اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139804023793111479

مفاهیم اولیه برای طراح بهتر بودن

کد: 139804023793111479

http://bit.ly/2OdrgvH

، ساری , (اخبار رسمی): مهم ترین نکات برای طراح بهتر بودن در ادامه بررسی شده است.

مفاهیم اولیه برای طراح بهتر بودن
مفاهیم اولیه برای طراح بهتر بودن

نشانه چیست؟

نشانه همان علامتی است که در دل خود مفاهیم بسیاری را  گنجانده است. نشانه‌ها از عناصر کوچکتر تشکیل شده‌اند و مجموع آنها هدف و مفهموم خاصی را بیان می‌کنند. بهترین نشانه‌ها برای انتقال مفاهیم، نشانه‌های تصویری هستند. وقتی زبان غیر مشترک از بیان مفهومی خاص قاصر می‌شود، نشانه‌های تصویری قدرت انتقال مفهوم خاص در میان جمعیت کثیری از آدم‌ها با زبان‌ها و فرهنگ‌های مختلف را دارند.

نشانه‌های بصری و تصویری جای خود را باز کرده و مناسب ترین عنصر، برای انتقال مفاهیم هستند. با آنکه هزاران سال از تمدن بشر گذشته است و زبان‌ها، فرهنگ‌ها، خط و ... بسیاری در سراسر دنیا پدید آمده‌اند، اما زمانی که صحبت از زبان مشترک و واحد به میان می‌آید، تنها نشانه‌ها و زبان تصویر است که کارگشا می‌شود. طراحی بهترین نشانه‌ها در دوره‌های آنلاین نوین دیزاین آموزش داده می‌شود.

لوگو چیست؟

برای فهمیدن بهتر که لوگو چیست، ابتدا باید درک کرد که کارکرد آن چیست.

کارکرد لوگو شناساندن است. لوگو با به کار گرفتن نشان، پرچم، سمبل یا امضا، شرکت یا نهاد خاصی را می‌شناساند. لوگو مستقیماً شرکت را عرضه نمی‌کند و به ندرت تجارت را توصیف می‌کند. (که البته در ایران این تناسب کاملاً برعکس است و به ندرت لوگوها کاری جز توصیف شرکت و تجارت مربوط می‌کنند). لوگو معنایش را از کیفیت آن چیزی می‌گیرد که سمبل آن است (وظیفه‌ی لوگو شناساندن است، نه توضیح دادن.)

بطورخلاصه، معنای لوگو از شبیه به چه بودن مهم‌تر است. برای درک این مفهوم لوگوها را انسان باید فرض کرد، همه ترجیح می‌دهند با نام‌ صدا زده شوند (علی، حسن، فرهاد) تا این که با توصیفاتی گیج کننده و فراموش شدنی مثل: «اون یارو مو بلنده که همیشه صورتی میپوشه».

پس لوگو، تجارت یا محصولی را در ساده ترین شکل قابل شناسایی می‌کند.

لوگو باید تجارت را به شکلی به یادماندنی و قابل تـمیز بشناساند، نه آنکه به شکل تحت اللفظی توصیف کند تجارت چه کاری را انجام می‌دهد.

همچـنین مـهم است تـوجه داشت که لوگو تنها پـس از آنـکه دیگر به چـشم آشنا بیاید می‌تواند انتظارات را از کـارکرد خـود بـرآورده کند؛ درست هـمان طور که لازم است اول نام افراد را یاد گرفت تا بتوان آنها را شناخت. یک طراحی لوگوی عالی، نیاز به ایجاد یک حس طنین انداز در کاربران با نگاه اول دارد تا آن را به لوگویی به یاد ماندنی تبدیل کند.

به رسمیت شناختن نام تجاری در میان مخاطبان، به ساخت یک رابطه بین کسب و کار و مشتریان کمک خواهد کرد و باعث افزایش درصد اعتماد به نام تجاری و اعتبار کسب و کار در بازار خواهد شد. استفاده از یک لوگوی عالی و حرفه‌ای همراه با بازاریابی مناسب کمک خواهد کرد تا نام تجاری کسب و کار در صنف‌های مرتبط با کسب و کار در میان مخاطبان پای به عرصه بگذارد و همچنین این نام تجاری یک رقیب جدی برای دیگر رقبا در عرصه‌ی فعالیت به شمار آید.

