اساسی و موثر در طراحی سایت فروش کتاب
بررسی 6 مرحله اساسی و موثر در طراحی سایت فروش کتاب

چرا با وجود اینکه سرانه مطالعه کتاب در کشور پایین است و هزینه‌های چاپ و نگهداری کتاب تقریبا از هر زمان دیگری بیشتر شده باید به فکر طراحی سایت فروش کتاب بود؟ آیا طراحی سایت فروش کتاب درآمدزا است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که یک کتاب ارزشمند همیشه مخاطبان خود را دارد و همه کسانی که اهل مطالعه هستند می‌دانند که حقیقتا ارزش یک کتاب سودمند بیشتر از مبلغی است که برای آن پرداخت می‌شود.

بنابراین می‌توان گفت داشتن یک طراحی سایت فروش کتاب موفق، با کم کردن هزینه‌های پخش کتاب، که معمولا جز پرهزینه‌ترین قمست‌های مالی کتاب است، می‌تواند بسیار موفقیت آمیز و درآمدزا باشد. برای این کار باید قدم‌های درست و اساسی را طی کرد. تنها کاری که باید انجام داد این است که بسترهای لازم را فراهم کرد، سپس مشتریان واقعی را پیدا و با ارائه راه حل‌های جالب و کاربردی، پیشنهادهای موجود را به آن‌ها ارائه داد. 
همراه با اطلس ساختار داده  به بررسی این مراحل می‌پردازیم:
 
 مرحله اول: بازار کتاب را خوب شناخت

قبل از هرگونه اقدامی برای طراحی سایت و آغاز کار حرفه‌ای فروش آنلاین کتاب، بهتر است بازار کتاب و مشتریان آن را شناخت. منابع مالی و زمان محدود است و باید برای هر هزارتومان آن برنامه‌ای داشت. مانند هر کسب و کار دیگری دانش افراد در زمینه بازار و مشتریان کالایی که قصد فروش آن وجود دارد موجب می‌شود تا با چشمان بازتری وارد بازار شد. برنامه ریزی برای افزایش فروش برخی کتاب‌های خاص در فصل‌های مختلف، مدل‌های تخفیفاتی محبوب مشتریان، شناختن کتاب‌ها و نویسندگان پرفروش و ... کمک می‌کند تا برنامه ریزی بهتری برای فروش کتاب‌ها داشت.

مرحله دوم: ارتباطات خود را با ناشران کتاب قوی کرد

لازم است تا کتاب‌های موجود در فروشگاه آنلاین کتاب را از تهیه‌کنندگان معتبر و مهم بازار تهیه کرد. ناشران کتاب، عمده فروشان، توزیع کنندگان و فروشندگان سرشناس، از جمله کسانی هستند که باید ارتباطات خود را با آنها قوی کرد. البته هرچه بیشتر کتاب‌ها را از ناشران اصلی تهیه کرد، حاشیه سود بالاتر می‌رود. ناشران نیز معمولا قوانین خاص خود را برای خرده فروشی دارند. اینجا است که ارتباطات کمک می‌کنند تا بتوان برای شرایط بهتر وارد مذاکره شد. شاید این کار در اوایل راه اندازی یک سایت فروش کتاب کار ساده‌ای نباشد، اما با افزایش رشد فروش قطعا کار راحت‌تر خواهد شد.

مرحله سوم: یک فروشگاه کتاب گسترده ساخت

طراحی سایت فروش کتاب تنها مختص فروش رمان‌های معروف و یا کتاب‌های کنکور نیست. در فروشگاه آنلاین فروش کتاب باید کتاب‌های متنوعی وجود داشته باشد. حتی اگر در ابتدا تصمیم گرفته شود تا فعالیت در حوزه خاصی (مثلا حوزه کتاب‌های روانشناسی) شروع شود، در همان زمینه نیز باید فروشگاه جامعیت خوبی داشته باشد.

