اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139804023792911479

چگونه می‌توان از زبان بدن استفاده کرد؟

کد: 139804023792911479

http://bit.ly/2RwN3xS

، ساری , (اخبار رسمی): استفاده از این تکنیک‌ها می‌تواند پیشرفت چشم‌گیری در روابط افراد به وجود بیاورد و استفاده غیر صحیح و اشتباه می‌تواند کسب و کار را به نابودی بکشاند.

چگونه از زبان بدن استفاده کنیم؟
چگونه می‌توان از زبان بدن استفاده کرد؟

زبان بدن یکی از موثرترین تکنیک ها در فروش، بازاریابی، مذاکره، مدیریت، سخنرانی، صحبت کردن و هر چیزی مشابه دیگر است

استفاده از زبان بدن

در زندگی امروز، افراد همواره در حال رقابت با هم هستند، برقراری ارتباط با دیگران امری ضروری است. برای دستیابی به موفقیت در برقراری ارتباط، مخصوصا در روابط کاری، عوامل زیادی از جمله فن‌ بیان، هوش‌ هیجانی، ظاهر آراسته و موارد دیگر دخیل هستند ولی نقش زبان بدن یا همان ارتباط غیرکلامی را نمی‌توان نادیده گرفت.

چگونه می‌توان با زبان بدن حرف زد؟ هر حرکت در زبان بدن نشانه چیست؟ چگونه با زبان بدن پیام منتقل می‌شود؟ چگونه می‌توان منظور خود را با زبان بدن به دیگران رساند؟

زبان بدن یکی از موثرترین تکنیک‌ها در فروش، بازاریابی، مذاکره، مدیریت، سخنرانی، صحبت کردن و هر چیزی که تصور کنید است. زبان بدن به بعضی از روش‌های غیر کلامی می‌گویند که به وسیله اعضاء بدن استفاده می‌شود و افراد بدون استفاده از تکلم و صحبت کردن با دیگر افراد جامعه ارتباط برقرار می‌کنند.

شاید کارهایی که با زبان بدن می‌توان انجام داد، در حالت عادی افراد با استفاده از صحبت کردن نتوانند انجام دهند و استفاده از این تکنیک‌ها می‌تواند  پیشرفت چشمگیری در روابط به وجود بیاورد و استفاده غیر صحیح و اشتباه همچنین، می‌تواند کسب و کار افراد را رو به نابودی بکشاند.

یکی دیگر از مزیت‌های زبان بدن که خیلی از افراد به خصوص سخنرانان، سیاستمدارن و رییس جمهور کشورها استفاده می‌کنند، تأثیر گذاری روی افراد جامعه است. این در اصل بزرگترین مزیت زبان بدن است.

در ابتدای کار افراد باید بدانند که زبان بدن چیست و چه کاربردی دارد تا درک درستی از آن داشته باشند.

برای مثال شخصی که صحبت می‌کند را، تفاوت بین صحبت‌ها و حرکات بدنش، درست یا غلط بودن صحبت‌هایش را نمایان می‌کند و حتی هنگامی که به شخصی دست داده می‌شود و یا طرز نشستن روی صندلی چه در حالت تکیه دادن باشد و یا رو به جلو خم شده باشد و ... همه و همه پیام‌هایی به دیگر افراد منتقل می‌کند.

مهم‌ترین مسئله، شیوه‌ استفاده از زبان بدن است. پس سعی افراد باید سعی کنند با کمک ارتباط غیرکلامی، خود را برای موفقیت و سبقت‌ گرفتن از دیگران آماده‌ کنند.

پژوهش‌ها نشان می‌دهند ۶۰ تا ۹۰ درصد ارتباطات‌ ما با دیگران غیرکلامی است، پس دانستن شیوه‌ استفاده از زبان بدن اهمیت فراوان دارد. علاوه بر این، اولین برخورد با دیگران بسیار مهم است. چرا؟ زیرا در اولین دقایق آشنایی‌ فرد تصمیم می‌گیرد که درباره‌ فرد دیگر چطور فکر کند و به این نتیجه می‌رسد که آیا او همان شخص قابل اعتمادی است که می‌خواهد با او وارد تجارت شود یا خیر.

بنابراین نحوه‌ نشان دادن خود به شخصی که برای بار اول با او ملاقات می‌‌شود، به‌ویژه نحوه‌ استفاده از زبان بدن در اولین دقایق سرنوشت‌ساز آشنایی، می‌تواند سازنده یا ویرانگر رابطه‌‌ای باشد که به طور بالقوه می‌توانست به یک رابطه‌ی تجاری بسیار حائز اهمیت تبدیل شود.

در ادامه مهم‌ترین روش برای استفاده از زبان بدن‌ بررسی خواهد شد تا بتوان هدف و اعتبار خود را به طرف مقابل نشان داد و در هر جلسه‌ای به موفقیت دست پیدا کرد.

حالت بدن

ابتدا از حالت بدن‌ شروع می‌‌شود. فرد باید پشت‌ را صاف نگه‌ دارد اما سخت و بی‌انعطاف نباشد. شانه‌ها را راحت نگه‌ دارد تا خیلی شق و رق به نظر نرسد. بدن‌‌ فرد باید در راستای بدن مخاطب‌‌ باشد تا نشان بدهد به صحبت‌ او گوش می‌کند.

هنگامی که نشسته‌‌ است و با مخاطب‌ صحبت می‌کند، نباید پاها به صورت ضربدری روی هم باشند، باید کمی بین پاها فاصله گذاشته شود. با این کار به طرف مقابل نشان می‌دهد آرام و خونسرد است.

بر اساس پژوهش‌ها، هنگامی که فرد پاها را با فاصله از هم روی زمین می‌گذارد، طرف مقابل اطلاعات بیشتری در اختیارش قرار می‌دهد. فرد باید کمی به جلو خم شود، این حالت نشان‌دهنده‌ تمرکز و توجه او است و به مخاطب نشان می‌دهد به صحبت‌های او گوش می‌دهد. تقلید از زبان بدن طرف مقابل‌ به او نشان می‌دهد با سخنان او موافق، و به او علاقه‌مند است یا دست‌کم صادقانه در تلاش است با او به تفاهم برسد.

حالت بازو و دست

افراد بازوها را در دو طرف بدن به حالت راحت قرار دهند. این عمل به مخاطب‌ نشان می‌دهد فرد در ارتباط با او راحت است. همان طور که پاها را روی هم قرار نداده است، دست به سینه هم نباید بنشیند تا اطلاعات بیشتر به دست آورد.افراد هنگام صحبت دستان‌ را هم حرکت دهند. با این حرکت اعتماد شنونده نسبت به خود جلب می‌شود. علاوه بر آن، شواهد نشان می‌دهند حرکات دست هنگام صحبت، روند تفکر را در فرد بهبود می‌بخشد.

باید توجه کرد هنگام سلام و احوال‌پرسی با دیگران افراد دست‌شان را محکم بفشارند، البته نباید زیاده‌روی کرد. محکم دست دادن یکی از مهم‌ترین حرکات در زبان بدن است، زیرا وضعیت و لحن کل گفت‌وگوی فرد را تعیین می‌کند. وقتی فرد محکم دست می‌دهد به طرف مقابل این پیام را می‌رساند که به‌سادگی فریب نمی‌خورد. بهتر است قبل از آغاز جلسه، درباره‌ آداب خوش‌آمدگویی و آغاز و اتمام گفت‌وگو در فرهنگ‌های مختلف اطلاعات کسب شود. اگر فرد هنگام صحبت با طرف مقابل، سر را در تأیید حرف او تکان دهد و از ته دل لبخند بزند، به او نشان می‌دهد حرف‌هایش را می‌فهمد، می‌پذیرد و به نظراتش گوش می‌دهد. خنده همیشه بر هر درد بی‌درمان دوا است، به شرط آنکه از آن به‌جا استفاده شود.

علاه‌بر این، خنده نشان می‌دهد شخص به حرف‌های طرف مقابل گوش می‌دهد. هنگامی که مخاطب‌ با افراد صحبت می‌کند، باید به چشمان او نگاه کنند. هنگامی که خود فرد هم شروع به صحبت می‌کند تماس چشمی را حفظ کند. با رعایت این نکته نشان می‌دهد به گفت‌وگو علاقه‌مند است. البته باید توجه داشت، اگر وقتی فرد به پاسخ بعدی‌ فکر می‌کند، همچنان به چشمان طرف مقابل نگاه کند، به نظر می‌رسد به او زل زده‌ است (و این رفتار می‌تواند تهاجمی یا توهین‌آمیز تلقی شود). افراد باید مواظب باشند خیلی پلک نزنند. پلک زدن مدام به مخاطب این حس را القا می‌کند که این گفت‌وگو او را معذب کرده است. فرد حرکات صورت طرف مقابل را تقلید کند، این کار نیز نشان می‌دهد با حرف‌های او موافق است و به این گفت‌وگو علاقه دارد یا دست‌کم تلاش خود را می‌کند. افراد باید صدای خود را کنترل کنند، یعنی آن را پایین نگه‌ دارند و جمله‌هایشان را با سؤال تمام نکنند. نفس عمیق بکشند و آرام و شمرده حرف بزنند.

موارد دیگر

فراموش نشود هنگام گفت‌وگو یادداشت برداشته شود. با این کار فرد نشان می‌دهد جذب گفت‌وگو شده‌ است و به گفته‌های طرف مقابل اهمیت می‌دهد. هر از گاهی به چشمان طرف مقابل باید نگاه شود تا بداند حواس‌ او پرت نشده‌ است.

زبان بدن دیگران را در گفت‌وگویی که با افراد دارند به دقت زیرنظر گرفته شود، زیرا نتیجه‌ مورد انتظارشان از گفت‌وگو در این حرکات نشان داده می‌شود. اگر فرد زبان بدن آنان را دریابد و در پاسخ به این نشانه‌ها واکنش نشان بدهد، اشتیاق بیشتری به صحبت مجدد با شما پیدا می‌شود. دست طرف مقابل محکم فشرده شود و با نگاه به چشمان او گفت‌وگو تمام شود. با این کار افراد نشان می‌دهند از زمانی که با او گذرانده‌اند خرسند‌اند و می‌خواهند باز هم با او دیدار کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وب سایت آنلاین آموزان

ارائه دهندگان خدمات آموزشی (معلمان، مدرسین، اساتید، مدارس، موسسات آموزشی، دانشگاهها، ادارات و سازمانها، آموزشگاه ها و ...) با هر تخصصی و از هرکجای دنیا بدون نیاز به صرف هزینه و زمان برای آماده سازی کلاس و تبلیغات و ...، می توانند در هر ساعتی و از هر مکانی، در آنلاین آموزان کلاسهای آنلاین (همزمان) تعریف کنند، به بازدید کنندگان نمایش دهند و به صورت اینترنتی دانش پذیر جذب نمایند و در همین سایت کلاس تشکیل دهند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]