اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139809054239012020

راهکارهای مهم تعدیل قوه شهوانی انسان در کتاب مهار شهوت از نگاه عقل و نقل

کد: 139809054239012020

http://bit.ly/33r6Rak

، قم , (اخبار رسمی): در این پژوهش ضمن بیان اهمیت شناخت نفس و قوای آن و سپس آثار مخرب زیاده‎روی در شهوت جنسی از لحاظ دنیوی و اخروی بررسی شده است. آنگاه راه‎های درمان تعدیل شهوت بیان و تقویت عشق به خدا، توجه به کرامت نفس، تقویت اعتقادات دینی، کم کردن خوراک و خواب از عوامل مهم تعدیل شهوت عنوان شده است.

راهکارهای مهم مهار کردن «شهوت» در کتاب مهار شهوت از نگاه عقل و نقل
تحقیقی درباره راهکارهای مهم مهار کردن «شهوت» از دیدگاه آیات، روایات و عقل

این پژوهش تحقیقی درباره یکی از قوای نفسانی انسان یعنی شهوت و راه‏‌های مهار آن با استناد به آیات قرآن کریم و روایات معصومین (ع) است.

از نظر نویسنده، کثرت خوراک و میل جنسی و گرایش افراطی به دنیا باعث مرگ دل شده و مانع شهود قلبی و سیر و سلوک معنوی می‎شود و این مسأله هم در روایات، هم در سخنان عرفا و علمای دینی و هم از نظر عقل مورد تاکید قرار گرفته است.

این رساله کوتاه قصد دارد تا با بهره‌گرفتن از عقل و نقل و شهود عالمان ربانی، چگونگی مهار این قوه سرکش را برای آنان که قصد تعالی و کمال دارند، سهل کنند. بسا افرادی که که امیدها به آینده خود بسته و شوق زاید الوصفی به رفتن و رسیدن دارند، ولی به واسطه محرومیت از دانش کافی از پس طغیان نفس و راه‏‌های مهار شهوت برنمی‌‏آیند و کشتی طوفان‌زده جانشان حیران در پی راه نجاتی است.

شهوت، میل و کششی است که زاییده نیازهای جسمانی انسان است که در جای خود بجا و موافق حکمت خلقت نیز است و آنچه مورد نکوهش قرار گرفته است، افراط و تفریط در این میل است که سبب ایجاد بسیاری از رذایل و مهلکات اخلاقی می‏‌شود و برای اجتناب از آن راه‌‏های گوناگونی ارائه شده است تا انسان به زیان‏‌های زیاده روی در شهوت پی‌نبرد، قصد کنترل آن را نمی‌‏کند. امیال زمینی از جمله میل جنسی سبب می‏‌شود تا نفس بیشتر با جسم محشور باشد و صفات جسمانی بگیرد و از لذات روحانی باز ماند.

کتاب مهار شهوت از نگاه عقل و نقل، اثر امیرحسین شکیبافر، در 110 صفحه به همت انتشارات آیت اشراق به چاپ است.

علاقه مندان جهت دسترسی و خرید کتاب مهار شهوت از نگاه عقل و نقل می‌توانند به سایت فروشگاه اینترنتی انتشارات آیت اشراق به آدرس ayateeshraq.com مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

انتشارات آیت اشراق

کتابسرای اشراق در فضای لهیب طعنه‌ها و هجمه‌ها بر علیه کتب عرفانی و فلسفی در قم در سال ۱۳۷۲ تأسیس شد و بصورت تخصّصی در زمینه کتب عرفانی و فلسفی و اخلاقی شروع به فعالیت نمود و تلاش کرد دلبری این موضوعات را در عرصه فرهنگ پررنگ‌تر نماید. بعد از ۱۵ سال کسب تجربه در امر کتابفروشی در سال ۱۳۸۷ موفق به اخذ مجوز نشر به نام “آیت اشراق” با محوریّت کتب علوم عقلی و عرفانی شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نشریات و کتاب