اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139803223757310871

مناسب‌ترین کشورها برای اخذ ویزای شنگن برای ایرانیان

کد: 139803223757310871

http://bit.ly/2RiUMQo

، تهران , (اخبار رسمی): سوالی که ممکن است در ذهن بسیاری از افراد وجود داشته باشد این است که کدام کشور را برای نخستین بار جهت اخذ ویزای شنگن انتخاب کرد؟

مناسب ترین کشورها برای اخذ ویزای شنگن برای ایرنیان
مناسب‌ترین کشورها برای اخذ ویزای شنگن برای ایرانیان

آیا فرانسه مناسب است، ایتالیا یا سوییس. در ادامه در مورد این موضوع اطلاعاتی ارائه شده است. 

براساس جدیدترین آمار اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۸ بیش از ۱۶ میلیون درخواست ویزای شینگن به سفارت‌های اروپایی در سراسر جهان ارسال شده بود. البته باید اشاره کرد، حجم این درخواست‌ها در سال‌های اخیر عاملی شده که تصمیم گیری افسران پرونده برای صدور ویزای شنگن به درخواست کنندگان روز به روز سخت گیرانه‌تر شده است.

اما این سخت گیری‌ها برای همه کشورهایی که عضو اتحادیه اروپا هستند یکسان نیست. بعضی از آنها به نسبت بقیه راحت‌تر به نظر می‌رسند. نکته جالب این است که تعداد درخواست کنندگان نسبت به سال گذشته ۰٫۹ درصد کاهش داشته اما میزان درخواست ویزا برای بار اول که منجر به دریافت ویزای شینگن شده ۳٫۶ درصد رشد داشته است. در ادامه سخت گیرترین کشور و آسان‌ترین کشور برای صدور ویزا معرفی شده است.

معرفی کشورهای حوزه شینگن

حوزه شینگن در اروپا متشکل از ۲۶ کشور اروپایی است که کنترل گذرنامه برای سفر بین خود را حذف کرده‌اند. برای افرادی که از خارج حوزه شینگن به هر کدام از این کشورها سفر می‌کنند، بدون نیاز به روادید به سایر کشورها نیز می‌توانند بروند. پول رایج اکثر کشورهای عضو حوزه شینگن «یورو» است. ۲۲ کشور از این حوزه جزو اتحادیه اروپا و کشورهای «سوییس»، «نروژ»، «ایسلند» و «لیختن‌اشتاین» چهار کشور غیرعضو به حساب می‌آیند.

کشورهای عضو شینگن عبارتند از: «اتریش» «بلژیک» «جمهوری چک» «دانمارک» «استونی» «فنلاند» «فرانسه» «آلمان» «یونان» «مجارستان» «ایسلند» «ایتالیا» «لتونی» «لیختن‌اشتاین» «لیتوانی» «لوکزامبورگ» «مالت» «هلند» «نروژ» «لهستان» «پرتعال» «اسلواکی» «اسلوونی» «اسپانیا» «سوئد» «سوییس»

کشورهایی که برای دریافت ویزای شینگن راحت‌تر هستند

در این آمار کشور سوئد با داشتن ۱ درصد ریجکتی از میان تمام در خواست کنندگان خود در جایگاه نخست راحت‌ترین کشور برای دریافت ویزای شنگن است. بعد از آن لیتوانی و پرتقال با داشتن ۲ درصد ریجکتی به صورت مشترک در جایگاه دوم قرار گرفتند. کشور فنلاند در جایگاه چهارم و کشور مجارستان با داشتن ۴ درصد ریجکتی از میان درخواست کنندگان خود در جایگاه پنجم قرار گرفت.

سخت‌گیرترین کشورها برای دریافت ویزای شینگن

در این آمار کشور بلژیک با داشتن ۲۰ درصد ریجکتی لقب سخت گیرانه ترین کشور برای صدور ویزای شنگن را به خود گرفت. در جایگاه دوم به صورت مشترک آلمان و استونی با داشتن ۱۷ درصد ریجکتی در میان پرونده‌های خود قرار گرفتند. کشور هلند با داشتن ۱۶ درصد ریجکتی در جایگاه چهارم قرار گرفت. جایگاه پنجم طبق چند ساله گذشته دوباره به کشور نروژ با داشتن ۱۳ درصد ریجکتی از میان پرونده‌های موجود رسید.

در این میان تعداد ایرانی‌ها درخواست کننده برای ویزای شینگن ۲۷۳,۵۷۹ بوده که تقریبا ۳۰ درصد از این درخواست‌ها رد شده بود. با این اوصاف کدام کشور برای ما مناسب‌تر و کدام کشور برای ما مناسب نیست؟

راحت‌ترین کشور برای صدور ویزای شنگن برای ایرانیان

مناسب‌ترین کشور بر اساس شواهد کشور مجارستان بوده است که میزان ریجکتی آن کمتر از ۱۰ درصد است. کشورهای سوییس در جایگاه دوم با داشتن ۱۵ درصد ریجکتی و کشور آلمان با داشتن ۲۰ درصد ریجکتی در جایگاه سوم قرار گرفتند.

سخت گیرترین کشور برای صدور ویزای شنگن برای ایرانیان

سخت گیر ترین کشور برای صدور ویزای شنگن کشور یونان که ۵۰ درصد از درخواست‌های ایرانیان رد کرده است. بعد از آن اتریش با ۴۰ درصد ریجکتی و هلند با داشتن ۳۳ درصد ریجکتی در جایگاه دوم و سوم قرار گرفته‌اند.

بیشتر کارشناسان ویزا پیشنهاد می‌کنند افرادی که برای بار نخست درخواست ویزای شنگن می‌کنند بهتر است در قالب تور اقدام کنند. براساس مدارک میزان رد شدن پرونده ایرانیان درخواست کننده برای کشور مجارستان از همه کمتر بوده است.

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت نیلاگشت به آدرس www.nilagasht.com مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

نیلاگشت

آژانس مسافرتی نیلاگشت |مجری خدمات تخصصی و لوکس سفر مرکز تخصصی خدمات ویزای کانادا و سایر کشورها خدمات رزرواسیون بیزینس لانج در تمام فرودگاهای دنیا

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سرگرمی و تفریح