اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139803063715611874

20 ترفند ساده و کاربردی برای طراحی سایت جذاب و درآمدزا

کد: 139803063715611874

http://bit.ly/2JQGTYM

، تهران , (اخبار رسمی): وب‌سایت نه تنها باید جذاب باشد، بلکه باید درآمد زا هم باشد! یکی از اشتباهات رایج در طراحی سایت، توجه بیش از حد به ظاهر و گرافیک سایت است. به طوری که گاهی اصلی‌ترین عامل موفقیت سایت، یعنی افزایش میزان تبدیل کاربر به مشتری (conversion rates) فراموش می‌شود.

 20 ترفند ساده و کاربردی برای طراحی سایت جذاب و درآمدزا
20 ترفند ساده و کاربردی برای طراحی سایت جذاب و درآمدزا

داشتن بهترین طراحی سایت به نظر کار ساده‌ای نمی‌آید، وقتی صحبت از کسب درآمد از آن می‌شود، این کار سخت‌تر هم به نظر می‌رسد. 

یکی از اشتباهات رایج در طراحی سایت، توجه بیش از حد به ظاهر وگرافیک سایت است. به طوری که عامل موفقیت سایت، یعنی افزایش میزان تبدیل کاربر به مشتری (conversion rates)  فراموش می‌شود.

شاید این اشتباهات به نظر ساده بیاید، ولی در حقیقت آسیب زیادی به کارآیی وب‌سایت می‌زنند. این اشتباهات به ظاهر جزئی،  خرید را برای مشتریان دشوار می‌کنند، مشکلات کم اهمیت را بزرگ جلوه می‌دهند و کاربران را از سایت دلزده می‌کند.

البته نباید نگران بود، تمامی این نکات راه حل مخصوص خود را دارند. همه به راحتی می‌توانند میزان ترافیک سایت خود را بالا ببرند و میزان فروش خود را چند برابر کنند. اطلس ساختار داده در ادامه این ترفندها را مطرح کرده است.

ترفندهای طراحی

1) طراحی سایت باید واکنشگرا (Responsive Design) باشد

طراحی سایت واکنشگرا به عنوان مهم‌ترین ویژگی یک وب‌سایت شناخته می‌شود. شاید این ادعا به نظر کمی بزرگ باشد. ولی اگر بدانید طراحی سایت واکنشگرا چیست و جه مزیت‌های مهمی برای سایت و دسترسی راحت‌تر بازدیدکنندگان دارد، نظرتان تغییر خواهد کرد.


2) فایوایکون (favicon) داشته باشید

فایوایکون، همان لوگوی تصویری کوچکی است که در تب بالای صفحه کنار نام وب‌سایت نشان داده می‌شود. کاربران زیادی عادت دارند تا هنگام کار با موتورهای جستجو، تب‌های زیادی باز کنند، در این‌صورت گاهی از یاد می‌برند که وارد سایت شده بودند. داشتن فایوایکون به کاربران یادآوری می‌کند که مطلبی را در سایت باز کرده‌اند و باید برای دیدن آن دوباره به وب‌سایت برگردند.

3) از کروسل‌ها (Carousels) به صورت محدود استفاده شود

کروسل‌ها مجموعه‌ای از محتواهای متنی و با تبلیغاتی هستند که قسمتی از صفحه اصلی سایت را اشغال می‌کنند. استفاده از کروسل در طراحی سایت مشکلی ندارد، مشکل جایی است که به صورت اتوماتیک شروع به چرخیدن در صفحه می‌کنند. بازدیدکنندگان سایت معمولا با دیدن این مدل تبلیغات و یا محتوا سر درگم می‌شوند و سایت را ترک می‌کنند.

4) سرعت بارگذاری سایت را افزایش دهید

اگر بیشتر از 4 ثانیه طول بکشد تا هر صفحه از سایت بارگذاری شود، سرعت این سایت «خیلی آهسته» طبقه بندی می‌شود. بررسی‌های گوگل نشان می‌دهد که سرعت بارگذاری 70درصد از سایت‌ها ، حدود 7 ثانیه و حتی بیشتر است. نباید کاربران را بیش از حد منتظر باز شدن یک صفحه نگه داشت زیرا ممکن است به راحتی خسته شوند و وب‌سایت را ترک کنند. بهترین زمان بارگذاری یک سایت زیر 3 ثانیه است. 

5) از طراحی‌های خیلی عجیب و غریب دوری کنید

درست است که کمی خلاقیت باعث می‌شود تا وب‌سایت جذاب‌تر شود ولی باید دقت کرد که نباید کلیشه‌های ذهنی کاربران را از بین برد. برای مثال کاربران عادت دارند که اطلاعات تماس را در انتهای هر صفحه دنبال کنند، تغییر جای آن ممکن است بازدیدکنندگان را سردرگم کند.

