اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980322375860005

در پنل گفتگوی برندسازی، روابط عمومی و رسانه در اینوتکس 2019 مطرح شد:

بررسی روابط عمومی با محوریت موضوع بحران اسنپ

کد: 13980322375860005

http://bit.ly/2MJmFCq

، تهران , (اخبار رسمی): پنل گفتگوی برندسازی، روابط عمومی و رسانه‌ها در تاریخ 22 خرداد، در نمایشگاه‌ اینوتکس برگزار شد. به همین مناسبت مجید کثیری مدیرعامل اخبار رسمی، مسعود فیاضی مدیر روابط‌عمومی سامسونگ ایران و سحر افضلی بنیان‌گذار آژانس روابط عمومی آی سین در نشستی به موضوع روابط عمومی با محوریت بحران اسنپ پرداختند.

بررسی روابط عمومی با محوریت موضوع بحران اسنپ
بررسی روابط عمومی با محوریت موضوع بحران اسنپ
بررسی روابط عمومی با محوریت موضوع بحران اسنپ
بررسی روابط عمومی با محوریت موضوع بحران اسنپ
بررسی روابط عمومی با محوریت موضوع بحران اسنپ
بررسی روابط عمومی با محوریت موضوع بحران اسنپ

در این هم‌نشینی که در اینوتکس استیج؛ سالن برگزاری پنل واقع در سالن 40 برگزار شد، هر یک از پنلیست‌ها به بررسی عملکرد روابط عمومی اسنپ در بحران پرداختند.

شروع بحث از روابط عمومی بحران با توجه به جریان اسنپ و با میان‌داری آرش برهمند شروع شد . در ادامه به چاره و راه حل مواردی که یک کسب و کار در میانه یک شکاف اجتماعی و عقیدتی در کشور قرار می‌گیرد پرداخته شد.

مجید کثیری با بیان اینکه روابط عمومی شرکت‌ها با فراهم سازی سناریو از پیش تعیین شده بحران، استراتژی پاسخگویی مشخص می‌توانند با بحران مقابله کنند؛ افزود: برندی که با مقیاس بزرگ رشد می‌کند، می‌تواند بحران را با استراتژی پیش بینی کند. روابط عمومی از قبل باید برنامه داشته باشد.

 وی افزود: نداشتن سند ارزش‌ها و جایگاه برند در خصوص مسائل گوناگون می‌تو‌اند در مواقع بحران موجب گمراهی و سردرگمی شود.

او در پاسخ به این سوال که آیا همیشه بهترین راه حل در مواجهه با بحران‌ها سکوت است؟ بیان کرد: ما باید به موج‌های رسانه‌ای پاسخ دهیم. مردم منتظر پاسخ برندها هستند و بنابراین قبل از اینکه دیگران مسئله را روایت کنند، موضع خودمان را مشخص کنیم.

در ادامه‌ی این پنل، سحر فاضلی با بیان اینکه ما در مواقع بحرانی نمی‌توانیم دستورالعمل تعیین کنیم، گفت: عدم وجود گلدن تایم مشکل اساسی است.

وی در بخش دیگر این گفتگو گفت: متاسفانه جایگاه روابط عمومی در کسب و کارها عموماً در سر میز تصمیم‌گیری نیست. در شرکت‌های ما مدیر تصمیم می‌گیرد و روابط عمومی اجرا می‌کند و بنابراین نمی‌توان از بیرون برای روابط‌عمومی نسخه پیجید.

مسعود فیاضی نیز در خصوص حرفه روابط عمومی و نقد جایگاه روابط عمومی در شرکت‌ها ‌گفت: صداقت در روابط عمومی بسیار مهم است و باید به قوانین کشور احترام گذاشت. حقیقت این است که ساختار روابط عمومی مشابه مارکتینگ و بازاریابی نیست. ساختار روابط عمومی باید در سازمان‌ها درست ساخته شود. این مسئله هنوز در شرکت‌های بزرگ حل نشده است.

استفاده یا عدم استفاده از ابزار خبر در شرایط عادی یا بحران، مسئولیت اخلاقی روابط عمومی و توان آن به ویژه در بسیاری از مواقع حساس عمومی، وظیفه روابط عمومی در مقابل حفظ مجموعه تجاری بالا سر خودش و اینکه آیا روزنامه‌نگاران انتخاب درستی برای روابط عمومی هستد؟ جای تحصیلات آکادمیک در این میان کجاست؟ از دیگر موضوعات مطرح شده در این پنل بود که در مورد آن بررسی و گفت و گو شد.

در پایان این پنل تخصصی، پرسش و پاسخ از پنلیست‌ها نیز جهت استفاده هر چه بیشتر شرکت‌کنندگان برگزار شد.

گفتنی است نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری (INOTEX) طی هفت دوره خود، میزبان استارتاپ‌ها و شرکت‌های فناوری زیادی از کشورهای مختلف بوده است. این نمایشگاه در طول 7 دوره گذشته خود میزبان بیش از 1000 شرکت کننده (غرفه دار) از 25 کشور مختلف بوده است و اهدافی همچون تبادل فناوری میان شرکت‌های خصوصی، سرمایه گذاری مشترک، مشارکت در پروژه‌های تحقیق و توسعه و ... را دنبال کرده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اخبار رسمی

«اخبار رسمی»، نخستین نیوزوایر بین المللی ایران است که به کسب وکارها کمک می‌‎کند تا با اجرای کمپین‌های خبری در رسانه‌ها دیده شوند. اخباررسمی یک پلتفرم رسانه ای است و به عنوان یک پل ارتباطی، میان شرکت‌ها و رسانه ها عمل می‌کند تا از طرفی روابط عمومی و برندینگ شرکت‌ها توسعه یابد و از طرفی رسانه‌ها بتوانند به محتوای موثق و رسمی از شرکت‌ها دسترسی داشته باشند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]