اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139803283778511874

برای داشتن یک فروشگاه اینترنتی گل و گیاه موفق، باید چه مراحلی را طی کرد؟

کد: 139803283778511874

http://bit.ly/2RoLDWw

، تهران , (اخبار رسمی): طراحی سایت فروشگاه اینترنتی گل و گیاه مناسب کسانی است که علاقه‌مند دنبال کردن ایده‌های درآمدزا و جدید هستند. 

6 عامل موفقیت در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی گل و گیاه موفق
برای داشتن یک فروشگاه اینترنتی گل و گیاه موفق، باید چه مراحلی را طی کرد؟

آیا برای این کار و داشتن یک فروشگاه اینترنتی موفق، باید سرمایه زیادی صرف کرد یا آنکه دارای تجربه و مهارت بالایی بود؟ تسلط بالایی به فعالیت در امور مجازی هم آیا لازم است؟ واقعیت این است که برای این کار باید علاوه بر داشتن اطلاعات اولیه کاری، ایده‌های خلاقانه داشت.

در ادامه عوامل لازم برای موفقیت بیشتر طراحی سایت فروشگاه اینترنتی گل و گیاه بررسی شده است.

مخاطب خود را بشناسید

در ابتدای کار باید مخاطبان خود را شناسایی و دانست که در کدام حوزه مشغول به کار خواهند شد. شاید در آینده بتوان خدمات خود را گسترش داد، ولی تغییر نوع مخاطبین کاری است که به هویت برند لطمه جدی وارد می‌کند. 

یک دسته بندی کلی از انواع مخاطبان می‌تواند به شکل زیر باشد:

 باغبانان و کشاورزان و کسانیکه تمایل به کاشتن و پرورش گل و گیاه دارند: فروش انواع بذر گل، بذر میوه، نهال کاشته شده درختان میوه و ... می‌تواند از جمله  محصولاتی باشد که به این قشر مخاطب اختصاص می‌یابد.

مصرف کنندگان شخصی: فروش انواع گیاهان آپارتمانی، گیاهان مربوط به حیاط، گل‌های زینتی و ... نیز در این دسته قرار دارند. 

محصولات خود را انتخاب کرد

برای داشتن یک نقش راه تخصصی‌تر، بعد از انتخاب مخاطبان می‌توان در مدل محصولات نیز دسته بندی ایجاد کرد

محصولات داخل آپارتمان: انواع گیاهانی که شرایط نور وفضای آپارتمان برای رشد و نگهداری آنها مناسب است.

محصولات بیرون آپارتمان:  انواع درخت‌های میوه و درختچه‌هایی که برای رشد و نگهداری بهتر نیازمند فضایی با محیط باز هستند و بیشتر مناسب باغچه‌ها و حیاط هستند.

گل‌های تزئینی: انواع گل‌های تزئینی به صورت دسته‌ای و تکی با آرایش‌های مختلف که می‌تواند حتی به منظور مراسم‌های خاصی مانند عزاداری و یا عروسی نیز تهیه شوند.

ایده‌های خلاق و جدید داشت

بعد از پیدا کردن مخاطبان، باید به برررسی و تحلیل آن‌ها پرداخت. دغدغه‌های آنان را شناسایی و سعی کرد تا راه‌حل‌هایی مناسب با نیازهای آنان ارائه داد. در این صورت ایده‌های خلاق  کمک می‌کنند تا مسیر موفقیت را با سرعت بیشتری طی کرد و مخاطبان خود را افزایش داد. برخی از ایده‌های پیشنهادی اطلس ساختار داده به شرح زیر است:

به مشتریان خود به صورت تخصصی مشاوره داد

برای ایجاد تمایز میان فروشگاه اینترنتی گل و گیاه با سایر رقبا، باید خدمت متمایزی ارائه داد. برای مثال مخاطبان افرادی هستند که به دنبال تهیه گل و گیاه برای منزل و یا محل کار هستند. در بیشتر موارد آنها برای خرید گیاه مناسب تردید دارند. اینکه کدام گیاه به وضعیت نور موجود در آپارتمان و یا منزل آنان تطابق بیشتری دارد و یا اینکه کدام گیاه با دکوراسیون داخل منزل و یا محل کار آنان هماهنگی بیشتری دارد.

