اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140006315445510871

روش‌های مهاجرت و دریافت ویزای آمریکا

کد: 140006315445510871

https://bit.ly/3i2iSxa

، تهران , (اخبار رسمی): شاید مهاجرت به آمریکا و اخذ اقامت یا همان گرین کارت این کشور رؤیای هر شهروند ایرانی است. کسب اقامت از طریق ویزای سرمایه‌گذاری آمریکا در شرایطی که ورود به ایالات متحده آمریکا حتی به صورت توریستی تقریباً غیرممکن است، گزینه بسیار مناسبی برای آن دسته شهروندان ایرانی است که از سرمایه کافی برخوردارند.

مقدمه‌ای درباره مهاجرت به آمریکا

طی سال‌های اخیر همواره برنامه‌های متنوعی برای اخذ اقامت آمریکا وجود داشته که اغلب آنها نیازی به سرمایه‌گذاری نداشته است. ویزای تحصیلی، ازدواج با یک شهروند آمریکایی و ویزای کار همواره جزو گزینه‌هایی به حساب می‌آمده که محبوب ایرانی‌ها بوده است. اما، چند سالی می‌شود که به دلایل سیاسی مسیر کسب اقامت آمریکا یا همان گرین‌کارت برای شهروندان ایرانی تقریباً غیرممکن شده است.

با این حال، برنامه اقامت سرمایه‌گذاری آمریکا از محدودیت‌های کمتری برای ورود به این کشور برخوردار است. دولت آمریکا، همچنان پرونده‌ اقامتی از طریق سرمایه‌گذاری را حتی برای سرمایه‌گذاران ایرانی مورد بررسی قرار می‌دهد.

برنامه مهاجرتی در دسترس آمریکا؛ EB5

در شرایط موجود و مسیرهای رسیدن به اقامت آمریکا از طریق سرمایه‌گذاری، ویزای EB-5 بهترین گزینه موجود می‌باشد. عدم پیچیدگی و فرآیند مشخص این برنامه اقامتی، آن را بین سرمایه‌گذاران خارجی محبوب کرده است.

ویزای EB-5 در سال 1990 برای اولین بار توسط مجلس ایالات متحده آمریکا تصویب شد و طی قوانین مربوط به آن اعلام شد که هر فرد سرمایه‌گذار خارجی با رعایت ضوابط و شرایطی و نیز با صرف هزینه‌ای مشخص در خاک ایالات متحده می‌تواند اقامت سرمایه‌گذری آمریکا را به دست آورد.

به فرد سرمایه‌گذار در صورت انجام شرایط تعیین شده اقامت دائم آمریکا که «گرین کارت» نیز نامیده می‌شود، اعطا خواهد شد. با این حال، برای رسیدن به اقامت آمریکا از این روش، مسیر ساده‌ای پیش پای متقاضی نخواهد بود.

فرآیند رسیدن به اقامت آمریکا از طریق برنامه EB5

مراحل اخذ ویزای سرمایه‌گذاری آمریکا پیچیده و زمان‌بر خواهد بود. اجرای تمامی ضوابط مشخص شده از سوی دولت آمریکا است که در نهایت متقاضی را به اقامت دائم این کشور خواهد رساند.

سرمایه‌گذار خارجی ابتدا باید پروژه متناسب با شرایط خود را انتخاب نماید. این پروژه‌ها که از سوی مراکز ایالات محلی حمایت می‌شوند، در دسترس سرمایه‌گذاران قرار دارند. چنین گزینه‌هایی بر اساس شرایط مناطقی انتخاب می‌گردند که نیاز به ایجاد شغل و پیشرفت در آنها احساس می‌شود.

در این مرحله دو انتخاب پیش روی متقاضی قرار خواهد داشت تا از بین آنها یکی را گزینش کند:

1. تأسیس یک شرکت آمریکایی؛ در این گزینه سرمایه‌گذار می‌تواند مبلغ 1.8 میلیون دلار آمریکا را در یک کسب‌وکار تازه تأسیس در هر کجای کشور آمریکا هزینه کند و یا مبلغ 900 هزار دلار امریکا را در کسب‌وکاری سرمایه‌گذاری کند که توسط دولت انتخاب شده و معمولاً در مناطق روستایی یا کمتر توسعه یافته قرار داشته باشد.

2. سرمایه‌گذاری در یک منطقه محلی؛ مناطق محلی یا کمتر توسعه یافته به مناطقی گفته می‌شود که اداره مهاجرت و شهروندی آمریکا بر اساس نیاز آنها را انتخاب کرده و در اختیار سرمایه‌گذاران خارجی قرار می‌دهد، تا آنها با صرف هزینه بتوانند موجب پیشرفت این مناطق شوند. با انتخاب این گزینه، متقاضی می‌بایست مبلغ حداقل 900 هزار دلار امریکا را در مناطق از پیش تعیین شده سرمایه‌گذاری کند. همچنین استخدام 10 کارمند آمریکایی به صورت تمام‌وقت، دیگر شرط ضروری برای این برنامه می‌باشد.

