اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139808244222612020

سیر و سلوک در روش اولیاء الله و طریق پیمودن راه حق تعالی

کد: 139808244222612020

http://bit.ly/3589Ztc

، قم , (اخبار رسمی): در این اثر، مباحثی نظیر معرفت نفس، مراحل هشت‌گانه سلوک، مراحل شش‌گانه فکر، شرحی از اسماء الحسنی، بیان چهار سفر از سلوک الی الله همراه با چند دستورالعمل اخلاقی جای دارند. یکی از موفقیت‌های این اثر آن است که بانو امین توانسته است میان مبادی سیر و سلوک، احادیث و روایات ارتباط محکمی برقرار کند.

سیر و سلوک در روش اولیاء الله و طریق پیمودن راه حق تعالی
شرح مراحل هشتگانه سلوک الی الله با استناد به آیات قرآن و احادیث ائمّه اطهار (علیهم السّلام)

شرح مراحل هشتگانه سلوک الی الله با استناد به آیات قرآن و احادیث ائمه اطهار است.

این کتاب که در پنجاه سالگی نویسنده نوشته شده، نشانگر جامعیت علمی‏ و عملی نویسنده است.

سیده نصرت ‌بیگم امین، معروف به بانوی ایرانی (۱۳۰۸ تا ۱۳۶۲ هجری شمسی) از عالمان و عارفان شیعه ایرانی به شمار می‌آید. با این که در پانزده سالگی ازدواج کرد، هرگز همسرداری و تربیت فرزندان، او را از تحصیل علم باز نداشت. در بیست ‏سالگی به تحصیل فقه و اصول، تفسیر و علم حدیث پرداخت و با مطالعه حکمت و فلسفه به عرفان روی آورد. وی موفق شد در چهل‏ سالگی به دنبال سال‏ها تلاش شبانه‏‌روزی به اخذ درجه اجتهاد نایل شود.

بانو مجتهده امین، تربیت یافته‌ای است که خود سال‌ها مربی نفوس بانوان این مرز و بوم اسلامی به شمار می‌رود. کسی که شجره وجودش از چشمه قرآن و عرفان و برهان سیراب گشته و به بار نشسته بود.

علامه جعفری درباره اهمیت این کتاب گفته است: «با نظر به مقامات عالیه روحی که بانوی ایرانی در آن موفق شده‌‏اند‏، باید ایشان را از گروه نخبه‌‏ای از دانشمندان به شمار آورد که به اضافه فراگرفتن دانش به تولد جدیدی در زندگانی روح ایشان را نساییده است، بلکه آن نوع دریافت‏‌ها و معارف، ایشان را جلب کرده است که دانستن آنها غالبا با شدن‏‌ها همراه است. اشراف و آگاهی خانم امین در کتاب سیر و سلوک به واقعیات قابل اهمیت توام با نوعی وجدان علمی‏ که متاسفانه افراد کمی‏ از دانشمندان موفق به داشتن آن می‏‌شوند به خوبی آشکار است».

نویسنده غرض اصلی از نوشتن این اثر را یادآوری این مطلب به مردم می‏‌داند که برای انسان غیر از این بدن خاکی و احساسات جسمانی و قوای مادی، حس و قوای دیگری است که قادر متعال در باطن بشر پنهان داشته و آن حس حقیقت‌شناسی و قوه ملکوتی است که از او تعبیر به روح انسانی می‌‏شود و ظهور آن بعینه ظهور حق تعالی می‌‏باشد؛ یعنی به شناختن روح، خدا شناخته می‌‏شود.

از دیدگاه نویسنده، اولین گامی‏ که انسان در جاده تکامل و سعادت برمی‏‌دارد شناخت تن و من واقعی است، یعنی تمیز دادن و فرق گذاردن بین بدنی که از عالم مادیات سرشته شده و روحی که از عالم مجردات و ملکوت علیین نزول نموده که انسان واقعی همان است.

مقدمه مفصل درباره زندگی و اندیشه بانوی اصفهانی و مستند کردن آیات و روایات و اقوال متن از مهم‌ترین امتیازات این چاپ است که به همت ناشر فرهنگ دوست این اثر فراهم شده است.

در این اثر، مباحثی نظیر معرفت نفس، مراحل هشت‌گانه سلوک، مراحل شش‌گانه فکر، بیان چهار سفر از سلوک الی الله همراه با چند دستورالعمل اخلاقی جای دارند. همچنین در پایان کتاب شرحی از اسماء الحسنی وجود دارد.

علاقه مندان جهت دسترسی و خرید کتاب سیر و سلوک در روش اولیاء الله و طریق پیمودن راه حق تعالی می‌توانند به سایت فروشگاه اینترنتی انتشارات آیت اشراق به آدرس ayateeshraq.com مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

انتشارات آیت اشراق

کتابسرای اشراق در فضای لهیب طعنه‌ها و هجمه‌ها بر علیه کتب عرفانی و فلسفی در قم در سال ۱۳۷۲ تأسیس شد و بصورت تخصّصی در زمینه کتب عرفانی و فلسفی و اخلاقی شروع به فعالیت نمود و تلاش کرد دلبری این موضوعات را در عرصه فرهنگ پررنگ‌تر نماید. بعد از ۱۵ سال کسب تجربه در امر کتابفروشی در سال ۱۳۸۷ موفق به اخذ مجوز نشر به نام “آیت اشراق” با محوریّت کتب علوم عقلی و عرفانی شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نشریات و کتاب