اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139803233759811479

مقایسه آموزش سنتی و مجازی با پیشرفت تکنولوژی

بررسی تفاوت‌های آموزش مجازی با آموزش سنتی

کد: 139803233759811479

http://bit.ly/2KkChKF

، ساری , (اخبار رسمی): بعضی بر این باورند که آموزش حضوری بسیار بهتر از آموزش مجازی است؛ چون معتقدند که در آموزش حضوری امکان درک مطالب بیشتری فراهم است. باید توجه داشت در دوره ‌ای زندگی می‌شود که نیازها هر روز متغیر بوده و نیاز به آموزش بیشتر، هر روز بیشتر از قبل احساس می‌شود.

چرا آموزش مجازی آنلاین از آموزش سنتی بهتر است؟!
بررسی تفاوت‌های آموزش مجازی با آموزش سنتی

تکنولوژی برای بهبود کیفیت زندگی به وجود آمده و باید آنها را در اختیار گرفت تا بتوان سطح زندگی و جامعه را افزایش داد.

تفاوت آموزش سنتی و نوین

آموزش مجازی انواع مختلفی دارد که در ادامه مورد بررسی قرار گرفته است. اما آموزش به روش سنتی یا همان آموزش حضوری از قدیم تا اکنون به یک شیوه بوده و با آن آشنایی وجود دارد.

در کلاس‌های حضوری محدودیت‌هایی (زمان، مکان، هزینه، شرایط جوی و... ) وجود دارد که با پیشرفت چشمگیر فناوری در دنیای امروز ،هماهنگی با آن بسیار مشکل است.

محدودیت مکان

در آموزش حضوری با توجه به الزام حضور فیزیکی، ممکن است مشکلاتی از قبیل شرایط جوی، فاصله‌ی زیاد تا محل برگزاری، بیماری، ترافیک و مشکلات دیگر به وجود آید که مانع حضور در کلاس شود. اما در آموزش مجازی این مشکلات دیگر وجود نخواهند داشت، در هر مکان و بدون آمادگی فردی و در هر حالتی امکان حضور در دوره مهیا بوده و می‌توان در هر نوع کلاسی بدون محدودیت جغرافیایی و مکانی شرکت کرد.

محدودیت زمان

در آموزش مجازی محدودیت زمانی وجود ندارد. کلاس‌های مجازی، وبینارها و هر دوره‌ی آنلاین دیگری که افراد شرکت کرده باشند با توجه به برنامه ریزی قبلی خود افراد است و حتی اگر نتوان در دوره شرکت کرد می‌توان ویدیوی ضبط شده‌ی آنها را تهیه و هر زمانی که مناسب بود آن را مشاهده کرد. همچنی برای درک بیشتر مطلب امکان مشاهده‌ی چندباره‌ی کلاس وجود دارد.

هزینه‌ها

در آموزش سنتی باید به جز هزینه‌ی دوره‌ی آموزشی خود، هزینه‌های چون کرایه تاکسی و بنزین، ترافیک، تغذیه و جزوات آموزشی و… را در نظر گرفت؛ اما در آموزش مجازی هزینه‌ها به مراتب کمتر است.

انواع آموزش مجازی

آموزش مجازی به دو صورت آنلاین و غیر آنلاین است. اشتباه رایج در این است که هرگونه آموزش مجازی را همان آموزش آنلاین در نظر می‌گیرند. در حالی که تفاوت‌های بسیاری دارند.

آموزش‌های غیر آنلاین همان آموزش‌هایی هستند که به صورت ویدیو، تصاویر، مطالب و صدا  از قبل توسط اساتید تهیه می‌شود و به روش‌های مختلف مانند آپلود در سایت و دیگر رسانه‌های ارتباطی، CD‌های آموزشی و یا در قالب یک نرم افزار خاص و ... تولید و توزیع می‌شوند.

اما آموزش آنلاین نمونه‌ی شبیه سازی شده‌ی همان کلاس‌های سنتی بوده که در بستر اینترنت برای همگان بدون محدودیت‌های زمان، مکان و هزینه برگزار می‌شود. آموزش آنلاین استاد محور بوده و امکان پرسش و پاسخ در لحظه فراهم است.

البته نباید فراموش کرد که کیفیت کلاس‌ها یکسان نیست. در آنلاین آموزان تمام تلاش خود را می‌کنند تا بهترین کیفیت در نوع برگزاری کلاس‌ها با حضور بهترین اساتید را کنار هم داشته باشند.

در کلاس‌های آنلاین امکان فعالیت کلاسی نیز موجود است و افراد شرکت کننده می‌توانند سوالات خود را از همکلاسیان و اساتید خود در انجمن‌های مربوط بپرسند، به صورت آنلاین چت کنند، پیغام بگذارند و ایمیل ارسال کنند تا با کمک آنها مشکل رفع شود. این پرسش و پاسخ‌ها در انجمن‌های آموزشی باعث می‌شود که کاربران دیگر و دانش آموختگان بتوانند سوالات متداول را مشاهده کنند و پاسخ سوالات خود را دریافت کنند.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی دیگر بعد مکان اهمیتی ندارد و بدون نگرانی بابت محل سکونت می‌توان به بهترین اساتید دسترسی داشت. آنلاین آموزان بستری ست که این امکان را برای همه فراهم کرده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وب سایت آنلاین آموزان

ارائه دهندگان خدمات آموزشی (معلمان، مدرسین، اساتید، مدارس، موسسات آموزشی، دانشگاهها، ادارات و سازمانها، آموزشگاه ها و ...) با هر تخصصی و از هرکجای دنیا بدون نیاز به صرف هزینه و زمان برای آماده سازی کلاس و تبلیغات و ...، می توانند در هر ساعتی و از هر مکانی، در آنلاین آموزان کلاسهای آنلاین (همزمان) تعریف کنند، به بازدید کنندگان نمایش دهند و به صورت اینترنتی دانش پذیر جذب نمایند و در همین سایت کلاس تشکیل دهند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]