6)  خطای 404 را باید رفع کرد

خطای 404 قتل خاموش ترافیک وب‌سایت است. آمارها نشان می‌دهند که کاربران بعد از دیدن این خطا تلاشی برای رفع این مشکل و یا بارگزاری دوباره آن نمی‌کنند، بلکه به راحتی سایت را ترک می‌کنند.

ترفندهای نوشتاری (تایپوگرافی)

7) از فونت خوانا و واضح باید استفاده شود

فونت انتخابی برای سایت باید خوانا و واضح باشد. درست مانند قسمت قبل، نباید در دام ایجاد بیش از حد جذابیت افتاد.

8) فاصله‌ها و نیم‌فاصله‌ها باید رعایت شود

یکی از اشتباهات رایجی که تاثیر مهمی در روان‌تر خوانده شدن متن‌های موجود در سایت دارد، رعایت علائم نگارشی شامل فاصله بین کلمات، فاصله بین سطرها و فاصله شروع پاراگراف از سرعنوان است. شاید خیلی‌ها فکر کنند رعایت فاصله‌های نگارشی چه اهمیتی دارد؟ رعایت این نکات باعث می‌شود تا متنی که برای تهیه آن زحمت زیادی کشیده شده است واضح‌تر و خوانا‌تر نشان داده شود.

9) از فونت‌های هماهنگ استفاده شود

قبلا اشاره شد که باید سعی کرد از فونت‌های خوانا و متداول استفاده کرد. اگر برای افزایش جذابیت صفحات‌ از فونت‌های متعددی استفاده شود، می‌توان این تعداد را حداکثر تا 3 عدد افزایش داد. البته به شرطی که این فونت‌ها کاملا با هم هماهنگ باشند. تنوع فونت‌های مختلف موجب از دست دادن تمرکز کاربر هنگام کار با سایت می‌شود.

ترفندهای محتوایی

10) برای مخاطبان واقعی محتوا تولید کنید

باید سعی شود  مخاطبان خود و رفتارهای آنان را ابتدا شناسایی کرد و بعد شروع به تولید محتوا کرد. برای مثال، باید دقیقا دانست که نگرانی‌های اصلی آنان چیست؟ هدف اصلی آن‌ها از مراجعه به سایت جیست؟ چه مشکلاتی در راه سفارش دادن آن‌ها وجود دارد؟ و چه چیزی آن‌ها را خوشحال می‌کند؟. با درنظر گرفتن این نکات می‌توان دقیقا به آن‌ها همان چیزی را ارائه داد که آنها انتظار دارند. این روش بسیار خوبی برای تبدیل بازدیدکنندگان سایت به مشتری است.

11) متن را دسته بندی کنید

با استفاده از دسته‌بندی مناسب و درست نوشته‌ها به راحتی می‌توان خواندن یک متن را برای مخاطب ساده‌تر کرد. این به این معنی نیست که متن‌های را کوتاه‌تر بنویسید. بلکه باید متن‌های بزرگ‌تر را به متن‌های کوچکتر تبدیل کرد، طوری که در ذهن کاربر کاملا دسته‌بندی شود و در ادامه تمام مطالب به صورت پیوسته ارائه شود.

12) سایت را شلوغ نکنید! (از فضای سفید استفاده کنید)

استفاده مناسب از فضای سفید در سایت، کمک بسیار زیادی به بهتر دیده شدن محتوا می‌کند. برای مثال، به صفحه اول گوگل باید دقت کرد. اکثر فضای صفحه سفید است، تا محتوای اصلی آن به صورت واضح در صفحه دیده شود. در واقع گوگل در راستای اهداف خود، می‌خواهد کاربر کاملا به روی جستجوی خود متمرکز باشد و نکات حاشیه‌ای در اطراف صفحه وجود نداشته باشد. پس باید دقت داشت میزان خالی بودن فضا کاملا به هدف در صفحات مختلف سایت بستگی دارد.

13) غلط املایی نداشته باشید

بدون شک داشتن غلط املایی در نوشتار یک اشتباه فاحش و تاثیرگذار است که از اعتبار وب‌سایت کم می‌کند. اگر داشتن یک نیروی متخصص در ویراستاری نوشتار هزینه دارد، می‌توان برای کنترل نهایی متن‌های موجود در سایت خود از نرم‌افزارهای رایگانی مانند «ویراستیار» استفاده کرد.