همچنین دانش نحوه نگهداری و شرایط تغذیه گیاهان خریداری شده نیز از جمله مواردی است که کاربران واقعا به آن نیاز دارند. می‌توان با راه‌اندازی مشاوره تخصصی در زمینه انتخاب گل و گیاه، به کاربران در خرید گیاه مناسب و همین‌طور شرایط حفظ و نگهداری آن‌ها مشورت داد.
 
مشتریان خود را وفادار کرد؛ احوال گیاهان را پرسید

یکی از مهم‌ترین عوامل برای افرایش فروش یک فروشگاه اینترنتی، وفادار سازی مشتریان قدیمی فروشگاه است. یک ایده خوب برای فروشگاه اینترنتی گل و گیاه، می‌تواند پیگیری وضعیت سلامتی گیاهان خریداری شده باشد. شاید گیاهانی که مشتریان شما مدتی قبل خریده اند زرد شده باشد و یا گلی نداده باشد. شما می‌توانید وضعیت گل هایتان را پیگیری کنید. و برای رفع مشکل احتمالی، به آن‌ها راهکار ارائه بدهید. به طور حتم مشتریانی که بدانند شما چه قدر به سلامت گیاهان آنها اهمیت می‌دهید، شما را به دوستان خود نیز معرفی می‌کنند و احتمال خیلی زیاد خریدهای بعدی خود را نیز از فروشگاه اینترنتی گل و گیاه شما انجام خواهند داد.

بسته‌های مخصوص هدیه تهیه شود

یکی دیگر از ایده‌های بسیار جالب و موفق برای فروش و موفقیت بیشتر فروشگاه اینترنتی گل و گیاه، تهیه و توزیع گیاهان و گلدان‌هایی مناسب هدیه دادن است. افراد بسیاری هستند که گیاهان را برای هدیه دادن به دوستان خود انتخاب می‌کنند. هدیه‌ای زنده که نگاه کردن به آن همیشه حس سرزندگی و شادابی می‌دهد. آماده کردن پکیج‌های مختلف هدیه می‌تواند یک انتخاب مناسب و هوشمندانه برای گسترش تنوع محصولات باشد.

شرایط ارسال مناسب و ایمنی داشت

یکی از دغدغه‌های همیشگی کسانی که برای محل زندگی و یا کار خود گل یا گیاه تهیه می‌کنند، نحوه ارسال و حمل‌ونقل آن‌ها است. به دلیل شرایط حساس و شکنندگی گل و گیاهان، بسیار مهم است که کاربران بدانند این کار با احتیاط فراوان انجام می‌شود و گیاهی که دریافت می‌کنند در طول مسیر آسیب نمی‌بینند.

مهیا کردن شرایط ارسال مناسب و اطمینان از ایمن بودن آن برای مخاطبان بسیار ارزشمند خواهد بود.

محصولات جانبی متنوعی داشت

بسیاری از کاربران تنها به دنبال خرید یک گیاه از فروشگاه نیستند. با توجه به محصولات انتخابی، می‌توان محصولات جانبی متفاوتی را به فروش رساند. فروش انواع گلدان‌های متنوع و رنگی در جنس‌ها و ابعاد مختلف، انواع وسایل مورد نیاز کشاورزی و ... می‌تواند در فروشگاه به فروش برسد.

یک سایت حرفه‌ای داشت

موفقیت در یک فروشگاه اینترنتی، به نحوه طراحی سایت فروشگاهی نیز وابسته است. 

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت شرکت اطلس ساختار داده به آدرس atttlas.com مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت اطلس ساختار داده

اطلس ساختار داده یک شرکت نوین و متخصص در زمینه فناوری اطلاعات است. طراحی حرفه ای وب سایت، طراحی و ساخت اپلیکیشن و هم چنین مشاوره دیجیتال مارکتینگ از جمله خدمات ما است. در اطلس ساختار داده تمامی مراحل طراحی و توسعه بوسیله ابزارهای مدیریت پروژه با زمان بندی مشخص و طبق اهداف و خواسته های کارفرما ، زمان بندی و اجرا می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]