اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139808214210712020

برد الیقین؛ مجموعه هفده رساله عرفانی در شرح و تبیین عرفان نظری و عملی

کد: 139808214210712020

http://bit.ly/34QqTMB

، قم , (اخبار رسمی): کتاب حاضر، مجموعه هفده رساله عرفانی از آثار نفیس و گرانب‌های عارفان مسلمان در شرح و تبیین عرفان نظری و عرفان عملی است. این مجموعه در کنار هم بعد از بازنگری، تصحیح، ویرایش و مستند کردن آیات و روایات و اقوال بزرگان تحت عنوان برد الیقین تقدیم جامعه علمی و فرهنگی شده است.

برد الیقین؛ مجموعه هفده رساله عرفانی در شرح و  تبیین عرفان نظری و عملی
مجموعه هفده رساله عرفانی از آثار نفیس عارفان مسلمان در شرح و تبیین عرفان نظری و عرفان عملی

مجموعه حاضر را می‌‏توان به دو بخش تقسیم کرد:

  1. آثاری که مربوط به عرفان نظری هستند؛ یعنی به تبیین و تفسیر هستی و خدا و انسان پرداخته‏‌اند. در این گروه از کتب، هستی شناسی و جهان بینی با دیدگاه عرفانی ارائه شده است؛ رساله‌‏هایی مثل تبیان الرموز، وحدت وجود، جام جهان نما و… از این دسته هستند.
  2. آثاری که مربوط به عرفان عملی هستند و به بیان کیفیت سیر و سلوک توحیدی و اخلاقی با دیدگاه عرفانی پرداخته‏‌اند. در این کتب، مراحل و منازل سیر و سلوک موحّدانه و متشرعانه توضیح داده شده است. سالک الی الله در این آثار با راه و رسم منزل‌‏ها آشنا می‌‏شود. رساله‏‌های التحصین، السائر الحائر و نور وحدت در این دسته قرار می‌‏گیرند.

این هفده رساله در گذشته به صورت پراکنده منتشر شده بوده‏‌اند، اما در این مجموعه در کنار هم بعد از بازنگری، تصحیح، ویرایش و مستند کردن آیات و روایات و اقوال بزرگان تحت عنوان برد الیقین تقدیم جامعه علمی و فرهنگی شده است.

عناوین هفده رساله به این شرح است:

تبیان الرموز فخرالعلماء کردستانی‏/ شرح مطلع خطبه حکیم آیت الله ربانی/ تحقیق عرشی‏ عرفانی‏ بر فرازی‏ از دعای‏ عرفه آیت الله ربانی/ وحدت وجود یا وحدت موجود شیخ محمد حسین کاشف الغطاء/ رساله جام جهان‌‏نما شمس مغربی/ شرح رساله معرفت نجم الدین کبری/حقیقه الحقائق محیی الدین ابن عربی‏/ رساله نور وحدت خواجه‌ عبدالله حورا/ شرح حدیث حقیقت شاه داعی شیرازی‏/ رساله تشویق السالکین ملامحمدتقی مجلسی‏/ رساله مشواق فیض‌کاشانی/ ترجمه کتاب التحصین ابن فهد حلی/ رساله‏‌ای در سفر مجدالدین بغدادی/ آیین رهروان در سیر و سلوک احمد مدرس خوشنویس/ السائر الحائر نجم الدین کبری‏/ رسائل لاهیجی (شرح دو بیت از مثنوی/ شرح بیتی از عطار)/ شرحی بر یک رباعی عرفانی/ شرح بیتی از سنایی

علاقه مندان جهت دسترسی و خرید کتاب برد الیقین (هفده رساله عرفانی) می‌توانند به سایت فروشگاه اینترنتی انتشارات آیت اشراق به آدرس ayateeshraq.com مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

انتشارات آیت اشراق

کتابسرای اشراق در فضای لهیب طعنه‌ها و هجمه‌ها بر علیه کتب عرفانی و فلسفی در قم در سال ۱۳۷۲ تأسیس شد و بصورت تخصّصی در زمینه کتب عرفانی و فلسفی و اخلاقی شروع به فعالیت نمود و تلاش کرد دلبری این موضوعات را در عرصه فرهنگ پررنگ‌تر نماید. بعد از ۱۵ سال کسب تجربه در امر کتابفروشی در سال ۱۳۸۷ موفق به اخذ مجوز نشر به نام “آیت اشراق” با محوریّت کتب علوم عقلی و عرفانی شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نشریات و کتاب