کد: 139803083721011957

مقایسه عایق پشم سنگ و پشم شیشه

کد: 139803083721011957

http://bit.ly/2QzxAN8

، تهران , (اخبار رسمی): پشم سنگ و پشم شیشه جزء عایق‌های حرارتی و صوتی هستند. ساختار این دو عایق به صورت الیافی بوده و دارای مقاومت حرارتی و صوتی متفاوت‌ هستند.

مقایسه عایق پشم سنگ و پشم شیشه
مقایسه عایق پشم سنگ و پشم شیشه

با توجه به اینکه پشم سنگ و شیشه از عایق‌های حرارتی صوتی هستند، انتخاب عایق مناسب‌تر، با توجه به شرایط عایق کاری مثل دما و سایر عوامل تعیین می‌شود. تحمل دمای پشم سنگ حداکثر 750 درجه سانتی گراد بوده در حالی که این مقدار برای پشم شیشه حداکثر 250 درجه است، لذا پشم سنگ تحمل دمایی بالاتری نسبت به پشم شیشه داشته و در برابر حرارت و آتش مقاوم‌تر است. عملکرد هر دو عایق رابطه مستقیمی با ضخامت آن دارد. هر چه ضخامت عایق بیشتر باشد میزان جذب حرارت و صوت بالاتری دارد.

این دو محصول، عایق صوت نیز هستند ولی پشم سنگ مقاومت بالاتری نسبت به پشم شیشه دارد و عایق صوتی بهتری است.

عایق پشم سنگ جزء عایق‌های معدنی بوده و از ذوب سنگ بازالت در کوره به دست می‌آید لذا از لحاظ ماهیت طبیعی بوده و در صورت حریق گازهای سمی متساعد نمی‌کند. در صورتی که پشم شیشه از ذوب شیشه و تبدیل آن به الیاف به دست می‌آید.

عایق پشم سنگ آب و رطوبت را در خود جذب نمی‌کند در صورتی که پشم شیشه رطوبت را در خود جذب کرده و باعث رشد باکتری و قارچ‌ها می‌شود.

الیاف پشم شیشه به دلیل ساختار سوزنی شکل باعث خراش پوست شده و مشکلات تنفسی ایجاد می‌کند در صورتی که پشم سنگ هیچ گونه حساسیت ایجاد نکرده و باعث به وجود اوردن مشکلات تنفسی نمی‌شود.

کاربرد پشم شیشه بیشتر برای عایق کاری کانال‌ها، تاسیسات سرمایشی و گرمایشی، سقف سوله‌ها و ... است در صورتی که از پشم سنگ برای عایق کاری دیوار و فضای ساختمان‌ها، کورهها و مخازن، تاسیسات پالایشگاه و پتروشیمی‌ها و ... استفاده می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت  ایران عایق مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ایران عایق

ایران عایق با هدف تولید و تامین نیاز صنایع و همچنین با توجه به لزوم وجود مجموعه ای متخصص و علمی در صنعت عایق، فعالیت خود را در زمینه مشاوره و فروش عایق صوتی و عایق حرارتی آغاز نمود. این مجموعه از آغاز کار سعی در ارائه محصولات با بهترین کیفیت و قیمت داشته است. همچنین سفارشات در اسرع وقت آماده و در کمترین زمان ممکن بسته بندی و ارسال خواهند شد.

منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید