اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139803243761312020

نفحات روشن؛ درس‌گفتارهای تفسیری، عرفانی و فلسفی آیت الله عبدالکریم روشن

کد: 139803243761312020

http://bit.ly/2RfvFh2

، قم , (اخبار رسمی): استنادِ بهنگام به آیات و روایات، توجه به جنبه‌های تأویلی آیات و روایات، نکته سنجی‌های لطیف همراه با نوآوری در رویکرد تفسیری، بهره گرفتن از سخنان و اصطلاحات عُرفا و فلاسفه و اهتمام ویژه نسبت به گنجینه فاخر ادب فارسی، از این مجموعه، اثری گرانبها و بسی درخور استفاده ساخته است.

نفحات روشن (درس‌گفتارهای تفسیری، عرفانی و فلسفی آیت الله عبدالکریم روشن)
مجموعه درس‌گفتارهای تفسیری، اعتقادی، عرفانی و فلسفی آیت الله میرزا عبدالکریم روشن (ره) است.

کتاب نفحات روشن مجموعه درس‌گفتارهای تفسیری، اعتقادی، عرفانی و فلسفی عالم ربّانی و عارف صمدانی مرحوم آیت الله میرزا عبدالکریم روشن (ره) است. 

آقا میرزا عبدالکریم روشن به حدود سال ۱۲۸۲ هجری شمسی در تهران متولد شد و در مدرسه دانش آغاز به تحصیل کرد و سپس ادبیات عرب را در محضر آقا شیخ علی رشتی و آقا میرزا محمد علی لواسانی و متعاقب آن فقه و اصول را در حوزه ی آقای لواسانی مزبور و آقا شیخ زین العابدین ذوالمجدین قمی آموخت.

در فلسفه و عرفان در درس آقا میرزا مهدی آشتیانی و آقا شیخ محمدتقی آملی و آقا میرزا محمدعلی شاه آبادی و آقا شیخ ابراهیم امام زاده زیدی و آقا میرزا طاهر تنکابنی حاضر شد.

معاش آقای روشن در سراسر عمر از کد یمین تامین می‌شد و در اواخر حیات، چند سال به دعوت دانشگاه تهران در دانشکده الهیات دانشگاه مزبور به تدریس پرداخت.

سرانجام صبح روز جمعه سوم مهر ماه ۱۳۷۱ هجری شمسی دار فانی را وداع گفت و در مقبره دارای شماره ۷۲۴ گورستان بهشت زهرا مدفون شد.

از آقای روشن اثری مکتوب باقی نمانده است؛ اما به توفیق الهی بسیاری از درس‌ گفتارهای معظمُ‌لّه در نوار ضبط شده است و آنچه که در مجلدات حاضر دیده می‌شود خارج نویس برخی از آنهاست و حاوی تفاسیر برخی آیات و شروح برخی روایات و نیز برخی امهات مطالب عرفانی و فلسفی است.

کتاب نفحات روشن شامل ۲۰۰ مجلس است که در شش جلد به زیور طبع آراسته شده است.

علاقه مندان برای خرید و دسترسی به کتاب نفحات روشن می‌توانند به سایت انتشارات آیت اشراق به آدرس ayateeshraq.com مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

انتشارات آیت اشراق

کتابسرای اشراق در فضای لهیب طعنه‌ها و هجمه‌ها بر علیه کتب عرفانی و فلسفی در قم در سال ۱۳۷۲ تأسیس شد و بصورت تخصّصی در زمینه کتب عرفانی و فلسفی و اخلاقی شروع به فعالیت نمود و تلاش کرد دلبری این موضوعات را در عرصه فرهنگ پررنگ‌تر نماید. بعد از ۱۵ سال کسب تجربه در امر کتابفروشی در سال ۱۳۸۷ موفق به اخذ مجوز نشر به نام “آیت اشراق” با محوریّت کتب علوم عقلی و عرفانی شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نشریات و کتاب