برند چیست؟

می‌توان نام تجاری یا برند را به عنوان یک کارخانه، سازمان، خدمات، وب سایت، محصول با یک شخصیت حقیقی که بر روی توانایی‌های خاص خود کار کرده و از خود یک برند ساخته شناخت. (مثل مستر تستر که امتیاز دهی این شخص برای رستورانها ارزش شده است و از خود یک برند ساخته ) برند از ابتدا برند نبوده و این ادراک عموم جامعه است که از آن محصول یا خدمات مانند اسنپ برند ساخته و به همین علت است که تخصصی به نام برند سازی به وجود آمده است.

طراح نمی‌تواند یک برند را همان اول کار طراحی و ایجاد کند، طراح پایه و اساس نام تجاری را مانند یک لوگو طراحی می‌کند و این یک کمپین تبلیغاتی منسجم و برنامه ریزی شده به اضافه نظرات مثبت مخاطب است که می‌تواند این کار را انجام دهد.

بسیاری از مردم بر این باورند که یک نام تجاری (برند) تنها شامل چند عنصر مانند برخی رنگ‌ها، برخی از فونت‌ها، لوگو، شعار و شاید برخی از موسیقی‌ها است اما در حقیقت، بسیار پیچیده تر از آن است. متاسفانه برخی افراد لوگو را هویت برند می‌دانند و از آن بدتر برخی لوگو را خود برند می‌دانند. برند را می‌توان رابطه بین کسب و کار و مخاطبین تعریف کرد و هویت برند نیز اینگونه توصیف می‌شود که سازمان از چه لحن، شخصیت، احساس و یا تجربه‌‌ای برای ارتباط با مخاطبان بهره می‌گیرد. با توجه به  تعاریف باید گفت لوگو تنها جز کوچکی از هویت یک برند به حساب می‌‌آید.

هویت بصری چیست؟

 هویت بصری و طراحی یک برند بوک جامع و مدون از مهمترین عوامل موفقیت یک نام تجاری یا لوگوی یک شرکت شناخته شده است و نقشی بسیار مهم در آینده برند و پیشرفت آن دارد. در اغلب موارد، طراحی هویت براساس مایحتاج بصری و ملزومات چاپی مورد استفاده یک شرکت تعیین و طراحی می‌شود. معمولا در یک مجموعه دستورالعمل‌ها در زمان مونتاژ هم اجرا می‌شود. این دستورالعمل‌هایی که هویت را تشکیل می‌دهند، معمولا نحوه استفاده از هویت در انواع رسانه‌ها، استفاده از پالت‌های تایید رنگ، فونت، طرح بندی، اندازه گیری و غیره را مدیریت می‌کنند. این دستورالعمل‌ها اطمینان حاصل می‌کنند که هویت شرکت در همه جا هماهنگ است، که به نوبه خود اجازه می‌دهد برند صاحب یک کتاب کلی مانند کتاب قانون باشد.

زیر مجموعه‌های طراحی هویت بصری چیست؟

دیزاینرها و طراحانی که در این زمینه فعالیت می‌کنند طرح‌هایی نظیر تایپوگرافی، پلت‌های رنگی، تصاویر گرافیکی و… برای مشتریان طراحی می‌کنند. همچنین طراحی اجزای مختلف یک ست اداری استاندارد مانند کارت ویزیت، سررسید، پاکت و… بر عهده اینگونه طراحان است.

از طرفی طراحی نشان تجاری یا همان لوگو به طوری که با استانداردهای جهانی مطابق و قابل ثبت باشد نیز یکی از مهمترین وظایفی است که بر عهده این دسته از طراحان قرار می‌گیرد. از دیگر فعالیت‌هایی که به این حوزه مرتبط است می‌توان به طراحی ابزار بازاریابی مانند بروشور، تراکت، تقویم، ساعت، قلم و… اشاره کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وب سایت آنلاین آموزان

ارائه دهندگان خدمات آموزشی (معلمان، مدرسین، اساتید، مدارس، موسسات آموزشی، دانشگاهها، ادارات و سازمانها، آموزشگاه ها و ...) با هر تخصصی و از هرکجای دنیا بدون نیاز به صرف هزینه و زمان برای آماده سازی کلاس و تبلیغات و ...، می توانند در هر ساعتی و از هر مکانی، در آنلاین آموزان کلاسهای آنلاین (همزمان) تعریف کنند، به بازدید کنندگان نمایش دهند و به صورت اینترنتی دانش پذیر جذب نمایند و در همین سایت کلاس تشکیل دهند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | تجارت و بازار