اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139803103725211308

عسل سبدی چیست و چرا اینقدر محوب است

عسل خودبافت گراوان، دست نخورده‌ترین عسل طبیعی ایران

کد: 139803103725211308

http://bit.ly/2QHjAB9

، مهاباد , (اخبار رسمی): عسل خودبافت گراوان یک عسل طبیعی و خاص بدون دخالت انسان‌هاست و زنبور عسل در نهایت ارامش بهترین را تولید می‌کند.

عسل خودبافت گراوان دست نخورده ترین عسل طبیعی ایران
عسل خودبافت گراوان

عسل خودبافت سالم‌ترین نوع عسل بعد از عسل وحشی است که از نظر امنیت غذایی به شدت قابل اعتماد است

عسل موم دار خود بافت یا سبدی نوعی عسل است که از نظر کیفیت و ظاهر بسیار شبیه به عسل وحشی تنه درختی یا صخره‌ای است اما تفاوت‌های جزیی زیادی با هم دارند.

این نوع عسل طبیعی کردستان در داخل سبدهای چوبی گرد و یا لوله مانند که از شاخه‌های درخت بید و گل درست می‌شوند یک محیط بسیار طبیعی و سنتی شبیه داخل حفره‌های چوبی داخل درخت فراهم و زنبور احساس آرامش زیادی می‌کند و به فعالیت‌های زیستی خود ادامه می‌دهد.

سر و ته این لوله‌های چوبی و گلی را می‌بندد و دوتا حفره برای رفت و آمد زنبور عسل در قسمت جلویی تعبیه می‌کنند و زنبور فقط از طریق این دو سوراخ با دنیا بیرون ارتباط دارد.

در این نوع کندوهای سبدی امکان بازدید زنبوردار و درمان‌های شیمیایی غیر مجاز و …. وجود ندارد و زنبور با آرامش بیشتری و بدون مزاحمت به تولید عسل طبیعی می‌پردازد و استرسی به آن وارد نمی‌شود و امکان جابه‌جایی این کندوها به مکان‌های دیگر سخت است و اکثرا در یک محل ثابت هستند و این ثبات بر آرامش زنبور می‌افزاید و عسل بسیار با کیفیت‌تری تولید می‌‌کند.

نکته بسیار مثبت و مهم دیگر این نوع عسل‌های خودبافت این است که هیچ گونه موم بازیافتی و  پارافین شیمیایی مضری توسط زنبوردار برای این نوع زنبورها نمی‌گذارند و زنبور عسل خودش با مصرف شهد و عسل و گرده گل از غدد زیرشکمی خود اقدام به ترشح موم می‌کنند و از این موم‌های تازه و نو برای خانه‌سازی استفاده می‌کنند و آن‌ها را پر از عسل طبیعی می‌کند یک عسل موم‌دار با موم تازه و ارگانیک و هم عسلی، طبیعی و تازه توسط این زنبورهای ظریف برای انسان‌ها تولید می‌شود.

سبدهای سنتی به دلیل اینکه فضای دراز و زیادی در اختیار زنبور عسل قرار می‌دهند و عسل‌های موم‌دار را با مهندسی جالب‌شان به شکل هندسی متنوعی شبیه اشکال ذوزنقه و دایره و بیضی و  مستطیلی دراز و نیم دایره و هزاران شکل خمیده دیگر درست می‌کند که ظاهری بسیار زیبا و دلنشینی دارد اما این هندسه‌های دیدنی و شگفت‌انگیز عسل خودبافت، برداشت و بسته بندی آن‌ها را خیلی سخت می‌کند.

نکته دیگری که درباره عسل خودبافت کردستان وجود دارد این است که عسل خودبافت در حین داشتن اشکال عجیب دارای حجره‌های خالی هستند آن هم به دلیل کاهش میزان شهد گیاهان در بعضی از روزها است که منجر به کاهش شهد ورودی به داخل کندو می‌شود و زنبور عسل نتوانسته تمام حجره‌ها را با عسل پر کند و بعضی از این خانه‌ها را جا می‌گذارد نتیجه‌ای که گرفته می‌شود این است که عسل طبیعی خود بافت در سطح موم خود دارای حجره‌های خالی است که گاهی اوقات حین بسته‌بندی در کوهستان این نوع عسل‌ها خالی توسط زنبوردار حذف می‌شود ولی باز هم مقدار حجره خالی خواهند داشت.

عسل‌های خودبافت مستقیم در کوهستان در ارتفاعات بلند هنگام برداشت، بسته‌بندی نهایی و همان موقع آماده ارسال می‌شوند و احتیاجی به جابه‌جای و بسته‌بندی مجدد نیست و این عمل باعث حفظ سلامت عسل می‌شود.

عسل خودبافت سبدی بهترین نوع عسل از نظر سلامت در تمام مراحل تولید بدون استرس و آزادی زیاد زنبور عسل و زندگی در ارتفاعات و برداشت سالم و بسته‌بندی مستقیم و بدون تعویض است لذا  این عسل با ارزش بعد از عسل وحشی توصیه می‌شود.

علاقه‌مندان جهت خرید این عسل خاص و دارویی می‌توانند به سایت عسل گراوان به آدرس www.gravancando.com مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

عسل طبیعی گراوان

زنبوردار و تولید کننده عسل طبیعی در کردستان و صادر کننده عسل طبیعی به کشور های خوارمیانه تولید کننده بره موم و زهر و موم و عسل با کیفیت بالا

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]