ویزای توریستی آمریکا؛ محبوب ایرانی‌ها

برخی از شهروندان ایرانی نیز قصد مهاجرت نداشته و تنها برای سیاحت و یا دیدن اقوام خود خواستار ویزای توریستی آمریکا می‌باشند. به دلیل نداشتن روابط سیاسی و دیپلماتیک بین دو کشور ایران و آمریکا و نبود سفارت در ایران، متقاضیان ویزای توریستی آمریکا باید از سفارت‌های آمریکا در کشورهای همسایه؛ مانند ترکیه و امارات و ارمنستان جهت ثبت پرونده و مراحل اداری آن اقدام نمایند.

ویزای تایپ B آمریکا با نام ویزای توریستی/تجاری برای افرادی صادر می‌شود که قصد دارند به طور موقت برای بازدید تجاری (B1) یا سیاحت (B2) و یا هر دوی آنها (B1/B2) به خاک آمریکا وارد شوند.

در این قسمت مراحل دریافت ویزای توریستی/تجارتی آمریکا را شرح خواهیم داد:

 وقت سفارت آمریکا

برای وقت سفارت آمریکا جهت اخذ ویزای موقت آمریکا، یا همان ویزای توریستی نیز شرایط بدین گونه است که ابتدا باید فرم‌های آنلاین سفارت را تکمیل نموده و درخواست زمان مصاحبه می‌کنید. مدت زمان دادن وقت مصاحبه متغیر است و بسته به نوع ویزا متفاوت است. از آنجا که دولت آمریکا در کشور ایران سفارت‌خانه ندارد، معمولاً شهروندان ایرانی از سفارت آمریکا در کشورهای همسایه اقدام به اخذ وقت مصاحبه می‌کنند.

پس از مشخص شدن وقت مصاحبه، متقاضی همراه با مدارک مربوطه به سفارت تعیین شده خواهد رفت. پیش از انجام مصاحبه باید آزمایش‌های پزشکی مشخص شده توسط سفارت نیز در آزمایشگاه‌های مورد تأیید انجام شده و به مدارک اضافه گردد.

زمان انتظار برای پاسخ ویزای آمریکا

پس از انجام مصاحبه و تحویل مدارک منتظر نتیجه خواهد ماند. زمان صدور نتیجه ویزا در حال حاضر بسیار متغیر بوده و به شرایط و نوع ویزای درخواستی متقاضی بستگی دارد. جهت اخذ پاسخ ویزا، درخواست‌کننده باید یک آدرس پستی را در شهر مربوط به سفارتی که انتخاب نموده مشخص کرده تا پاسخ همراه با پاسپورت به آنجا ارسال شود.

انواع پیکاپ ویزای آمریکا

پیکاپ ویزای آمریکا یا همان دریافت پاسپورت متقاضی که ویزا در آن ثبت شده به دو طریق امکان پذیر می‌باشد. اول آنکه خود فرد صاحب پاسپورت با ایمیل و پاسپورت خود به کشوری که مصاحبه را در آن انجام داده سفر کرده و پاسپورت خود را تحویل دهد و یا به فرد یا شرکت معتبری این کار را بسپارد تا بدون هزینه سفر و اقامت در کشور مربوطه پاسپورت ممهور به ویزای خود را تحویل بگیرد.

به طور معمول 4 نوع ویزا برای متقاضیان ویزای آمریکا (https://www.nilagasht.com/usa-visa) بسته به نوع درخواست‌شان صادر می‌گردد که برای پیکاپ همه آنها می‌توان از دو مسیر فوق اقدام نمود. این 4 پیکاپ ویزا عبارتند از: پیکاپ ویزای توریستی آمریکا؛ پیکاپ ویزای تحصیلی آمریکا؛ پیکاپ ویزای کاری آمریکا؛ پیکاپ ویزای تجاری آمریکا.

دارا بودن کارشناسان ویزای مجرب از مزایای «نیلا گشت» می‌باشد که از ابتدای درخواست تا پایان فرآیند صدور ویزای آمریکا در کنار شما خواهند بود. برای اطلاعات بیشتر و راهنمایی در مورد اخذ ویزای آمریکا با کارشناسان ما در «نیلا گشت» تماس بگیرید. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

نیلاگشت

آژانس مسافرتی نیلاگشت |مجری خدمات تخصصی و لوکس سفر مرکز تخصصی خدمات ویزای کانادا و سایر کشورها خدمات رزرواسیون بیزینس لانج در تمام فرودگاهای دنیا

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | حقوقی و قانون