ترفندهای کاربری

14) همیشه به سوال بازدیدکنندگان پاسخ دهید

بازدیدکنندگان، بزرگترین سرمایه سایت هستند. پس هرگر نباید نسبت به پاسخ دادن به سوال‌های آنان بی‌اعتنا بود. بخشی از این سوالات می‌توانند در قسمت «سوالات متداول» پاسخ داده شوند، در نظرات سایت به آن‌ها پاسخ داده شود و یا به صورت پرسش و پاسخ به صورت آنلاین مطرح شوند.

15) نتایج جسجو در سایت را باید بهینه کرد

نکته‌ای که مخصوصا در سایت‌های بزرگ و یا فروشگاه‌های اینترنتی بسیار مهم است قابلیت جستجو کردن در سایت است. نتایج حاصل از جستجو باید بر اساس اولویت مخاطبان و نیازهای واقعی آنان باشد.

ترفندهای هدایت کاربر در سایت

16) رنگ صفحاتی که کاربران قبلا در آن بوده‌اند را باید تغییر داد.

بازدید کنندگان می‌خواهند بدانند که قبلا در کدام صفحات بوده‌اند و کدام صفحات برای آنان جدید است. تغییر رنگ لینک‌هایی که قبلا بر روی آن کلیک شده است، نشان می‌دهد که بهینه سازی زمان بازدیدکنندگان مهم است.

17) لوگو مرکزی قابل کلیک کردن باشد.

یک نکته بسیار ساده ولی مهم این است که کاربران از طریق کلیک بر روی لوگو مستقیما به صفحه «خانه» هدایت شوند. به طور کلی اگر کاربران نتوانند با یک کلیک ساده و مشخص وارد صفحه «خانه» پیج شوند، سردرگم شده و وب‎‌سایت را ترک می‌کنند. چرا این کار بسیار مهم است؟ چون صفحه خانه، اولین جایی است که کاربرانی که در سایت گم می‌شوند و یا نمی‌توانند صفحه مورد نظر خود را پیدا کنند، مایلند تا به آن برگردند.

ترفندهای گرافیکی و تصویری

18) اندازه عکس‌ها را هماهنگ کنید

یکی دیگر از نکاتی که در در ایجاد علاقه‌مندی کاربران به محتوای موثر است، کیفیت و نحوه چیدن عکس‌ها در متن است. تمام عکس‌های متن باید دارای ابعادی به صورت یکسان باشند و یا حداقل طول یکسانی داشته باشند. باید دقت کرد کشیدگی بیش از حد عکس و یا فشرد کردن آن از کیفیت تصویری عکس کم نکند. 

19) حتما عکس‌های سایت واکنشگرا باشند

واکنشگرا نبودن عکس‌های متن باعث می‌شود تا مخاطبان به سرعت دلزده شده و سایت را ترک کنند.

ترفندهای قانونی

20) حفظ حریم خصوصی

شاید بسیاری از مخاطبان  حتی معنای حریم خصوصی را ندانند، اما آیا این به این معنی است که حفظ حریم خصوصی کاربران مهم نیست؟ آمارها نشان می‌دهد 20درصد از کاربران، همیشه توضیحات حریم خصوصی را می‌خوانند حتی اگر معنی آن را ندانند. قرار دادن توضیحاتی درباره حفظ حریم خصوصی مشتریان به آن‌ها این اطمینان را می‌دهد که اطلاعات مربوط به کسب و کار آن‌ها حفظ می‌شود.

مهم‌ترین و اصلی‌ترین نکته برای موفقیت هر سایتی، شناخت مخاطبان خود و تمرکز بر روی خواسته‌ها و نیازهای آنان است. رعایت این ترفندها در نهایت به شخص کمک می‌کند تا وب‌سایت هر چه بیشتر کاربردی شود نه صرفا جذاب‌تر.

علاقه‌مندان برای دریافت هرگونه مشاوره درباره خدمات طراحی سایت، راه‌حل‌های درون سازمانی، بررسی کدنویسی و ... می‌توانند با تیم اطلس ساختار داده تماس بگیرند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت اطلس ساختار داده

اطلس ساختار داده یک شرکت نوین و متخصص در زمینه فناوری اطلاعات است. طراحی حرفه ای وب سایت، طراحی و ساخت اپلیکیشن و هم چنین مشاوره دیجیتال مارکتینگ از جمله خدمات ما است. در اطلس ساختار داده تمامی مراحل طراحی و توسعه بوسیله ابزارهای مدیریت پروژه با زمان بندی مشخص و طبق اهداف و خواسته های کارفرما ، زمان بندی و اجرا می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]