 مرحله چهارم: یک طراحی سایت حرفه‌ای داشت

برای موفقیت در طراحی سایت فروش کتاب، داشتن یک طراحی سایت فروشگاهی حرفه‌ای که کاملا با نیازهای کاربران منطبق باشد بسیار مهم است. برای مثال فروشگاه باید تعداد زیادی از کتاب‌های مختلف را داشته باشد. اما کاربران چه طور باید کتابی که می‌خواهند را پیدا کنند؟ در طراحی سایت فروشگاهی باید دسته بندی‌ها به درستی انجام شده باشد و حتی کاربران بتوانند فیلترهای مختلف را اعمال کنند. یکی دیگر از نکات بسیار مهمی که باید حتما در طراحی سایت فروش کتاب رعایت شود، طراحی واکنشگرا برای موبایل‌ها و تبلت‌ها است.

چرا که حتما تعداد زیادی از کاربران از طریق تلفن‌های همراه خود وارد سایت می‌شوند. طراحی یک اپلیکیشن جذاب و کاربردی هم می‌تواند در مراحل طراحی سایت موثر قرار گیرد. شرکت اطلس ساختار داده با تکیه بر دانش متخصصین و همینطور نمونه‌کارهای قوی، آماده ارائه خدمات طراحی سایت و اپلیکیشن به همراهان است.

مرحله پنجم: روش‌های ارسال کتاب را به درستی بررسی کرد

یکی از مهم‌ترین انتظارات مشتریان ارسال کتاب به شیوه‌ای مطلوب است. مخصوصا اینکه برخی از مشتریان تنها یک کتاب سفارش می‌دهند و شاید در کل میزان خرید بالایی نداشته باشند. داشتن یک برنامه قیمتی رقابتی مناسب باعث می‌شود تا  دراین زمینه بتوان نسبت به رقبای خود حرفی برای گفتن داشت. برای مثال بهتر است قیمت نهایی هر کتاب را  به همراه هزینه‌های ارسال آن محاسبه کرد تا در صورت سفارش تعداد کم نیز همواره شرایط ارسال رایگان و سریع در همه جای شهر و کشور فراهم باشد.

مرحله ششم: دیجیتال مارکتینگ قوی و موثری داشت

تبلیغات فروشگاه را فراموش نکرد. اگر قرار است واقعا فروشگاه موفقی داشت باید سعی کرد تا خدمات متفاوتی نسبت به دیگران ارائه داد و البته این خدمات را به دیگران اعلام کرد. طراحی و اجرای کمپین‌های تبلیغاتی مختلف و تاثیر گذار می‌تواند در راستای معرفی فروشگاه گام موثری باشد.

تولید محتوا

بدون شک در این حوزه می‌توان قدم‌های بزرگ و تاثیرگزاری برداشت. یک وبلاگ قدرتمند در این زمینه نقش چشم‌گیری در افزایش ترافیک سایت دارد. انتشار مقالاتی از جدیدترین تازه‌های نشر در ایران و دنیا، فرهنگ کتابخوانی، معرفی کتاب‌های محبوب و معروف از جمله مقالات جذابی است که می‌توان در سایت فروشگاهی منتشر کرد.

حضور در شبکه‌های اجتماعی

استراتژی‌های مختلفی برای حضور موثر در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد. انتشار کدهای تخفیف مناسبتی، قرعه کشی‌های مختلف برای ارسال کتاب‌های مورد علاقه دنبال کننده‌گان و ده‌ها ایده خلاقانه دیگر برای تعامل موثر با کاربران و تبدیل آنها به مشتریان فروشگاه اینترنتی وجود دارد.
 
علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات شرکت اطلس ساختار داده می‌توانند به سایت این شرکت به آدرس www.atttlas.com مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت اطلس ساختار داده

اطلس ساختار داده یک شرکت نوین و متخصص در زمینه فناوری اطلاعات است. طراحی حرفه ای وب سایت، طراحی و ساخت اپلیکیشن و هم چنین مشاوره دیجیتال مارکتینگ از جمله خدمات ما است. در اطلس ساختار داده تمامی مراحل طراحی و توسعه بوسیله ابزارهای مدیریت پروژه با زمان بندی مشخص و طبق اهداف و خواسته های کارفرما ، زمان بندی و اجرا می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]